Avatar billede freimann Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

UPS og bytting av batteri

Har ikke gjort dette før. Så lurer litt på om noen vet hvordan dette skal gjøres? Hvordan en ups er koblet? Må jeg skru av serverne når jeg skal bytte batteri eller kan jeg la dem stå på?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:18 #1
Du bør helt sikkert lukke servere ned, og afmontere alle kabler inden du skifter batterierne.
Avatar billede webcon Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:25 #2
Det er klart, at hvis du skal skifte batteri, så får dine servere ingen strøm, og så får de en kold tyrker.. så klart luk serverne ned først.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:27 #3
Man kan undre sig over det er nødvendigt at gentage mit svar...
Avatar billede freimann Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:28 #4
He he, men serverene skal vel bare bruke ups'en når det blir strømbrudd.? Når alt er som normalt er det vel ingen strøm som går gjennom den?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:30 #5
Jo... serverne får hele tiden strøm fra UPS'en.

At levere strøm ved strømsvigt er kun én af UPS'ens opgaver. En anden er at regulere spændingen ved udsvingninger.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. oktober 2003 - 15:34 #6
Nanoq har helt ret - det er det samme som batteriet i en bil.

1. hvis du skifter det, mens motoren kører, kan du få et ordentligt rap over fingrene, og...
2. du standser motoren.

Ligesom serverne, får motoren strøm direkte fra batteriet. Det er en simpel serieforbindelse, hvor batteriet sidder mellem strømmen og serverne.
Avatar billede darkside Nybegynder
14. oktober 2003 - 22:40 #7
Du skal lige passe på når du skifter bateriet, de kan spænge i luften op i hovedet på dig, det er sket for en af mine venner et par gange.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. oktober 2003 - 08:25 #8
darkside, ehm... nitroglycerindrevne batterier?

Jeg har nu aldrig hørt om at de er "sprunget i luften"... og jeg har trods alt arbejdet i branchen i 12 år...