Avatar billede madsol Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

installering af autocad til windows xp?

Kan det ikke lade sig gøre at installere autocad 2000 i windows xp? Har prøvet men får hele tiden afvide at det er: wrong OS. autocad supports win nt 4.0/5.0/95 og 98.
Hvad med xp kan det ikke virke i det??
Avatar billede timealert Nybegynder
28. oktober 2003 - 19:02 #1
Ja. Det virker hos mig. (XP pro, autocad 2000) Jeg kender flere som har det til Xp, også ver. 2002 og 2004 og de kører optimalt.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 19:25 #2
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 19:26 #3
Hvis du har er dansk Operativ System, er det sandsynligvis derfor.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 19:32 #4
Er du sikker på, at det ikke er nogle af disse fejlmedelelser du får:

- This version of CDSecure is incompatible with your current version of Windows.
- A license error has occurred. Please restart your system to initialize the license management system.
- Fatal error. The security system (softlock license manager) is not functioning or is improperly installed.
Avatar billede madsol Nybegynder
28. oktober 2003 - 19:37 #5
extend>Nu er jeg ikke den største computerwiz :) Så vil du ikke uddybe dit svar lidt. dansk operativ system??
Avatar billede madsol Nybegynder
28. oktober 2003 - 19:39 #6
Extend> Ja jeg er sikker. det kommer bare en box med det jeg sagde før:wrong OS osv.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 19:46 #7
Windows XP er et Operativ System.

"wrong OS" betyder, at AutoCAD ikke accepterer dit Operativ System.

Men da Windows XP burde være understøttet, kunne det godt være, at problemet måske var at du har et dansk Operativ System?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 19:50 #8
...men det lyder alligevel underligt, at AutoCAD ikke vil acceptere andre Operativ Systemer end win nt 4.0/5.0/95 og 98.
Godt nok er både win 2000 og win XP baseret på NT-teknologien, men det er en lidt anderledes version, altså NTFS-versioner.

Kontakt din forhandler vedr. support, det må være det bedste svar herfra.
Avatar billede timealert Nybegynder
28. oktober 2003 - 19:51 #9
extend -> jeg bruger XP dk-version og som sagt virker det fint her
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 20:01 #10
-->timealert:
Ok, så må problemet lige i, at det sandsynligvis er en beta-version af AutoCAD 2000 han har. Netop fordi, at den ikke er tilpasset til win 2000 og win xp med deres NTFS-filsystemer, så tidligt i udviklingsfasen.
Det er det bedste bud jeg kan give.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 20:39 #11
*GG* Det er de samme links, som går igen og igen, kan jeg se.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 20:40 #12
UPS! Forkert URL
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2003 - 06:30 #13
Tak for point, håber at svarene kunne hjælpe dig frem til en løsning.
Avatar billede ullesan Nybegynder
01. august 2004 - 18:37 #14
ved godt det er lidt sent nu meeen...

hvis du kører setup filen som en windows 95/p8/NT så kan man godt installere den.
jeg har xp eng, så derfor på engelsk

højreklik på setup filen -> properties/egenskaber -> compatability -> kryds af ved det der svarer til "run this program in compatability mode for" og vælg fx windows 98 -> OK

det var det jeg gjorde da jeg skulle installere acad 2000 og fik nemlig samme fejl som du med forkert OS og det virker ganske fint nu