Avatar billede cyfer Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Formatering så winxp kan installeres

Hejsa.... Jeg har en PC, som jeg ikke kunne starte op lige pludselig, den kom med en million fejl osv.

Jeg prøvede at sætte den som slave i en anden computer, og winxp startede straks med at rette en hel masse fejl i filsystemet...
Så jeg satte den i den anden og startede op igen, men kan stadig ikke...

Jeg har bestemt mig for at formatere lortet og installere winxp igen.. Jeg har sat harddisken som slave i en anden computer, og lavet Formater inde fra winxp.. Og nu sat den i computeren igen for at installere winxp...

Men når den kommer til at den booter op på cd'en og er igang, skriver den:

File setupdd.sys could not be loaded
The error code is 4
Setup cannot continue...

Hvad kan jeg gøre ??? Kan man ikke formatere den inde i en anden winxp for derefter at installere styresystem på den ?
I så fald, hvordan får jeg den så formateret rigtigt =?
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2003 - 15:46 #1
Du kan formatere den under installationen.
Er du sikker på at den booter på CD'en ????
Avatar billede tlaursen Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:46 #2
Prøv at køre dette program
http://www.russelltexas.com/delpart.htm

Det ser ud til at kunne slette en partition godt og grundigt.
Avatar billede cyfer Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:20 #3
Den når aldrig videre end til at skulle til at installere... Jeg når ikke til det sted hvor jeg kan formatere på booten...

tlaursen... mmm men harddisken er jo ikke delt op i flere... ? så er det vel ikke en partition
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:22 #4
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2003 - 16:23 #5
En disk er altid partitioneret. Hvis ikke den er delt op, så har den bare 1 partition.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:30 #6
Avatar billede cyfer Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:31 #7
Jah ok.... Men hvordan får jeg booted op og kørt det program der ?

bartfreak, det er jo netop problemet, jeg kan ikke boote op på xp cd'en da den laver en fejl inden jeg kommer til installationen af selve xp
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:36 #8
reset bios, og sæt cd-rom som 1. boot device..O)
Avatar billede cyfer Nybegynder
23. oktober 2003 - 17:16 #9
Nu siger jeg for 1.000.000'ne gang... Jeg kan ikke få booted op på XP cd'n
Den kommer med ovenstående fejl under initialiseringen/installationen!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 17:33 #10
Avatar billede c0ld1mp Nybegynder
23. oktober 2003 - 22:58 #11
du kan også sætte installationen igang fra en anden computer du skal, gør som man plejer og hvor de nvil geninstallere slukker du computeren og sætter den over i din så er den klar til at ligge drivere ind
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:05 #12
cyfer-> hvis du kan.. prøv andre ram..til at starte med..O)

fejl 4 ..er hardware fejl..O/
Avatar billede hidefighter Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:46 #13
? har du overclocket dine ram el. din CPU
Avatar billede cyfer Nybegynder
25. oktober 2003 - 13:06 #14
har aldrig rørt dem
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. november 2003 - 21:49 #15
tak for hjælpen..O)