Avatar billede cmh22 Nybegynder
29. september 2003 - 21:34 Der er 6 kommentarer

a7v133 agp pro slot

Jeg har et a7v133 bundkort som er helt dødt.det er udstyret med en agp pro slot,men der mangler en lille kontaktplade som skal sættes i agp slot når jeg anvender alm agp grafikkort. Kan dette være årsagen???
Jeg har prøvet alt reset bios skifte grafikkort efterset kabler m.m.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
29. september 2003 - 22:20 #1
Det er ikke grundet en manglende plade da et alm. AGP-kort sagtens kan køre i et pro slot. Den slags er heldigvis kompatibelt. Hvis bundkortet er helt dødt ser det sort ud. Hvis ingen af blæserne kører er det enten kortet der er stået af eller strømforsyningen der ikke kan mere. En af de almindeligste fejl er, at strømforsyningsstikket til diskettedrevet er fejlmoteret således at det ene ben har ramt ved siden af. Dette er en kortslutning og de fleste nyere strømforsyninger lukker automatisk ned.
Avatar billede schred Nybegynder
01. oktober 2003 - 08:40 #2
På A7V kortene er der en lille grøn diode imellem PCI slotne, hvis den lyser er der strøm i bundkortet.'

Den lille ting der har siddet i AGP pro porten er lavet af plastic mener jeg, og jeg mener også der har været et klistermærke over hullet til at holde den nede, så der ikke kommer skidt i hullet :-D

Prøv evt. at flashe BIOS, det er meget nemt på A7V bundkortene. Hat selv haft samme problem med et nyt kort fra fabrikken.
Avatar billede cmh22 Nybegynder
01. oktober 2003 - 12:22 #3
Ok ja der er lys i dioden og cpu og grafikkort bliver varme som om alt kørte,jeg har prøvet flere grafikkort og forskellig ram som fungerer i andet bundkort. cpu er en duron 600Mhz.
Jeg tror det er bios (har prøvet reset) så kortet er nok på vej i containeren desværre !
Avatar billede cmh22 Nybegynder
01. oktober 2003 - 12:26 #4
Højtaleren hyler med 2 toner (som udrykning)når dipswits er sat til auto og når jeg sætter dem manuelt kommer der en lang tone og så lukker kortet ned.
Avatar billede schred Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:31 #5
De hyle toner du hører har en beskemt betydning, dvs. du har to forskellige fejl alt efter hvilken indstilling du bruger. Har du set i manualen hvad der står under "troubleshooting" ?
Avatar billede schred Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:44 #6
Det lange bip er fordi den ikke mener der er RAM installeret.
De to Bip(som sirene) er fordi Cpu'en er overophedet, eller fordi PC'en kører ved en for lav frekvens. <-- side 45 i manualen.

Så prøv at tage RAMne ud, evt hvis du har flere blokke, så prøv med en ad gangen. Eller kig efter om du har opfattet placeringen af dipswitches forkert, det kan man nemlig godt på A7V kortene.