Avatar billede summersun Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:46 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

flytning af NO domæne

Hejsa

hvis man nu ejer et norsk domæne navn er det så muligt at få det redelageret til en dansk navne server..

så som gratisDNS.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2003 - 21:46 #1
Ja. Du skal blot få ændret navneserverne for det norske domæne.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. oktober 2003 - 21:49 #2
Overvej at beholde dit norske domæne, det er en fordel markedsføringsmæssigt at have flere domæner med forskelligt sufix, på den måde kan du opnå placering i de norske søgemaskiner også og forhøje placeringer af begge sites
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:49 #3
Ja, det skal gøres af en registrator, hvis gratisdns er så kan du måske få dem til det. Ellers skal du finde en udbyder der vil gøre det :o)
Avatar billede summersun Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:02 #4
bufferzone >>

hvad mener du ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. oktober 2003 - 22:05 #5
Optimeringsmæssigt, er det en fordel at have domæner i flere lande. Det giver dig en fordel i forhold til din placering i søgemaskinerne. Flere placeringer, bedre placering i den enkelte maskine og dermed flere kvalificerede hits og flere kunder
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:10 #6
Hva har det med redelegering at gøre? :D  En anden ting er at hvis du reg. et norsk domain så burde du fra start kunne få den placeret på en dansk nameserver, så du ikke skal ud i redelegering.

Du skal dog vide at du som privat person ikke kan få .no som domain
Avatar billede summersun Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:14 #7
bacardil>>

det ved jeg godt :)

men tak alligevel.....

hvis i lige alle smider et svar.. så kan i få points
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. oktober 2003 - 22:16 #8
Det har det med redelegering at gøre, at jeg anbefaler at lade være, at beholde .no domænet og så lave et nyt .dk domæne med nyt indhold
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:24 #9
om det .no ligger på en dansk eller nosk nameserver har da ikke noget med søgemaskinernes resultat at gøre..?
Avatar billede summersun Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:33 #10
jamen jeg vil helst gerne bruge gratisDNS.dk da de som navnet siger.. tilbyder gratis parkering af domæne navne... og jeg kender ikk til noget tilsvarende i norge

alle vil åbenbart have penge for sådan noget
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2003 - 22:35 #11
Du kommer fortsat til at betale til en registrator i Norge - du får ikke
domænet gratis fordi det ligger hos gratisdns - kun DNS-en
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:35 #12
er kun rimeligt at man betaler penge for en ydelse :o)
Avatar billede summersun Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:37 #13
altså... jeg er godt klar over at der en årlig afgift for at have navnet...

men når jeg nu kan bruge gratisDNS navneservere uden at betale for det... så kan jeg jo lige så godt gøre det :) i stedet for at betale for det
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:39 #14
jepper, men du skal havde fat i en der er registratant og dem kan du sikkert få til at reg. domænet med gratisdns som nameserver, hvis ikke det lykkes kan du altid skrive herinde igen, så skal jeg hjælpe..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2003 - 22:41 #15
;) Det er også bare for at undgå misforståelse (PS: ingen point til mig)
Avatar billede summersun Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:46 #16
takkker :)