Avatar billede sommergrafik Nybegynder
05. januar 2001 - 09:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adaptec SCSI / SoundBlaster konflikt

Hej - har en PC450MhZ, 128 Ram, Adaptec 2940 med Umax Vista S12-scanner, Syquest, harddisk og Iomega 1MB Jaz, Sony IDE-brænder. Har IRQ-konflikt på IRQ9 og kan ikke flytte rundt på IRQ-erne? Vil ikke indlæse SCSI Bios så ingen kontakt til scanner etc. men lydkortet virker og jeg vil ikke af med det?
Avatar billede cstern Nybegynder
05. januar 2001 - 09:41 #1
Mens maskinen booter, inden windows starter, tryk så Ctrl-A, så kommer du ind i Adaptec kortets bios, hvor du kan vælge en anden IRQ.
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
05. januar 2001 - 09:46 #2
Næh - jeg (og flere andre) har prøvet at ændre - men prøver da igen
Avatar billede cstern Nybegynder
05. januar 2001 - 09:53 #3
Ellers prøv at tage dit adaptec kort ud af maskinen efter du har ændret IRQ. Gå derefter ind i BIOS og vælg RESET configuration data (eller RESET ESCD) og genstart. Sæt derpå Adaptec kortet i en anden PCI slot og genstart (evt med Ctrl-A for en sikkerheds skyld) og se om det ikke hjælper.
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
05. januar 2001 - 09:56 #4
Får besøg mandag af en bette \"nørd\" - prøver sammen med ham at løse det - tak indtil videre.
Avatar billede kalou Nybegynder
05. januar 2001 - 10:23 #5
Jeg havde samme problem
Min løsning viste sig at ligge inde i Bios,
hvor jeg skulle definere hvilken IRQ jeg ville have Pci-slotten med Adaptec til at køre og det samme med lydkortet.