Avatar billede 991230 Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Pro workstation kan ikke logge på domaine første gang

Jeg har sat en windows server 2003 op som domænecontroller.
DNS er i orden og min DHCP som også kører fra denne domænecontroller virker også fint, men når jeg vil logge på med en Windows XP Pro workstation / klient allerførste gang får jeg denne meddelelse:

-------------------------------------------------------
Ændring af computernavn                                |
-------------------------------------------------------
Følgende fejl opstod under forsøget på at tilslutte    | computeren til domænet xxxxxxxx.xxxxx                  |
                                                      |
Brugerens adgangskode skal ændres, inden der logges på |
første gang.                                          |
-------------------------------------------------------

Som man kan se har jeg oprettet en bruger, men hvordan giver man ham ret til at ændre sit password den første gang han logger på.

NB! jeg kan godt tilslutte computeren til domænet med en
    administrator konto og herefter logge ind med brugeren,
    men brugeren kan ikke selv tilslutte sig til domænet.

Er der en løsning på det problem?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. oktober 2003 - 18:06 #1
når han logger på, det plejer at den kommer frem at det er først gang man logger på og man skal ændre sine password, så skal man angive ny password.
for at det bliver godkendt.

men når computer ved at tilslutte til domænet, så skal han først logger på angive et password og ændre det, før at bruger bliver godkendt.

du kan på domænet h klik på hans bruger navn propreties og vælge pasword never expires under account
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. oktober 2003 - 18:07 #2
sagt på en anden måde bruger skal har ændres password for først gang log on før han kan godkendt ti at tilslut computer til domænet
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. oktober 2003 - 18:09 #3
eller så skal du angive et password og vælge under hans acoount password never expires..
og fortal ham den password han skal bruge.

så kan du når computer er tilslut og er iorden ændre det til user must change password til næst logon
Avatar billede 991230 Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:49 #4
Jeg bliver budt velkommen til domænet hvis jeg vælger password never expires under account, men spørgsmålet gik på hvordan man giver en user ret til at ændre sit password den første gang han logger på et domæne.

Ikke når han først er tilsluttet, men allerførste gang han fosøger at logge på domænet.
Avatar billede 991230 Nybegynder
15. oktober 2003 - 20:01 #5
Jeg bliver budt velkommen til domænet hvis jeg vælger password never expires under account, men spørgsmålet gik på hvordan man giver en user ret til at ændre sit password den første gang han logger på et domæne.

Ikke når han først er tilsluttet, men allerførste gang han fosøger at logge på domænet.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. oktober 2003 - 20:02 #6
ved at sat en hak foran
user must change password at næst logon under hans konto
Avatar billede 991230 Nybegynder
15. oktober 2003 - 21:47 #7
Ja men det kan useren kun få lov til hvis maskinen på forhånd er blevet tilføjet til domænet af en administrator.

Men hvordan sørger man for at brugeren kan få lov til at logge på domænet og ændre sit password når maskinen på nuværende tidspunkt ikke er tilføjet til domænet?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. oktober 2003 - 21:57 #8
hvordan vil du have at brugeren tilslut maskine til domæne hvis han er ikke en gang godkendt af domæne og maskine er heller ikke på domænet.den eneste måde er at  han  ændre sin password, eller hvis der er nulighed for at log på på en anden maskine som er tilslut domænet og ændre sin password og kan han log på den maskine igen og tilslut den. eller passsword never expires.

jeg forstår godt hvad du mener men det kan ikke lad sig gør. :)
Avatar billede 991230 Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:13 #9
Jeg er ret sikker på at det kan lade sig gøre da en administrator kan tilslutte maskinen til et domæne. Det betyder altså at jeg skal give brugeren nogle af de rettigheder som administratoren har. Han skal ikke have de samme rettigheder som administratoren, men kun lige de rettigheder der gør at han tilslutte maskinen til domænet altså! Så jeg kan ikke give point for svaret :-(
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
16. oktober 2003 - 09:59 #10
snakker vi administrator nu,!!!!!!!!!!!!!!!!!!
selvføgeligt en administrator kan tilslut maskine til domænet.

og det er lige meget med point, det er altid det der tæller her.
svaret har du lige her, men du ved bare ikke hvad du vil, og skal brug.

hvorfor vil give en bruger administrator rettighed,
og hvorfor i alverden vil du lad en bruger tilslut maskine til domænet.
hvad er det du vil at han får lov til ændre hans password, eller ikke får lov til det.

jeg fatter ikke hvad du vil.!!!!

jeg tror spøgrsmål handler om ( Som man kan se har jeg oprettet en bruger, men hvordan giver man ham ret til at ændre sit password den første gang han logger på.)

men det her vil jeg ikke bruger mere tid på. så jeg er ikke længere abonnere på det spørgsmål.
Avatar billede 991230 Nybegynder
16. oktober 2003 - 19:24 #11
Det er fair nok. Måske har jeg forklaret mig forkert, men du skal nu alligevel have tak for hjælpen.
Avatar billede 991230 Nybegynder
06. juni 2004 - 01:42 #12
Spørsmålet er lukket