Avatar billede janorakel Nybegynder
25. oktober 2003 - 19:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt website - intet budget

Hej eksperter
Jeg har fået æren af, at få ansvaret for at opbygge et nyt website.
Sitet skal bruges af en forskergruppe til et projekt, som omhandler registrering af oversatte bibliografier. Et par universiteter har smidt nogle penge efter det, men ikke nok til at få lavet et ordenligt website.
Dette site skal bygges på den populære PHP-MySQL-Apache konstruktion og indeholde følgende elementer:
Artikler
Bibliografiregistrering
Nyheder
Links
Arbejdsforum
Arbejdschat
BLA, BLA osv.
Jeg kan godt lave en smule af det men er ingen haj - og det vil desuden tage for lang tid.
Tidsperspektivet er maks 6 mdr.

Mit spørgsmål er så til Jer:
Hvordan ville I uddele arbejdsopgaver i denne proces?
Skal man spørge folk på en Multimedia-uddannelse om der er nogen, som vil lave det i form af et projekt?
Nogen som lave det arbejde og få en reference ud af det?
Hvordan skal arbejdet inddeles i faser osv.

Vi har gratis serverplads med database osv.
Der er sikkert nogle dygtige erfarne folk, som kan vejlede lidt her..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. oktober 2003 - 19:51 #1
Eller projekt til datamatikerstuderende - hvor i Danmark "sker det"?
Avatar billede janorakel Nybegynder
25. oktober 2003 - 19:53 #2
Det sker nok i Odense, men hele Norden er arbejdsplads.
Ja, det var også en god idè.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. oktober 2003 - 19:56 #3
De studerende, der i givet fald skulle gøre det skal have nogen at
snakke med, og det er smartest de er i nærheden. Ring til Tietgenskolen
og spørg. Næste gang der er 5. semestersprojekt er januar-april (ca.) 2004
Avatar billede janorakel Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:00 #4
Ja, det vil jeg også prøve. Jeg vil prøve på Multimedia-uddannelsen, da det nok er bedst at sitet også får en designmæssig indflydelse.
Avatar billede janorakel Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:33 #5
Er der ikke nogen som kan komme med nogle fremgangsmåder etc.?
Avatar billede neoman Novice
26. oktober 2003 - 23:24 #6
Hmm .. intet budget ? Det du beskriver (på nær "bla bla" :-) lyder som en af de almindelige GPL community sites + lidt modifikationer. Hvis du kan leve med at din udvikling også bliver GPL, så kan du hente dig en gratis site ned fra http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Portal_Systems/index.html .. f.eks. PHPNUKE som vist også har danske sprogfiler og er nem at installere (see www.phpnuke.org), og du kan blot nøjes med at integrere dine specifikke applikationer ind i kernen. Dette er en væsentlig mindre udviklingsopgave end at starte "from scratch" :)
Avatar billede janorakel Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:34 #7
Ja, jeg har arbejdet lidt med postnuke og phpnuke. Jeg mener ikke at det er denne retning at jeg vil gå, hvis det er en brugerside med mange hits og mange transaktioner til databasen.
Avatar billede janorakel Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:56 #8
.