Avatar billede nido2003 Nybegynder
19. oktober 2003 - 13:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fagforenings krav om jobsøgninger

Kan man læse reglerne for hvilke krav ens fagforening stiller til en ved ledighed.

Hvor mange jobs skal man søge og SKAL man søge uden for sit område (evt. efter en hvis tid ledighed og hvor mange)

Et års ledighed og man bliver kaldt til samtale. Der er et skema hvor man skal skrive hvor mange jobs man har søgt, både indenfor sit fagområde og udenfor.

Kender nogen de regler eller ved I hvor man kan læse om dem.
Avatar billede espersen Novice
19. oktober 2003 - 13:19 #1
lytter lige med...
Avatar billede htmlkongen Novice
19. oktober 2003 - 13:24 #2
Hvilken fagforening har du?
Avatar billede klojs Nybegynder
19. oktober 2003 - 13:34 #3
Der er vist ingen færdigstrikkede regler på det område. Det er jo svært at bevise at man f.eks. har søgt et job pr. telefon. Jeg har selv modtaget det skema fra AF, og det de skal vurdere udfra det, er om du er reelt aktiv jobsøgende. Hvis du ikke er, kan du miste retten til dagpenge. Den samtale du skal til er et møde i din AF afdeling, hvor der også vil blive talt med dig om en handlingsplan. I din handlingsplan, vil der blive skrevet ned hvilke planer du har for at øge dine chancer for at få arbejde. Det kan være nogle kurser eller lignende som du kunne være interesseret i. Du få selv lov til at finde kurserne og hvor de kan tages, og du må selv tilmelde dig. Budgettet er ca 2000 kr. om ugen som AF betaler. Så længe kurserne er relevante. Hvis du er snedker, tror jeg ikke de vil godkende et sykursus *S*

Hvor mange jobs du har søgt skriver du bare 3-4 jobs, som du alle kan have søgt over telefonen, og husk endelig at skrive at du har dit CV på internettet. Det kan være jobzonen, ofir, stepstone, jubii, AF og matchwork.

Håber du kan bruge det.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
19. oktober 2003 - 13:51 #4
Jeg skal også selv til igennem trædemøllen. Jeg vil afbefalde dig at finde nogle kurser, for jeg har hørt om nogle, som blev smidt ud i de mest åndsvage ting, når de ikke lige viste hvad de gerne ville. Så smider AF dig bare på et kursus, så de kan holde sig selv og kursusudbyderen i arbejde, og så er de ligeglade med om det er sykursus, selvom du gerne vil et eller andet indenfor IT.
Avatar billede nido2003 Nybegynder
19. oktober 2003 - 13:56 #5
3-4 jobs på et år??, selv tror jeg ikke det er nok hvis man kun har søgt (eller skriver det :) Men er det nok, bliver der jo ingen problemer for mig.

Ved nogen, eller har I snakket med jeres fagforening om jobsøgning uden for fagområdet.

Jeg er medlem af HK, herunder sam-data. Uddannet datamatiker.
Avatar billede klojs Nybegynder
19. oktober 2003 - 14:09 #6
Jeg mener heller ikke man skal skrive antal jobs på den formular, men mere indenfor hvilke fagområder man har søgt. Og hvis andet er tilfældet, kan man jo ikke nedfælde alle 50-100 jobs man har søgt. Ingen AF gider kigge dem igennem, eller kræve dokumentation for det. Jeg er også i HK, men det er ikke dem der kræver noget særligt. Det er AF.

Som jobs man har søgt udenfor fagområdet, kan man jo skrive Rengøring, postarbejder, havemand, pædagog osv. Da jeg var til samtale, skulle jeg ikke gøre rede for det jeg havde skrevet. De ville bare se om jeg overhovedet søgte. De ved jo godt selv at det ikke er til at bevise. Hvis man havde skrevet 0 over hele linien, ville de jo nok råbe "vagt i gevær", men ellers undersøger de ikke noget nærmere.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. oktober 2003 - 17:16 #7
Undskyld mig... men hvorfor dette spørgsmål? - man opgiver naturligvis det antal jobs man nu engang har søgt...

At lyve, er spild af alles tid og penge...
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 20:50 #8
Hvis du har fået svar på dit spørgsmål/løst problemet, bedes du lukke det ved at acceptere et eller flere af de rigtige svar.

Læs evt. her hvorledes: http://expfaq.1go.dk/?id=5#pointsystem.