Avatar billede smutti Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg en Troj_SMALL.M ?

Hej !
Jeg har fået 2 Troj_SMALL.M. Mit virus program:
Trend PC-cillin 2000 kan ikke engang lægge dem i qantine.
De ligger i : C:\RESTORE\TEMP\A0045721.CPY
Jeg fandt også en MPREXE32.EXE på virus 112s online virus scanner. Mit styre system er Windows ME.
Hvordan slipper jeg nemt af med disse.
Skriv gerne enkelt og trin for trin..
Jeg er heller ikke så god til pc.fagsprog.
Så skær det gerne ud i pap.
Jeg har før fået rigtig god hjælp herinde..Så jeg håber på nogle gode svar.
Hilsen pfh. tak
Smutti
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. oktober 2003 - 13:08 #1
Prøv at hente programmet STINGER fra www.nai.com, det er gratis
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:09 #2
her står der hvordan du kan fjerne den trin for trin
http://www.sophos.com/support/disinfection/trojan.html
Avatar billede anje Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:10 #3
prøv at deaktivere systemgendannelsen og scan igen
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:11 #4
Troj/Small-M is a Trojan program that attempts to download and run the file http://Bins.lop.com/Bins/9k_mp3.exe from the internet. This is a legitimate downloader program for MP3 files that will install shortcuts to various adult related search engines on the user's Desktop while attempting to download MP3 files from the site www.mp3search.com.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:11 #5
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. oktober 2003 - 13:11 #6
Avatar billede anje Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:19 #7
Du kan evt se her hvordan systemgendannelsen deaktiveres: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle
Avatar billede smutti Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:21 #8
Hej !
Tjekkede siden men det var temmelig uovskueligt. Søgte på stinger fik flere valg, men kunne ikke se hvordan man hentede dem..
Hilsen Smutti
Avatar billede anje Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:28 #9
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:34 #10
prøve også om du kan finde et programme der hedder Live On1ine Porta1 under  tilføj og fjern programmer i kontrolpanel .

og fjerne den .
Avatar billede anje Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:41 #11
For Windows ME

Right-click the My Computer icon on the Desktop and click Properties.
Click the Performance tab.
Click the File System button.
Click the Troubleshooting tab.
Select Disable System Restore.
Click Apply > Close > Close.
When prompted to restart, click Yes.
Press F8 while the system restarts.
Choose Safe Mode then hit the Enter key.
After your system has restarted, continue with the scan/clean process. Files under the _Restore folder can now be deleted.
Re-enable System Restore by clearing Disable System Restore and restarting your system normally.
Avatar billede arlet Juniormester
15. oktober 2003 - 13:50 #12
Verdens bedste trojan fjerner(trojanhunter) skal nok klare det :

Det hedder TrojanHunter og er nok et af de bedste prg. som findes. Du kan på denne adr. få en 30 dages trial version: http://www.misec.net/trojanhunter/ Installer programmet, Der lægger sig et trojanhunter ikon i tray, højreklik på dette og vælg settings. Sæt en vinge i Automatisk remove trojans. Kør derefter en scanning med TrojanHunter.
Avatar billede arlet Juniormester
15. oktober 2003 - 15:15 #13
Takker for point *S*

Den trojanhunter virker...
Avatar billede smutti Nybegynder
15. oktober 2003 - 15:16 #14
Hej Arlet.
Jeg brugte dit råd..Det virkede fint. Er sluppet af med det hele.
Tak for det..
Nu er problemet bare at progammet udløber om 30 dage..Så man må håbe jeg ikke får flere..
Hilsen Smutti
Avatar billede anje Nybegynder
15. oktober 2003 - 15:18 #15
Det var godt at du fik løst dit problem ;-)
Avatar billede arlet Juniormester
15. oktober 2003 - 15:19 #16
Du får ikke flere, hvis du følger mine råd nedeunder...

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spyguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmet, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.