Avatar billede lmdthel Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

file system full

Hi Rødder

jeg har en WS hvor at fil systemet er løbet fuldt, så man kan ikke længere logge ind!

Findes der en workaround til at fixe dette ??

THomas
Avatar billede krasmussen Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:17 #1
Hvilken UNIX kører du ??
Avatar billede lmdthel Nybegynder
09. oktober 2003 - 21:41 #2
Hi

Jeg kører Solaris
Avatar billede krasmussen Nybegynder
10. oktober 2003 - 07:13 #3
Så kaster jeg nok håndklædet - er på AIX......
Avatar billede skau Nybegynder
10. oktober 2003 - 10:54 #4
Gå på konsollen og log ind som root - der er et lille overhead (kan fjernes med tunefs) så root kan logge ind - dette er bare kun muligt fra konsol (medmindre det er slået fra).

Hvis der slet ikke er noget plads tilbage kan du boote fra cd gå i konsole mode og mounte din disk i et andet mountpoint. Herefter rydder du op i filsystemet og booter normalt.
Avatar billede lmdthel Nybegynder
03. november 2003 - 10:03 #5
jammen tak for hjælpen..det virkede perfekt

/Thomas