Avatar billede -rambo- Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ADSL med To computere og en switch

Hej

Vi har lige fået en ny bærbar computer. Og den vil vi gerne have sat på vores Adsl forbindelse, men det er som den slet ikke kan finde internetforbindelsen.
Jeg troede først det havde noget med vores switch at gøre, men da vi satte den bærbare direkte til adsl forbindelsen, virkede det heller ikke... Så nu er jeg virkelig blevet i tvivl... Jeg har konfigureret den bærbares netværk så det passer til adsl og sådan, men lige meget hjælper det...

Det er en Dell Inspiron 1100 med et BroadCom 440x 10/100 netværkskort

Håber I kan hjælpe...
MVH
-RAMBO-
Avatar billede resten Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:55 #1
Prøv at tjek denne guide med 3 små film og se om det hjælper.

http://www.webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=138
Avatar billede -rambo- Nybegynder
17. oktober 2003 - 18:04 #2
Kan jeg ikke lave en forbindelse med en switch, som er den internetdelende enhed.... Fordi i min "værtscomputer" som guiden omtaler har jeg ikke to netkort...
Avatar billede chalde Seniormester
17. oktober 2003 - 18:04 #3
Har du 1 fast eller flere dynamiske iper?
For det kræver at du har 2 iper!
Ring til din udbyder og spørg.
Avatar billede chalde Seniormester
17. oktober 2003 - 18:05 #4
sry. Læste "da vi satte den bærbare direkte til adsl forbindelsen, virkede det heller ikke.." som at den virkede.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:11 #5
For at koble to pc'er på nettet skal du enten have to IP adresser fra din udbyder.
Eller der skal to netkort i den stationære - et som du forbinder til ADSL og et som du bruger til at skabe forbindelse til den bærbare. Betyder at den stationere skal være tændt, når den bærbare skal på.
Eller - såfremt du kun har én IP fra udbyderen - der skal benyttes en router til at skabe "bro" mellem de to netværk. Henholdsvis Internet (WAN) og det lokale (LAN) mellem dine to pc'er.

Der er yderligere beskrivelse her
http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php#hub_switch
Avatar billede -rambo- Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:29 #6
Jeg har købt et nyt netkort, og det virker tak for svarene....

Jeg giver resten pointene da han var hurtigst ude med et svar....