Avatar billede smriel Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:16 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

TV Out flimmer

Hej, Jeg har lige investeret i et TV/Out kabel og har ikke haft nogle problemer med opsætningen.

Jeg har bare det irreterende problem at når jeg skifter den over på Pal så bliver det godt nok med farver, Men dele af billedet bliver fuldstændig flimret og ulæseligt.
Det flimrer med vandrette streger.
hvis den står på NTSC er billedet Sort/Hvid men med et fuldstændigt klart billede.

Spørgsmålet er så hvordan man får et fuldstændig klart billede når den står på PAL? kan det ordnes med TvTool og i såfald hvordan?

200 point til den venlige hjælper!
Avatar billede c-holst Novice
17. oktober 2003 - 23:21 #1
har du et gforcekort, så prøv denne guide
ok her kommer så den pædagigisk korekte guide, som burde sikre dig succes.
Du har installeret forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>
som regel vælges der klon/clone

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480!

her er lidt relevante links, hvis du ikke lige kommer videre
http://www.runehansen.dk/E/tvoutsorthvid.html

http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&partid=14&menuid=2&PHPSESSID=3df3bc3a8e2e98d85dbc77915ae94961

http://avconnection.dk/?GroupID=24&ClassID=54
Avatar billede c-holst Novice
17. oktober 2003 - 23:31 #2
du kunne jo prøve med tv-tool, de giver en 15 min trial, så kan du jo de om det er pengene værd. www.tvtool.de
Avatar billede tubber Juniormester
18. oktober 2003 - 06:46 #3
i tv tool er der en option der slår macrovision fra, prøv dette.......
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2003 - 23:01 #4
Samme problem havde jeg i dag med mit Sony 29" tv. Men ved at skifte til næste kanal forsvandt det ulæselige og de trælse striber, og billedet var som det skulle (som det nu kan blive i 50 hz).
Avatar billede smriel Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:49 #5
Når du siger at jeg skal skifte kanal, hvad mener du så helt præcist med det?
Avatar billede smriel Nybegynder
21. oktober 2003 - 20:15 #6
Det jeg mener er jo selvfølgelig at der kun er 1 AV kanal på mit halvgamle Schneider