Avatar billede gnispi Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan .avi filer brændes på alm. cdrom og spilles af DVD spiller?

Hejsa. Jeg har en .avi fil, som jeg gerne vil se på alm. fjernsyn ved at afspille den i en DVD afspiller.  Det har jeg en formodning om, at den kan. Kan jeg have sådan en formodning? Og hvis ja, skal den så brændes i et særligt format?
gnispi
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:04 #1
er det avi, og afspilleren understøtter det, skal du brænde den som data-cd.
find ud af hvilke formater din afspiller kan spille..O)
Avatar billede dover Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:05 #2
ja det kan den, den skal konverteres til en mpg som brændes på en cd-rom som enten en vcd (video cd) eller en svcd (super vcd).

og såfremt din dvd afspiller kan afspille de ovenstående formater kan den afspille dem
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:05 #3
Har du tv-out er det nemmere og billigere..ingen cdére.
Avatar billede punnishment Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:08 #4
Du kan ikke brænde en .avi fil over til en cd og afspille den på din DVD afspiller, med mindre du har en af de nyere og dyerer afspillere som netop understøtter dette. De fleste DVD-afspiller har ikke en DivX codex i systemet, men de vil helt sikkert begynde at springe frem i løbet af nogle år. De første kom ind i markedet for ikke ret lang tid siden, så vidt jeg husker ligger prisen over 3000 kr.

du kan derimod afspille, mpeg filer, vcd film, vise billeder osv. alt efter hvad din dvd-afspiller understøtter.

Men du kan gøre noget helt andet:
Finde en konverter-program, som kan lave en AVI film om til MPEG eller VCD-format og derfra brænde filmen over til cd'en.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:17 #5
det gør Nero for dig, hvis du har det..både vcd og svcd..O)

Men kiss afspilleren kan spille avi og divx..O)
Avatar billede gnispi Nybegynder
10. december 2003 - 10:22 #6
Tak