Avatar billede jgkl Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Omdøbe domæne på domino

Jeg har en marketings chef som har set sig lun på idéen at vi nu skal gå fra at bruge vores .dk domæne til mail og web og at vi skal nu skal bruge vores .com domæne, kan det lade sig gøre at man ændre det uden at skulle nedlægge hele serveren og starte forfra, og kan man evt. beholde begge domæner, i et par år, så man kan få udfaset gamle vistitkort osv.
Avatar billede jogii Nybegynder
23. oktober 2003 - 08:25 #1
Ja, alt kan lade sig gøre.
Hvor meget kender du til Domino administration? I Global Domain dokumentet skal du tilføje de domæner som serveren skal "godkende"
Hvilken version af serveren kører I?

Men alt andet lige er der en bunke småting der skal laves vedr. serveren, domæner, persondokumenter og lokale indstillinger hos brugerne (afhængig af server- og klientversion).
Det er bedst du får en Lotus-ekspert til at gøre det lokalt hos jer, da der kan være en del småting forbundet med arbejdet.
Avatar billede jgkl Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:47 #2
Ja det var klassisk at glemme at beskrive, hvilken version det gælder, det er en version 5.0.8 både på serveren og på klientern vi kører på og jeg kender da en smule til administration.
Avatar billede jogii Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:51 #3
Udskift primært domæne navn i Global domain. Tilføj gammelt domæne til skundære domæner. Ret brugernes internetadresse i persondokumenterne i adressebogen (kan gøres med en agent). Ret brugernes internetadresse i brugernes personlige adressebog i lokationsdokumenterne.
Avatar billede karstenv Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:52 #4
Helt enig, der mange ting som skal gøres rigtigt, men dermed ikke sagt at det er besværlig på nogen måde, da Domino er lavet så det kan lade sig gøre, man skal bare vide hvor og her kommer Lotus-eksperten som jogii så rigtigt siger.

Får går dette ikke igennem første gang, får du ikke en rigtig god oplevelse, og dine kunder/kollegaer heller ikke, og det vil jeg slet ikke gå ind i hvad det kande endne med.

Så når dette skal foretages skal der forud for det planlægges i detaljer hvad der nulres med på både server dokumenter og persondokumenter og alle andre steder.

Men det korte svar er: JA
Avatar billede jogii Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:52 #5
Undskyld jeg spurgte om dine evner til administration. Jeg var kommet til at læse "Jeg [i]er[/] en marketingschef ..."
Avatar billede jgkl Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:59 #6
Jeg takker for de gode svar

Jeg kan godt se at jeg måske skal have en mand herud, for man skal vel også ændre sin domain controller på W2k? for at det blive gennemført helt.
Avatar billede jogii Nybegynder
23. oktober 2003 - 10:00 #7
nej, det er ikke nødvendigt med W2K. Hold den udenfor eller installer hellere Linux :-)
Avatar billede jgkl Nybegynder
23. oktober 2003 - 10:04 #8
et sidste spørgsmål, hvordan tildeler jeg nu pointene til jogii? sorry er lidt ny her
Avatar billede karstenv Nybegynder
23. oktober 2003 - 10:05 #9
HEHE linux ja god ide :-)

Men du skal forstå det sådan at det "domain" som du bruger i Notes/Domino ikke har noget at gøre med det "domian" på dit netværk, Set med tekiniker øjne/viden så kan de godt have samme navn, men de har intet med hinanden at gøre rent funktionelt.

Men det er teknik :-)
Avatar billede karstenv Nybegynder
23. oktober 2003 - 10:07 #10
jogi skal sende et SVAR for at du kanb gøre det :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
23. oktober 2003 - 11:09 #11
Nå ja, jeg hellere svare ...