Avatar billede in2designs Nybegynder
21. oktober 2003 - 21:57 Der er 6 kommentarer

format ibook

Hey jeg har en Ibook 700mhz osv.

Jeg har haft den i 5 md nu og synes det er på tide at sltte alt og state igen på en frisk med min book.

hvordan formater mac helt sådan en book=?

Send svar så snart i kan da jeg har masser af work der skal laves inden i morgen og min book lukker mine programmer ned... som photoshop! og det er ikke en copy

mange tak for hjælpen.-

pix03
Avatar billede kado Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:08 #1
Sæt din SystemCD eller hvis du har en RecoverCD i.
Genstart iBook og hold C nede under genstarten, indtil du kan se maskinen boote (OS 9 viser glad Mac, OS 10, viser en rullende cirkel)
HVIS OS 9, vælger du på CD'en hjælpefunktioner og heri åbner du diskværktøj > vælg din HD og vælg formater.
HVIS OS X, vælger du > File/Arkivmenu>Diskværktøj>Udvælg din HD i venstre side>Vælg fanebladet formater.
Så er du efter en kort tid klar til geninstallering af System + Software.
/kado
Avatar billede kado Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:21 #2
Skriv lige:
Hvilket system?
Hvormeget RAM?
Hvor stor HD?
Du kan finde det hele:
OS9>Æblemenu>Apple Systemprofil
OSX>Æblemenu>Om denne Mac>Mere info
/kado
bare så vi ved det.
Avatar billede in2designs Nybegynder
22. oktober 2003 - 01:45 #3
OSX J
256 ram
20 gb

700 mhz
CDRom
Avatar billede in2designs Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:39 #4
det virkede ik men elles tak..
Avatar billede in2designs Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:39 #5
skriv et svar så jeg kan give dig dine points :-)
Avatar billede kado Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:17 #6
Hvad virkede ikke ?
Jeg skal kun have points, hvis det virker :o)
/kado