Avatar billede clapton Nybegynder
30. december 2000 - 22:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

RivaTNT- i Aptiva 2142-S44 = sort skærm

Jeg har en Aptiva 2142-S44 – 225Mhz. Har købt et RivaTNT2-PCI grafikkort. Efter at have installeret dette i et ledigt PCI slot,  og genstartet maskinen var skærmen sort. På bar bund da jeg ikke er nogen IT ekspert!

Der sidder et onboard grafikkort, og jeg var så naiv og tro, at maskinen selv opdagede det nye hardware. Er der nogen som kan hjælpe, eller er IBM bare en uheldig maskine…..?
Avatar billede krusell Nybegynder
30. december 2000 - 22:50 #1
Du skal diable onboard skærmkortet.
Avatar billede clapton Nybegynder
30. december 2000 - 22:55 #2
Men hvordan gør jeg det rent praktisk - det er her jeg er på bar bund.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 22:55 #3
Kig i manualen om der ik er en jumper på dit MB til at deaktivere Onboard VGA

Prøv også at opdatere BIOS

Hvilken CPU er det du har i?
Avatar billede krusell Nybegynder
30. december 2000 - 22:59 #4
Jep, som cyber siger, der er nok en jumper til det.
Avatar billede clapton Nybegynder
30. december 2000 - 22:59 #5
Jeg har ikke manualen og er derfor ikke klar over hvilken jumber som skal deaktiveres
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 23:02 #6
kig på IBM\'s webside om der ik er noget om det derinde!

Ellers så skriv til dem! det er trods alt dem der har lavet din comp!
Avatar billede krusell Nybegynder
30. december 2000 - 23:05 #7
Jep, eller tag kontakt med forhandler, hvis den ikke er for gammel
Avatar billede clapton Nybegynder
31. december 2000 - 15:59 #9
Ok - jeg var for hurtig på tangenterne. Den er på 233MHz. Tak for dit råd - jeg prøver at hente hjælp på disse sider.
Avatar billede teknik Juniormester
05. januar 2001 - 21:55 #10
Dit bundkort kan være type A1 eller A2

Onboard Video setting:

På A2:
J2 (Ved bagkant af yderste ISA slot)  1-2 Disabled 2-3 Enabled
På A1...???
Det som smager mest af \"skærmkort\" er \"Internal VGA Connector\"  J3
mellem USB stik og CPU socket

...Ingen beskrivelse af \"disable onboard VGA\"

mvh :-)
Teknik

PS. Arbejdede lidt videre på Xtom`\'s link, som peger i den rigtige retning
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. februar 2001 - 20:59 #11
Løsningen blev...?