Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CD-rom brænding af Stuffit filer PC-Mac

På min Macintosh har jeg pakket nogle filer med Stuffit, og det kommer der nogle xxx.sit filer ud af. De skal brændes på en CD. Jeg flytter filerne til min PC med et externt Jazz drev. Derpå brænder jeg CD'en. Nu kommer problemet:
Nogle gange kan min Mac læse filerne, andre gange kan den ikke???

PC'en kan altid se filerne i stifinder, men det hjælper jo ikke noget når CD'en skal bruges på Mac'en. Tilsynelande er det kun disse *.sit filer Mac'en ikke kan læse.

Kan nogen hjælpe?

Mvh fjot
Avatar billede kado Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:43 #1
Vær opmærksom på navngivning. Du skal i brænderprogrammet give tilladelse til lange filnavne.

/kado
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:51 #2
Så vidt jeg har forstået skal jeg brænde som ISO9660 for at både mac og pc kan læse filerne, og her tillades kun 8+3 navne. Jeg har taget højde for det når jeg har navngivet filerne. I mit brænderprogram (WinOnCd) findes valgmuligheden Allow long file names, men den er inaktiv (grå). Måske er brænderprogrammet for primitivt?
fjot
ps. jeg må lukke ned nu, vender tilbage senere
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
18. november 2003 - 08:48 #3
Jeg fandt selv svaret: Datoen var indstillet forkert på Mac'en (1956) idet batteriet er løbet tomt, og dermed får filerne en forkert oprettelsesdato. PC'en kan alligevel læse filerne, men når de brændes på en CD, kan Mac'en bagefter ikke læse dem længere.
Mvh ham selv