Avatar billede rusen Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:21 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Min nye HD kan kun finde 31,49gb ud af 120gb

Min problem lyder som i overskriften... har været rundt på eksperten og kigge, og der snakker de om en jumper, som gør at den ikke kan finde mere. Men hvad er det for noget?
Avatar billede chalde Seniormester
20. oktober 2003 - 19:32 #1
Det kan være en 32gb limitation jumper. Bag på harddisken sidder der nogle plastic dimser, og som regel sidder der en forklaring på bagsiden eller oven på harddisken der forklarer hvordan jumperne skal sættes.
Hvis du skal have harddisken som extra plads siddende efter din nuværende harddisk på kablet, skal jumperen sættes til slave.
Hvis harddisken sidder først på kablet skal jumperne sættes til master.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:43 #2
som sagt, skal den jumpes rigtigt..og hvis du så kører f-disk, skal du sige JA, til store diske.
Er det 98, kan der være et problem..., del den op i 3 (det er det optimale), formater..og den kører..O)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:53 #3
Det kan jo også være at det BIOS'en der skal opdateres.. men prøv de andre forslag først.
Avatar billede pp-bhv5 Nybegynder
20. oktober 2003 - 20:05 #4
Der kan også være tale om at BIOS har en begrænsning på 32 GB.
Det har BIOS version version 4.51 PG.
I såfald skal BIOS opdateres. Men det skal gøres med stor forsigtighed, og anvisningerne skal følges nøje!
Bundkort og BIOS skal være samhørige.
Det er på basis af BIOS-ID denne samhørighed og opdateringen
sker udfra.
1)Det kan gøres på internettet (eller hos forhandleren af PC-ren)
2)Ellers skal der anskaffes en adapter:
"Ultra ATA/133 PCI-adapter"
En af de 2.ting skulle løse problemet med begrænsningen på
de 32 GB.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. oktober 2003 - 20:46 #5
Hvilken disk er det?
Maxtor, Seagate, eller hvad.
Avatar billede dumbo Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:34 #6
Jeg havde det samme problem men hvis du køre XP så når du skal installere XP så kommer den frem og spørger om hvad for et drev du skal installere på og om det skal partitioneres i hvor mange MB pr. harddisk drev.
Det er fordi Fdisk ikke kan se mere end 36 gb tror jeg nok det.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:09 #7
kunne være en flash af bios kunne hjælpe dig ...check producendes side..
og ellers -> http://www.jkedata.dk/opgradering_af_bios.htm
Avatar billede rusen Nybegynder
28. oktober 2003 - 11:49 #8
undskyld den lange ventetid, løste selv problemet, og glemte at lukke mit spørgsmål, jeg har derfor valgt at dele point ud til dem som kom med den løsning som jeg synes passede bedst.

Mvh.
      RuSeN
Avatar billede chalde Seniormester
28. oktober 2003 - 12:58 #9
Jamen tak for point så :-)