Avatar billede halnet Nybegynder
03. januar 2001 - 22:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Teledanmark ADSL - fusk?

Hvis man ser på http://www.teledanmark.dk/erhverv/produkter/internet/proaccess/images/proaccess_sjaelland.gif så er deres central klar til at tilbyde Proaccess ADSL til Helsinge(Ligger i Nordsjælland ;o), men hvis man bruger deres telefonnummertjek kan man ikke få det endnu?

Et andet link http://www.teaminternet.dk/adsl-udbygning.asp hvor det fremgår at Helsinge skulle være klar 01.12.2000

Hvad skal man forholde sig til?
I kan tjekke med 48796437 <- internet/fax

- Anders
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
03. januar 2001 - 23:00 #1
Prøv at ringe til dem og få det bekræftet :o)
Avatar billede halnet Nybegynder
03. januar 2001 - 23:05 #2
Hehe... nice try... det har jeg gjort... ham jeg snakkede med vidste intet om noget som helst... jeg skulle ringe igen om en måned!!!

- Anders
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. januar 2001 - 23:06 #3
Ja prøv at ringe 80 80 80 31, som de skriver på deres hjemmeside..
Avatar billede halnet Nybegynder
03. januar 2001 - 23:10 #4
det har jeg gjort - ellers tak ;o)

- Anders
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. januar 2001 - 23:26 #5
Hmmmm så er det jo svært hvad man skal forholde sig til du kan jo prøve at bestille det. De måler så linien igennem og kommer med et brev om de vil tilbyde dig ADSL eller ej.

Jeg kender en som har prøvet det, de vil ikke tilbyde ADSL i første omgang pga. af dæmpningen på telefonlinien var for stor 58dB mod grænsen på 38dB (ca. tal)
Så bestilte han ved CyberCity og de ville gerne levere og det virker skam fint.
Jeg har gjort det samme, bestil ved CyberCity. Ham jeg kender er på samme telefoncentral ifølge TeleDanmark, så jeg prøvede ikke engang teledanmark. Jeg kan ikke mærke en betydelig nedsættelse at båndbredden pga. telefonlinie dæmpningen.

Måske du kunne prøve noget i samme stil?
Avatar billede halnet Nybegynder
03. januar 2001 - 23:29 #6
Ja det var en idé, men kan man bestille når de ikke \"godkender\" ens telefonnummer?

- Anders
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
03. januar 2001 - 23:30 #7
Brug WOL i stedet
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
03. januar 2001 - 23:30 #8
De plejer at kunne levere
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. januar 2001 - 23:54 #9
CyberCity levere også. Jeg vil klart anbefale CyberCity lige nu. WOL har problemmer som altid med deres båndbrede, der er \"huller\" i trafikken. Da jeg havde modem, havde jeg WOL i ca. 14 dage så var jeg tilbage ved teleDK. WOL faldt ud en gang imellem med op til 10-15 sekunder uden trafik. Jeg har hørt folk klage over det samme med ADSL fra WOL. Det har jeg ikke oplevet ved CyberCity. Ved CyberCity får du fast IP incl. domæne navn xxxx.adsl.dk. Nå nu bliver det vist en salgsreklame.
Hilsen Anders
Avatar billede halnet Nybegynder
04. januar 2001 - 00:02 #10
-> Eagleeye
Kan du ikke lave et svar?

Jeg fandt ud af at den gif illustrerer ip-knudepunkter, og det er åbentbart ikke ensbetydende med at man kan få ADSL!!

- Anders
Avatar billede microtec Nybegynder
04. januar 2001 - 00:09 #11
Teledanmark ændrede deres script til telefonnummertjek i November 2000 pga. den kaotiske leveringssituation. Mange af de centraler der tidligere kunne leveres ADSL fra er nu opført som om det ikke er muligt.

Har selv fået ADSL som en af de sidste i Struer (i denne omgang altså). Struer central modtager ikke længere bestilling på ADSL.
Avatar billede microtec Nybegynder
04. januar 2001 - 00:12 #12
cocolumbo og eagleeye >> Tror ikke hverken WOL eller CyberCity kan levere ADSL på nogen af de centraler Teledanmark ikke selv kan levere fra.
De er jo noget snu inde ved Teledanmark ;o)
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. januar 2001 - 08:18 #13
Her er et svar!