Avatar billede -fozzi Nybegynder
19. oktober 2003 - 17:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SSH Time out

Hej.

Jeg har lige smit FreeBSD på en maskine i mit netværk
men "stansert" ssh køre meget ustabilt og timer out
hele tiden.

For at starte ssh serveren bruger jeg "ssh 22" har også
prøvet "ssh -g 22" og "ssh -A" men det er det samme hver gang.

Jeg bruger putty til at connecte fra en XP maskine som også står i mit netvært.

Men det går utrolig langsomt og der går ikke 10 sekunder så står der timeout over på serveren.. er det mit netvært eller bare en dårlig server?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
19. oktober 2003 - 19:48 #1
Du skal hellere bruge følgende:
OpenSSH_3.6.1p1 FreeBSD-20030423, SSH protocols 1.5/2.0, OpenSSL 0x0090701f
Af flere grunde..
Mere stabil
Mere sikker
og flere muligheder
Har du lavet en CVSUP ? Hvad med portupgrade ?
Avatar billede skwat Praktikant
19. oktober 2003 - 20:00 #2
kunne godt lyde lidt som et navneopslags problem
Avatar billede -fozzi Nybegynder
19. oktober 2003 - 20:46 #3
Har lige fundet ud af det nok er noget med mine windows protocoler da jeg ikke engang kan pinge serveren selvom de begge kan finde routeren... så laver lige spm om til vilken protocol skal jeg bruge/opsætte for at køre netværk? (mellem bsd og xp)?
Avatar billede -fozzi Nybegynder
19. oktober 2003 - 20:54 #4
Avatar billede -fozzi Nybegynder
19. oktober 2003 - 20:54 #5
og lukket =)