Avatar billede aadal_dk Nybegynder
07. oktober 2003 - 08:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg finde en gratis DB?

Hej, jeg er ved at lave noget programmering og har brug for en virksomheds database på Dansk(med Kunder poster Leverandør osv osv.) Er der nogen der ved om der findes et sted hvor en sådan DB kan downloades?
Det jeg tænker på er noget ala Nortwind/Footmart DB, bare på dansk da det giver mere mening når det skal præsenteres for danske virksomheder.
Gerne så stor som mulig :-)

Mvh.
Anders Aadal
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. oktober 2003 - 08:49 #1
Den kan købes her http://www.cvr.dk/ den findes ikke gratis
Avatar billede aadal_dk Nybegynder
07. oktober 2003 - 08:56 #2
Der må da være nogle eksempler der er gratis!, Jeg har selv nogle US bøger der er da tit DB's med...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. oktober 2003 - 09:18 #3
Det er vist bare eksempler på kunder etc spørgeren vil have. "Børges Grillbar"....
Jeg kender dog ikke lige nogen.
Avatar billede aadal_dk Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:31 #4
Ja det skal være fiktiv data. :-) (med mindre Mærsk ville fremlæægge deres regnskab og leverandør DB for mig hehe)
Avatar billede aadal_dk Nybegynder
12. november 2003 - 12:52 #5
Jeg har selv lavet en med random data.... Kan anbefales.... så ved man hvad man har!