Avatar billede styrken Nybegynder
07. januar 2001 - 00:00 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

konstruktivt forslag...

efter 2 debatter vedr. pointsystemet, er jeg og sikkert også mange andre kommet frem til at størstedelen af ekspertens brugere ikke vil hjælpe så hurtigt og effektivt uden points.
Det kan man så sige er trist, men realiteterne :-(
Men det fik mig til at foreslå at man lavede en kategori der hed noget a la \"hjælp til brugere med under 100 points\" så kunne pointsjægerne få tildelt f.eks. en standard på 30 points.
Altså dem som kan oprette spørgsmål i den kategori er kun brugere med under 100 points.
og man mister intet ved at oprette et spørgsmål og svareren får en standardpointløsningsdimsedut...
Avatar billede tpiil Nybegynder
07. januar 2001 - 00:04 #1
1 ting at sige:
Hjælp andre = Hjælp til dig :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. januar 2001 - 00:11 #2
tpiil> Nemlig, denne side er bedre end jubii, 1klik og chart. Og point betyder overhovedet ikke noget i den forbindelse!

/per  www.kazoma.dk
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. januar 2001 - 00:19 #3
styrken:> hvad er ideen med det da ?
Meningen med pointene er bl.a. at få folk til at gide svare/hjælpe, men også for at få \"freebies\" (folk der ikke gider hjælpe, men selv spørger)

Man kan måske godt sige at jeg er pointjæger, men det er ligeså meget for at hjælpe de folk der spørger..
Avatar billede styrken Nybegynder
07. januar 2001 - 00:27 #4
meningen med det er at dem der ikke har \"råd\" til at betale for et svar ikke skal vente 3 dage...
og der vil stadig være en pointe i at svare for pointjægere...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. januar 2001 - 00:31 #5
styrken:> Så de får gratis point kan man sige (da de ikke giver nogle, men andre får og de alligevel får svar).. det er da lidt unfair ?
Avatar billede styrken Nybegynder
07. januar 2001 - 00:31 #6
kazoma: så lige din hjemmeside, er du bare genial til det med design siden du tilader dig at kræve næsten 1000 kr. i timen??
Avatar billede styrken Nybegynder
07. januar 2001 - 00:32 #7
nej, de får ikke gratis points, men gratis hjælp. Og det er da ikke noget i vejen for, eller??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. januar 2001 - 00:35 #8
styrken:> læs hvad jeg skriver! De får jo naturligvis ikke gratis point, men på en måde gør de da de ikke giver nogle point, men andre alligevel får og de alligevel får svar.

Og jo, det er der noget galt i!
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 00:35 #9
Hvorfor så store problemer. Der gives 300 point fra starten + 5 om dagen uden at svare på noget. Der er altså faktisk råd til 20 lette spørgsmål fra starten af.

Hvis man så lige vudere sit spørgsmål inden man stiller det, om der måske er hjælp at hente i window hjælp.

Hvad angår søg efter bestemte ting på nettet, så er et program som copernic et program som er værd at have på sin pc\'er. Jeg har fundet mangt og meget i tidens løb.

Jeg ved godt at søg funktionen her på eksperten desværre ikke er særlig god, men der var måske en mulighed der også for at finde et svar inden man kaster point ud.

Så lidt mindre ivrig med point er nok værd at overveje, hvis man har på fornemmelsen, at man har en del spørgsmål.

Men hvad 3 dage = 15 point . Jeg ved vi også hjæper dem med få point. Hvor mange gange har man ikke kommet med svar til en sammen med 5 - 10 andre, og når så vedkommende acceptere hele dynen ja så er det ikke mange point pr. snude.

Det er som heller ikke sikkert at man kan få hjælp selv om man poster mange point i et spørsmål. Det har jeg desværre måttet sande ind til flere gange.

Jeg syntes vi skulle stoppe denne pointdiskution nu. Ingen point vil være lig med at trafikken på eksperten falder drastisk, det ville være synd for så godt et forum.

Jeg syntes eksperten er super som den køre nu, blot vi kunne få den søgefunktion til at virke optimalt. Den bør og må have første prioritet, sammen med økonomien.
Avatar billede jalle Nybegynder
07. januar 2001 - 02:02 #10
Jeg er enig med kharder.....

Skulle finde noget og brugte søge funktionen, men det var besværligt, for man skulle man sider igennem før man fandt noget man kunne bruge.

Søge funktionen bruge blive bedre og bør få højst prioritet på eksperten...

Jeg ved at de har travlt, men det burde være muligt at få lavet en bedre søge funktion.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. januar 2001 - 08:49 #11
styrken> Jeg har faktisk været ude på nettet og finde forskellige ydelser på forskellige produkter, og jeg fandt et professionelt firma der tager 1200 kr. i timen for 3D grafik og animationer. Det kræver nemlig forholdsvis meget viden og uddannelse at lave 3D grafik. Det er faktisk kun mellem 1-5 % af alle designere der kan lave noget fornuftigt, så det kræver også visse evner i den forbindelse. De 1200 kr. er faktisk markedsprisen i øjeblikket. Hvis du læser skemaet, så er mine priser på niveau med firmaer, som er dårligere til at udvikle design. Nogle af mine priser ligger 20% under markedspriserne, sammenlignet med andre firmaer.
Jeg bruger faktisk minut priser på grafik, dvs. hvis det kun tager 15 minutter at lave et 3D objekt, så skal kunden kun betale 250 kr. Så det afhænger i høj grad af kompleksiteten. Husk på at en reklamefilm nemt kan koste 300000 kr. at fremstille.
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. januar 2001 - 09:03 #12
Hvis du skulle finde den hjælp som du fået her på eksperten andre steder koster det penge. Her på eksperten koster der fiktive point som endda er gratis. Grib da chancen for at få mere viden, gratis!!!. Prøv at se konkurrencen her på eksperten, hvad kan man vinde: MSDN Professional abonnement 1år - værdi 5.500kr ....... Jeg syntes du skulle overveje at købe din egen kopi og så melde dig ud af eksperten.dk pga. denne site er urimelig dyr.
Avatar billede styrken Nybegynder
08. januar 2001 - 19:10 #13
ørneøje: hvorfor skulle jeg melde mig ud af eksperten?? fordi jeg foreslår en ny kategori, som jeg synes vil forbedre eksperten?

Nåh nej, det var selvfølgelig fordi denne site er urimelig dyr.

Og hvorfor skulle jeg købe en kopi af eksperten??
Avatar billede styrken Nybegynder
12. maj 2001 - 12:12 #14
det ville være federe, at 3 delte alle pointsene!