Avatar billede mads_mao Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Filter i sendmail

Jeg kunne godt tænke mig at lave et filter, så sendmail automatisk sorterer mails til en bestemt adresse fra. Mit problem består helt konkret i, at jeg har en kunde, som modtager en del mails til en adresse hos image.dk, og kunden har slet ikke denne adresse (det er mærkeligt nok i sig selv), men jeg tænkte jo så, at det må være muligt, at filtrere skidtet fra, jeg ved bare ikke, hvordan det gøres smartest.
Avatar billede lap Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:36 #1
kan du uddybe opstillingen lidt.

Jeg opfatter det som om sendmail maskinen bliver brugt som relay - modtager mail udefra, som skal sendes videre til image.dk?

Det er ikke bare et alias som er oprettet i /etc/aliases ?
Avatar billede mads_mao Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:09 #2
Sagen er den, at kunden modtager mail til adresssen domXXX@image.dk, og det modtager han gennem den mail-konto han har hos os, som hedder noget helt andet. Der er ikke sat noget alias op til image.dk, og kunden har ikke andre mail-konti, end den han har hos os, sat op lokalt.
Avatar billede lap Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:28 #3
jeg beklager, men jeg forstår simpelthen ikke situationen, så jeg kan ikke hjælpe dig.

Problemet er "gennem den mail-konto..."
Avatar billede mads_mao Nybegynder
14. februar 2006 - 08:48 #4
Har fundet en løsning. Lukker.