Avatar billede madzzoni Nybegynder
01. oktober 2003 - 12:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Realplayer installation i Mandrake 9.1

Hjælp til en newbie! jeg har downloaded filen: "r1p1_linux22_libc6_i386_a1.bin" fra Realplayers side og gemt den på min Desktop. jeg kan ikke ikke åbne den, når jeg dobbeltklikker herpå sker der ingenting! Har også prøvet via en Terminal [root@localhost username] men kan ikke starte den herfra. Er der nogen der har en guide til denne indstallation?
Avatar billede JoeX2 Praktikant
01. oktober 2003 - 15:32 #1
Prøv at højre-klikke på filen og vælg egenskaber. Derefter fanen tilladelser. Her skal du se om du har adgang til at køre filen. Med andre ord skal du se om der er kryds i feltet under 'Exec'. Bare sæt kryds hele vejen ned, og vælg OK. Så burde du kunne starte den.

I mandrake (i modsætning til windows) er der menge begrændsninger på, hvad et program kan tillade sig. Fx. kan de ikke overskrive eller installere nye drivere og codec. Derfor tror jeg at du skal have root adgang før du starter filen.

Du kan få root adgang ved at gå ind i menuen (det der ikke hedder start menuen i mandrake) og vælge Øvrige programmer -> Filværktøjer -> Filhåndtering (Superbruger tilstand). Den vil spørge om den kode, som du oprettede under installationen af mandrake. Nu skal du bare finde frem til mappen igen, hvor filen "r1p1_linux22_libc6_i386_a1.bin" ligger.
Avatar billede madzzoni Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:31 #2
Jamen nu blev jeg igen klogere og det virker! Skal bare lige have testet om Mandrake har fanget mit lydkort korrekt.
Denne installationsmetode er da ligeså nem som i WINDOWS! jeg sad tidligere og prøvede via en Terminal.
Tak igen.