Avatar billede mpj Nybegynder
29. december 2000 - 15:48 Der er 80 kommentarer og
7 løsninger

ADMIN!!!!

Så admin.... Nu må der altså gøres noget!!!!!
Eksperten er sunket dybt...
i starten var det fedt... RIGTIG fedt! Man mødte en masse venner herinde (som man så snakkede med over icq) og man havde det faktsik rigtig sjovt...

Men nu er det noget andet...!
Jeg gider snart ikke længere, hvis der ikke bliver gjort noget. og jeg har snakket med mange over icq, der deromkring har den samme holdning!

Hvis det er pga. mangel på tid at der IKKE bliver gjort noget herinde så få jer dog nogle CO-admins....!

1)
Det som jeg virkelig er utilfreds med er at de forslag, der bliver givet (i eksperten: forslag) bliver næsten aldrig besvaret:

http://www.eksperten.dk/spm/40650 (med et par links)

2)
Der er flere og flere snydere/fuskere, som snyder lige for øjnene af os... (mig... jeg gider ikke oprette et spm. hver gang jeg ser noget...!)

2-b)
Halvdelen af de mails jeg får er med \"snyd opdaget igen!\"
Og det er jo ligesom ikke ideen

2-c)
Jeg har engang kommet med et forslag om en række midler mod fuskerne, blandt andet snydefiltre!
Dette spørgsmål blev vist heller ikke set af dig admin....

3)
Og snart er eksperten faktsik bare blevet en pengemaskine...:
Job sektionen:
Koster over 1000kr,- at orprette et job...!
(Hvad gør man vis man gerne vil have lavet et banner til 300,-?)

3-b)
Et point per klik per dag?
Fedt nok...! er det desuden ikke imod bannerfirmaernes regler?
Og jeg troede at pointene var med til at vise ens \"rang\" hvormeget man viste?
Hvis man havde mange, og kunne få mange var man dygtig?
Men hvis man har en langsom internet forbindelse og ikke gider åbne flere vinduer?

4)
Top-10 listerne er for DÅRLIGE!!!!
Folk der i en gammel tid var med ligger bare og samler point, så de forbliver på deres plads...!

4-b)
Og folk der har snydt sig til point, (men IKKE er blevet slettet pga. etellerandet?) ligger så øverst på listen i de små kategorier!

5)
Det var vist det...!
Jeg har mere, men har glemt det...!

Det kommer nok!
Jeg håber der bliver gjort noget....!

MPJ

Avatar billede laserzap Nybegynder
29. december 2000 - 15:54 #1
hørt hørt !
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. december 2000 - 15:56 #2
FÅÅÅRK MAN!! koster det 1K at oprette en job annonce ?? Hvad faen kan vi bruge det til ?

Jeg er helt enig med mpj!
Forøvrigt synes jeg stadig det er dumt at kategori Top 10 listerne er baseret på tjente point mens Top 10 over det hele er baseret på point i alt. Selvom jeg nu ligger godt på Top 10 synes jeg stadig at det skulle være ens. E.J. ville blive liggende på #1, men resten ville blive væltet rundt og jeg tror det er derfor admins ikke vil lave om på det.. de er sku bange for at folk beklager sig.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. december 2000 - 15:58 #3
Een ting der også er irriterende, som admins dog ikke kan gøre noget ved, er at det er de samme folk der kommenterer/svare på den type spm. her .. der burde være en kategori som ALLE automatisk abbonnerede på og man ikke kunne vælge den fra...
Avatar billede mpj Nybegynder
29. december 2000 - 16:01 #4
tdaugaard...>>

Jep.... Som man ikke kunne lave lortespm. i, og hvor spørgsmål som dette der vedrørte alle blev stillet!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. december 2000 - 16:03 #5
mpj:> noget genialt kunne være at man SKULLE afsætte f.eks. 50 point til et forslag, og så kunne man ikke få dem tilbage før admin have kommenteret.. så ville der nok ikke være \"jeg keder mig\" spm. i den kat.
Avatar billede darkphazer Nybegynder
29. december 2000 - 16:06 #6
Jeg er enig i at det er for dyrt at oprette en job annonce. Så kan man lige så godt lave den under Fri Debat.

En anden ting, hvis der skulle være en TOP 10 burde den være på aktivitet herinde. Det ville være bedre.

- DarkPhaZer
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. december 2000 - 16:10 #7
darkphazer:> neej, ikke helt for det Top 10\'en skal vise (tror jeg) er hvem der virkelig kan noget og VISER det. Derfor mener jeg også at det skal være på tjente point og ikke point i alt den er baseret på .. (at så jeg ville ryge op på en #3 ell. #2 er en anden side af sagen *G*)
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
29. december 2000 - 16:16 #8
Jeg er helt enig med det i siger!
Avatar billede darkphazer Nybegynder
29. december 2000 - 16:27 #9
tdaugaard  > Trot du har ret :o)

- DarkPhaZer
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. december 2000 - 16:46 #10
mpj>> ang. dit punkt 4 vil jeg sige at tja, jeg har selv ligget nr.1 i størstedelen af ekspertens levetid, og tja tror du ikke jeg har arbejdet hårdt for de points?

det er da fair nok at dem som gennem lang tid har været flittige også får lov at have deres navn stående... i øvrigt vil jeg da sige at det er nemmere at få hurtige points i dag, for der er flere nye spm på EN dag end der var på en måned, da jeg startede herinde!

jeg er 100% enig i at snyderne skal væk fra top10, at folk ligger med mange points kan da ik gøre noget, de har jo gjort sig fortjent til det

en verdensrekord bliver jo heller ikke anulleret fordi indehaveren ikke stiller op i samme sport igen! den bliver først anulleret når hans resultat bliver slået!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. december 2000 - 16:49 #11
cyberesben:> Så du ville blive meget negativ hvis Top 10 listen blev lavet om til at det var tjente point og ikke point i alt den var baseret på ?
Avatar billede hobbez Nybegynder
29. december 2000 - 17:19 #12

Jeg syntes bestemt kun top-10 listerne bør afspejle de point man har TJENT. Altså, hvis jeg har været på i 1000 dage (5.000 point) og besvaret (og tjent) 1.234 point, så er det de 1.234 point der skal afgøre om jeg skal på top 10.

Og så syntes ejg egentlig at det er OK at det koster 1.000 bobs at oprette en jobannonce. Tænk på, hvad det koster at få en jobannonce i avisen eller andre steder på Nettet.

/Rob
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. december 2000 - 17:26 #13
tdaugaard  >> egentlig ikke, de 5 point du får om dagen har jo ikke den store betydning... men jeg synes stadig det er totalt dumt at gøre... hvorfor ik lade det være som det er
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2000 - 17:31 #14
Mener også det var smartest at det var tjente points der blev talt, dette ville dog kræve at admins fik ordnet det så at man ikke fik flere \"Tjente points\" når man accepterede sit eget spørgsmål.

Top10-listen burde afspejle hvor mange man har hjulpet, IKKE hvor nærig man har været i de spørgsmål man har oprettet.

\"Kongen er død, længe lever kongen\"
Avatar billede bbs Nybegynder
29. december 2000 - 17:46 #15
MPJ>> RESPEKT!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. december 2000 - 17:57 #16
Det, der faktisk irriterer mig mest er at jeg ikke synes Admin deltager aktivt nok, når vi nu er en del, der gerne vil hjælpe på en eller anden måde.

Der er kommet en million gode forslag efterhånden og intet er sket. Admin kommenterer dårligt vores spørgsmål længere, så det er nærmest gået hen og blevet envejskommunikation.

Rigtigt synd for vi er jo nogle der er afhængige af http://www.eksperten.dk

/Nikolaj
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. december 2000 - 17:57 #17
<snip>
hobbez:
Og så syntes ejg egentlig at det er OK at det koster 1.000 bobs at oprette en jobannonce. Tænk på, hvad det koster at få en jobannonce i avisen eller andre steder på Nettet.
</snip>

Der findes MANGE staeder hvor man kan oprette GRATIS jobannoncer eks. asp.dk  - men iden med Eksperten.dk var den ikke, at det skulle være en GRATIS service?

<snip>
tommyf:
Top10-listen burde afspejle hvor mange man har hjulpet, IKKE hvor nærig man har været i de spørgsmål man har oprettet.
</snip>

*hehe*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. december 2000 - 18:01 #18
Avatar billede hobbez Nybegynder
29. december 2000 - 18:17 #19
barcadi >> Det er da stadig gratis for os brugere, det er FIRMAERNE der skal betale. Det er jo ikke dem der bidrager til Eksperten, ud over at de muligvis tilbyder en \"Ekspert\" et job, så han (hun) ikke længere har så meget tid til at bidrage hér.

/Rob
Avatar billede mpj Nybegynder
29. december 2000 - 23:29 #20
cyberesben>>

Dengang du brilleerede (?) var du da sikkert flittig nok, men dengang har der måske ikke været så mange så en erfaren it mand ville have gode chancer får at score kassen... ;o)

Derfor mener jeg at Top-10 listen skulle afspejle hvem der var aktiv lige nu, og hvem man kunne forvente at få hjælp fra...!

Hvis man nu sagde at top 10 skulle afspejle et gennemsnit af det antal tjente point man tjente om dagen?

hobbez>>

Jeg fik altså ikke fat i din sidste kommentar...!

Gad vide om admin har tid.... :(

MPJ
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. december 2000 - 23:36 #21
mpj:> \"Hvis man nu sagde at top 10 skulle afspejle et gennemsnit af det antal tjente point man tjente om dagen?\" så ville Top 10 listen jo svinge SÅ meget ..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 02:05 #22
kan vi ikke løse det sådan her:

VI får vores gamle top10 som den altid har været og så får i JERES top10 nedenunder, som så hedder \"hvem er aktiv lige nu\" eller sådan noget

I øvrigt mener jeg ikke top10 skal vise hvem man skal regne med at få hjælp fra, well, jeg er da blevet kontaktet både 10 og 20 gange af den ene lamer efter den anden som har haft spørgsmål eller som spurgte om jeg ikke kunne skaffe et warez program eller lave et script eller noget... men er ideen med eksperten ikke at man opretter et SPM og så kan ALLE komme og hjælpe? jo sgu! også er det det lidt lige meget om det er åge eller oluf der står øverst på top10!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 02:06 #23
I øvrigt, når I siger antal tjente points... Hvad så hvis man bruger lige så mange som man tjener? skal man så stadig stå øverst?

well, så kan jeg jo finde 2 venner og så kan vi sidde og udveksle points i stride strømme, og ende med at have 342523532525325 tjente points
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 02:09 #24
cyberesben>>>> Nej for hvis der ikke er noget reelt spørgmål må man ikke give point. (Selvom du ikke overholder den regl)

Og JA man skal da stadig være på topliste. Den viser dem der har HJULPET flest ikke været mest nærig med sine points i diverse spørgsmål.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. december 2000 - 02:14 #25
Jeg er HELT enig med tommy i hans linie nr. 2.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 02:30 #26
tommyf>> jeg har da heller ikke været nærig, jeg har bare for det meste fået hjælp andre steder, da jeg har erfaret at mine problemer generelt er så komplicerede at ingen herinde kan/gider svare
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. december 2000 - 02:35 #27
cyberesben:> www.experts-exchange.com for eksempel. Der er der MEGET større chance for at få svar på sit spm. end der er her, men der er jo også folk fra hele verden.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 02:48 #28
hvad vil du sige med det? jeg bruger den selv, men har nu ik haft så meget hjælp. de fleste af mine probs har jeg sgu løst selv eller vha. gode venner, hvilket de fleste herinde også burde!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. december 2000 - 02:53 #29
cyberesben:> \"meste fået hjælp andre steder, da jeg har erfaret at mine problemer generelt er så komplicerede at ingen herinde kan/gider svare\" .. jeg mente at der er for eksempel Experts Exchange hvis man ikke kan få svar herinde. Jeg stilte et spm. vedr. VB og der var ingen der kunne svare. Så stilte jeg det på EE og der gik 1½ dag så var problemet løst...

Og ja, folk burde bruger Eksperten som det absolut sidste på deres vej til en løsning, eller i hvert fald muligheden for at stille et spm. Man kan altid prøve lykken med at søge her og hvis ikke det funker så spørger man da også dem man har på ICQ først .. og hvis alt slår fejl stiller man et spm... det er der dog ikke særligt mange der gider..
Avatar billede mpj Nybegynder
30. december 2000 - 12:41 #30
Øhmm..... *host* *host* Admin....??
Avatar billede fartzzz Nybegynder
30. december 2000 - 12:55 #31
Hej!
Jeg har nu været på eksperten 3-4 måneder.
Jeg har virkeligt kunne mærke en forskel da jeg begyndte og til nu!
Nu er der snyderier i stride strømme, og når folk prøver at komme med forslag til admins, så sker der ikke noget.. Andet end de har lavet én job-sektion der kun (Sådan som jeg opfatter det) handler om at eksperten skal tjene penge.. Det er selvføgelig fint nok HVIS de osse hører på Eksperterne! (Jeg er desværre kun en wannabe ekspert, men det ændrer sig vel ) ;o)
Jeg kan kun give mpj ret!
Eksperten ville være NULL hvis man ikke havde eksperterne!!

Fartzzz
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 13:23 #32
tdaugaard>>>> Hvis jeg nu stillede dig et spørgsmål over eksperten ville du så hjælpe eller ville du ikke hellere besvare det over eksperten og så få lidt anerkendelse for din hjælp?
Avatar billede mpj Nybegynder
30. december 2000 - 14:20 #33
For at være helt præcis koster det:
1250,- at oprette et job...!

Og som nikolajdu skriver:

\"Det, der faktisk irriterer mig mest er at jeg ikke synes Admin deltager aktivt nok, når vi nu er en del, der gerne vil hjælpe på en eller anden måde\"

Hvis man kigger på nogle af de første spørgsmål der er blevet lavet, ser man at admin deltager i dem alle og spørger hvis der er noget han ikke forstår..!

Jeg har tit tænkt på at hvis det ikke bliver bedre så kunne vi selv (JA... Alle eksperterne) lave et it forum selv...!

Det er jo ikke så svært!
Så kunne vi lave det med open source?
Andreas (herfra) hat jo allerede gjordt det?

Så kunne alle dem der ville være med, og så var vi mange til at stoppe SNYD!

Jeg kunne nemt vælge en der skulle have den ØVERSTE admin post!

tdaugaard? Han bruger jo alligevel så meget tid herinde, og han kunne da ikke finde på at snyde...?
Så kunne alle andre (valgt af admin) måske.... 20-40 stykker stoppe snyd osv.!

Det kunne da være meget sejt???

MPJ
Avatar billede mpj Nybegynder
30. december 2000 - 14:23 #34
Ja undskyld admin...

Men der er altså ikke til at være herinde pga. snyd osv.

Og hvis du ikke engang gider læse vores forslag osv; så gider jeg altså ikke mere!
Men jeg kan ikke undvære et itforum, så derfor kommer jeg med dette forslag!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. december 2000 - 14:53 #35
tommyf:> jeg har ca. 48 personer fra Eksperten på ICQ og du drømmer slet ikke om hvad jeg bliver spurgt om af \"ved du hvordan\" og \"kan du ikke lige prøve at..\" og \"hvorfor virker det her ikke ?\"
Så en fra eller til ville jeg nok ikke dø af. Hvis jeg synes det bliver for meget så smutter jeg bare på N/A eller invisible. Men sometider ville det da været rart hvis spørgsmålet blev oprettet her, men det generer mig ikke.

mpj:> Ja.. www.freehelp.dk lignede engang Eksperten.dk en del, men han fjernede forum delen for lang tid siden pga. folks flaming herfra under en site vurdering.

Open Source på sådan et forum her .. det ville ikke være godt. Så ville der max. gå 2 uger før der var en der havde forbedret koden og smidt det op som hans/hendes eget.

Jeg synes ikke decideret at vi burde lave vores eget forum, men istedet synes jeg at admin\'s skulle prioriter deres \"to do\" liste med alle de små fejl først istedet for de store tiltag først.

Det er lidt ligesom M$. De udsender et OS med fejl i (det er der jo altid) og istedet for at rette de små fejl udsender de et NYT og forbedret OS med nye funktioner, men samme små fejl.. det dur altså ikke.

Og tak :-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2000 - 14:58 #36
tdaugaard>>> Enig
Avatar billede emileej Nybegynder
30. december 2000 - 17:52 #37
He he...

Admin gidder sq ikke at svare på spm. til zerro point?

:-p

E-)mil
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. december 2000 - 18:01 #38
emileej:> *G* er du ny her ? admin svarer på disse spm. fordi det er forslag og/eller spm. vedr. eksperten.
Avatar billede emileej Nybegynder
30. december 2000 - 19:58 #39
Just joking (har været her 6-7 mdr.)

;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. december 2000 - 19:59 #40
emileej:> *GG* okæi
Avatar billede nil.dk Nybegynder
02. januar 2001 - 09:18 #41
Spændende diskussion.

Jeg er meget enig med mpj.

Jeg synes det er sjældnere og sjældnere at man kan få hjælp til sit spm... som regel får man bare et eller andet irrelevant link, fordi en eller anden skyder efter hurtige points. Tror I ikke jeg selv har kigget på netcoders før jeg skriver her??? Jeg er uddannet i informationssøgning... for Gods sake !!! ;o)

Jeg er selv kommet mest i den nu hedengangne Job - Freelance - kategori.... der var så hyggeligt ;o)

Nej, helt ærligt.. så var Eksperten mit favorit-community i meget lang tid, men er det desværre ikke længere... i takt med at der er kommet så mange nye brugere er stemningen blevet alt for hadsk og hjælpen meget lille... det er de samme få \"gamle\" personer der kan/vil hjælpe... og så kam man jo lige så godt spørge dem direkte, frem for at få 17 links af en eller anden lille idiot med 157 profiler og en syg moster !!! :o)

Jeg tror Eksperten er vokset overhovedet på Admin... det er da forståeligt... og så skal han da bare indrømme det og lave om på det hele.. co-admins er en godt idé. Kommercialiseringen kan man nok ikke komme udenom... men 1250 for at oprette en jobannonce... den holder ikke... jeg er selv begyndt at komme meget på www.elance.com - de tager en %-del af det tjente.. det er mete fair, hvis man skal have lavet en mindre opgave (banner el. lign.).

Admin, det ville klæde dig at kommentere denne tråd. Du risikerer \"mytteri\" som det mpj foreslår. Folk har brug for gode communities og hvis Eksperten holder op med at være det, laver de bare deres eget eller finder et i udlandet. Så brug lidt tid på at holde på de nuværende brugere og vent lidt med at lave en international pengemaskine.

nil.dk
Avatar billede mpj Nybegynder
02. januar 2001 - 13:23 #42
nil.dk>>

Mit mytteri er på ingen måde ment som om at jeg vil have ideen!
Men der sker jo IKKE EN SKID herinde mere?
Og det jeg har aller mest brug for er et sted man kan spørge de seje!
Første gang man flasher sin bios?
Hvis du overclocker første gang?
Hvis dine nye ram ikke virker?

Og alt det der!
Eksperten synker dag for dag!

Jeg sidder og brænder inde, men en masse ideer til eksperten!

Og efter jeg har været her i over et år, og HJULPET mange og fået HJÆLP af mange bliver jeg så nød til at finde et adet sted!
Hvilket er MEGET sørgeligt! (ihvertfald for mig)

Jeg HÅBER-HÅBER-HÅBER at der snart sker noget!

I mister flere og flere!

MPJ
Avatar billede mpj Nybegynder
02. januar 2001 - 13:25 #43
og nil.dk du har ret i det med:

\"Jeg tror Eksperten er vokset overhovedet på Admin... det er da forståeligt... og så skal han da bare indrømme det og lave om på det hele.. co-admins er en god idé.\"

Ja hvorfor ikke vælge ti stykker der har direkte adgang til at slette en bruger?

De ti personer spørger så de andre, hvad der menes og fuskeren er væk!

Måske ikke lige på den måde, men det er da smart nok!

MPJ
Avatar billede mpj Nybegynder
02. januar 2001 - 13:27 #44
ER også lige oprettet!:

http://www.eksperten.dk/spm/41141
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. januar 2001 - 13:36 #45
Det kunne også være godt med nogle artikler, f.eks over gratise webhoteller, det spørgsmål bliver visr stillet 12 gange i måneden.... det er lige ved man kunne lave et standard svar.
Avatar billede mpj Nybegynder
02. januar 2001 - 13:41 #46
Ja... jeg har tit tænkt på, om man ikke kunne lave en hjælpe funktion?

Virker dine ram? ja-nej
ja-OK godt!
nej- Har du pillet ved dem? ja-nej
ja- Pil det til bage igen!
nej- Kig ned i pc´en.
Lokaliser motherboardet osv.osv.!
Avatar billede admin Novice
03. januar 2001 - 09:27 #47
mpj : Vi er opmærksomme på de problemer du nævner og har tænkt os at gøre noget ved det. Vi er dog ikke så stærkt bemandet, så i må bære lidt over med os :)
Avatar billede milo Nybegynder
03. januar 2001 - 09:38 #48
enig med mpj!!!

admin, citat fra mpj:

Hvis det er pga. mangel på tid at der IKKE bliver gjort noget herinde så få jer dog nogle CO-admins....!

Hvorfor gør I ikke det??
Avatar billede admin Novice
03. januar 2001 - 09:41 #49
Det er da en idé. Men tror du ikke man får mest ud af det ved at sidde sammen ? Vi kan selvfølgelig godt finde nogle aftener...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 09:41 #50
admin>>

hvis det er meningen at Eksperten skal til at være en forretning (skal den ikke det?).. så må I vel skaffe noget kapital og ansætte nogle folk som alle andre gør.

Når noget vokser sig så stort, kan det ikke længere køres som et \"efter-skole-projekt\".
Avatar billede hobbez Nybegynder
03. januar 2001 - 11:31 #51
nil.dk >> Du har vist et lidt lyserødt billede af Eksperten.dk som en guldgrube. Havde du forestillet dig at der kunne ansættes folk på full-time? Get real!

Vi vil gerne have et godt forum, men se lige på piveriet når folkene bag Eksperten forsøger at få en business-model ud af tingene, ved at tage 1.000 kr. for indrykning af en jobannonce (og ja Mpj; jeg ved godt at det er 1.250 kr. når der kommer moms oveni).

Lav lige det omvendte regnestykker: Hvor mange penge skulle du have for at sidde full-time med Eksperten? Altså 8 timer om dagen, til besvarelse af spørgsmål og programmering og implementering af ny funktionalitet?

Tag så det beløb og beregn hvor mange bannerannoncer/click-through der skal til for at betale dig/skrabe de penge hjem.

/Rob
Avatar billede nil.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 11:35 #52
Jeg synes bare at det skal være enten eller... hvis det ikke kan løbe rundt... så lav det hele på gratis basis og lad seriøse frivillige være co-admins.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. januar 2001 - 15:01 #53
problemet er at man ikke gider det med at være coadmin ret længe tror jeg... den gang jeg var herinde hele tiden og svarede på alt, ja der kunne jeg da godt have været coadmin, men ja til sidst havde jeg ikke tid til at rende rundt herinde og svare, og jeg var også begyndt at tjene penge på at arbejde ved compen... min pointe er at gratis coadmins nok er mindst lige så ustabile som alle andre eksperten brugere!

TIL ALLE JER SOM ER TRÆTTE AF AT VENTE PÅ FORBEDRINGER>> lav Jeres eget website, det er der ingen der forbyder Jer, det er ikke så svært at lave en side som eksperten, hvis nogen vil købe et system af mig kan de bare sende en mail...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 15:04 #54
cyberesben >>

Man kunne godt selv lave et site (eller købe et af dig).. men allerførst tror jeg det er vigtigst at få drøftet hvordan man løser/forebygger de problemer der er på eksperten lige nu. Ellers ender man jo med de samme problemer.
Avatar billede hobbez Nybegynder
03. januar 2001 - 15:17 #55
cyberesben >> Good point! Folk glemmer problemerne med at få koordineret mellem de forskellige co-admins.

nil.dk >> Hvis du mener du er bedre til at løse problemerne end Eksperten, så skal du da IKKE vente, men bare få fingrerne ud. Du kan jo ikke komme foran, hvis du går i andres fodspor.

/Rob
Avatar billede nil.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 15:21 #56
hobbez >>

Jeg mener ikke jeg kan gøre tingene bedre end Eksperten, det er bestemt heller ikke min intention at prøve.. jeg ønsker bare en diskussion omkring, hvordan vi løser problemerne her, før folk forsvinder igen. Eksperten har den fordel at den har så mange brugere... det er det største problem hos de fleste communities. Den skal bare holde på dem (de gode i hvert fald)...

og så har jeg fingrene ude.... og er på vej foran.. bare på andre områder ;o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. januar 2001 - 15:56 #57
tja brugerne er vist ved at forsvinde...

dem jeg har lært at kende herinde og sidder og udveksler erfaringer med på ICQ, ja der er ikke mange af dem der stadig er aktive herinde... det er simpelhen blevet et lamer-site uden lige... jeg mener fandme der er så totalt mange lamere herinde at det er vildt! typer som \"okay\" og \"superbo3\" er nogen der gør at man ikke gider bruge eksperten!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 16:03 #58
det er nok nærmest umuligt at holde den slags typer væk, når et community vokser sig så stort.. især når der er konkurrencemomentet med som der er her på Eksperten... så vil der altid være lamers og snydere.
Avatar billede emileej Nybegynder
03. januar 2001 - 18:09 #59
Hey!

Synd for dem, at de er så LOUSIGE, at de ikke kan få points nok ved, at rådgive andre - jeg mener se bare på mine points, hvis jeg var lige så SVAG som dem der snyder, havde jeg sikkert mindst 800 point nu... >:P

E-)mil
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
04. januar 2001 - 14:40 #60
Så har jeg fået læst de fleste af jeres meninger, og vil forsøge at svare så godt som muligt. Jeg har været væk i 14 dage, så Jacob har siddet alene, og er dermed lovligt undskyldt.

mpj>>

Du opfordrer til Co-admins, hvilket jeg netop har svaret på i et andet spm. Den opfordring jeg kom med, vil jeg gerne gentage her.

Jeg tror det væasentligste klagepunkt er den tekniske udvikling & feedback, som vi har svært ved at holde trit med. Hvis der er nogen som fysisk i Kbh. på mere eller mindre fast basis, vil deltage i kodning af nye tiltag, rettelser af bugs osv., sammen med os, og for det alene vil modtage \"betaling\", ved at de kan bruge det som reference, hører jeg meget gerne fra dem. Det skal være velkvalificerede brugere, da I nok er enige i, at vi ikke har tid til den store oplæring :)

2) Hvis du får for mange mails om snyd, må du simpelthen afmelde din \"om eksp.\" & \"forslag\". Vi er blevet flere nye brugere, og der følger mere snyd med, indtil folk har lært reglerne. Vi har fået nye kræfter til, og forholdsmæssigt tror jeg ikke snyd er blevet SÅ markant øget, som flere af jer udtrykker det.

2c) Skriv ref. til dit spm. så skal jeg svare på det omgående. Jeg beklager hvis jeg har overset det. Vi har fået et rigtigt flot oplæg omkring begrænsning af snyd, som vi vil gennemføre. Men igen, det kræver vi har tiden, hvilket et par knalddygtige co-admins nok kan hjælpe på :)

3) Mindre freelance-opgaver til 300,- som du nævner, er selvfølgelig ikke beregnet til jobsektionen. Opret det i \"Generelt\", \"fri debat\".

3b/4) 5 point pr. dag og 1 point for klik tæller med i overall top-10, men ikke de andre toplister. Det ene point kan i praksis ikke ændre rækkefølgen spor, så det vil jeg ikke tage højde for. Vedr. de 5 point er det da også en hædersbevisning, at man over en længere periode har hjulpet andre på Eksperten, og derfor tæller de 5 point med. Du kan nemt lave din egen top-10, ved at fratrække opsparede point fra deres konti. Det er fri tilgængelig info. på alle profiler !

t.daugaard>> Jeg synes ikke om forslaget om 50 point depositum, da alle skal kunne komme med forslag efter min mening. Så må vi bare blive hurtigere til at svare.

Nikolajdu>> Lad det være en opfordring til Co-admins !!!

Bacardil>> Hvis der ikke skabes nye indtægtsområder, bliver Eksperten uden admins, for øknomien, og det antal klik som kommer, kan ikke bære det alene !!!!

Håber jeg fik det mest væsentlige med.

Såfremt I som repræsentanter for ca. 17.000 brugere, et tal som vokser dagligt, er totalt utilfredse, og ikke ønsker at fortsætte som brugere, beklager jeg det meget, men kan jo ikke forhindre det. Tak for responsen og på forhåbentligt gensyn :)!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 15:03 #61
Andreas/

Jeg tror ikke du skal tage det som værende et repræsentativt udsnit af de 17000 brugere. Tolk det som værende engarede brugere, der bekymrer sig for deres yndlingsforum... Anyway er vi her stadig og jeg tvivler på at nogle af dem der har skrevet indlæg i denne tråd ønsker at afmelde sig...

Jeg har længe været med på at Co-admins er en rigtigt god idé... Jeg ved godt i har dårlig tid til at svare på et stigende antal forslag, bekymringer m.m. og det gør kun nødvendigheden for sådanne Co´s større. Hvordan man finder dem aner jeg ikke. Jeg kunne da godt foreslå et par stykker, men jeg tror det er bedre folk melder sig frivilligt og det er der trods alt tidligere folk der har gjort.

De kan dårligt komme i gang hurtigt nok... :-)

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 15:07 #62
engagerede... anyway
Avatar billede emileej Nybegynder
04. januar 2001 - 15:13 #63
Jeg har ikke tid nok til at være co admin, men ville godt kunne tage små opgaver (problemløsning o.lig.) - det ville jeg være meget intersseret i :)

E-)mil

johansen_emil@hotmail.com
http://www.whitehat.dk/emilshjemmeside
Avatar billede fcs Novice
04. januar 2001 - 15:15 #64
Jeg har på ingen måde nok erfaring i programmering til at tilbyde mine kræfter som co-admin, men hvis jeg kan hjælpe med at administrere snyder og humbug, så gør jeg gerne det. Bare sig til!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 15:18 #65
Mit indlæg skulle ikke forstås sådan at jeg ikke vil hjælpe, men jeg er ikke programmør - med mindre det er Flash actionScript.... Men hvis man kan bruges i andre sammenhænge er jeg helt klart med...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. januar 2001 - 15:22 #66
Jeg vil også meget gerne hjælpe hvis jeg kan... jeg er ASP programmør.. så det bliver nok ikke aktuelt... men jeg er god til det grafiske også.
Avatar billede emileej Nybegynder
04. januar 2001 - 15:32 #67
På min profil står der, hvad jeg kan... :)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
04. januar 2001 - 17:51 #68
Skriv til mig på arh@jfl.dk, så kigger vi på det.

nikolajdu>> Tak for din holdning, den værdsættes meget :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 19:46 #69
Åhh... Så store ord... ååhhh... Takker - Det stiger mig langt fra til hovedet...

Just kidding... Det er jeg såmænd glad for at høre!!

/Nikolaj
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. januar 2001 - 23:38 #70
nikolajdu:> \"men jeg tror det er bedre folk melder sig frivilligt og det er der trods alt tidligere folk der har gjort\" ; måske, men måske er det en dårlig idé da der sikkert vil komme mange useriøse henvendelser så; måske var det bedre at Andreas & Jacob udvalgte nogle DE stoler på vedr. noget som at være co-admin her.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. januar 2001 - 00:18 #71
Umiddelbart har Andreas også bedt folk om at skrive til ham, så kan de jo selv udvælge dem de vil ha´ du gamle...

/Nikolaj
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. januar 2001 - 00:22 #72
ahh .. okæy..
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
05. januar 2001 - 10:34 #73
Indtil videre har ingen meldt sig til kodning, men alene til fjern-overvågning af snyderi. Det gør vi alle idag, så lad os nu se om viljen til at bidrage, er ligeså stor som viljen til at brokke sig ??!! :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. januar 2001 - 14:23 #74
he he... Jeg vil gerne lave et påskelogo i flash...
Avatar billede emileej Nybegynder
05. januar 2001 - 17:06 #75
Jeg vil godt kode - jeg sender dig en mail :)

E-)mil
Avatar billede mpj Nybegynder
06. januar 2001 - 14:49 #76
Eeeeej admin!

\"Hvis du får for mange mails om snyd, må du simpelthen afmelde din \"om eksp.\" & \"forslag\".\"

Du kan da ikke mene at pga. der ikke bliver gjordt noget ved snyd, så skal jeg stoppe med at følge med i eksperten???
Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. januar 2001 - 08:18 #77
Jeg er helt enig med mpj... det er ligesom hvis politiet sagde at de ikke gad gøre noget ved bankrøverier.. man kan jo bare lade være med at gå i banken.
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. januar 2001 - 10:09 #78
mpj og nil.dk >>

Jeg syntes ikke at I læser Admins indlæg korrekt.

Flere brugere >> mere snyd >> flere mails om snyd. Det er vel logisk nok?

Jeg kan ikke se at der står nogen steder, at Admin ikke vil gribe ind overfor snyd, kun at han ikke er enig i at stigningen i antalet af tilfælde med snyd er så stor som andre syntes.

nil.dk >>

Din analogi holder ikke. Mpj må holde op med at \'scanne politiets frekvenser\', hvis han ikke vil \'høre om bankrøverierne\', selvom det betyder at han skal \"stoppe med at følge med\" i de ting han ellers ligger og \'scanner efter\'. :o)

/Rob
Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. januar 2001 - 10:12 #79
hobbez >>

den analogi holder da slet ikke... at scanne på politiets frekvenser er en dybt ulovlig handling.. at abonnere på Ekspertens kategorier (herunder om eksp. og forslag) er en af hovedfunktionerne og måden man kan følge med her overhovedet.
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. januar 2001 - 10:45 #80
nil.dk >> Duh! Mit point er, at hvis du lytter hører du både ting du vil høre og ting du ikke vil høre.

I øvrigt er det IKKE det er ulovligt at scanne politiets frekvenser, se bl.a. http://www.dkscan.dk/

Copy\'n\'paste: \"Det er i Danmark tilladt at anskaffe og anvende alle typer af rene radiomodtagere uden tilladelse. Det betyder, at man frit kan købe radioscannere og f.eks. aflytte politi, brandvæsen og meget andet. Disse sider er et forsøg på at samle frekvensinformation og anden information i relation til scannere.\"

Scannere kan frit købes på bl.a. http://www.brinck.dk/walkie.htm

Get your facts straight!

/Rob

Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. januar 2001 - 10:52 #81
hobbez >>

Indrømmet.. jeg er ikke ekspert indenfor den slags hobby...

Jeg mener dog stadig at mpj har ret... men hvorfor ikke bare enten lave en ren \"anmeld snyd\" gruppe, eller simpelthen en mailadresse?

Avatar billede mpj Nybegynder
08. januar 2001 - 13:36 #82
hobbez>

Ej...
Hvis du scanner på politiets radio, så er det noget du gør med fri vilje for at måske \"følge med\", men du KAN SAGTENS følge med alligevel!

Hvis du ikke er med i \"Eksperten : forslag\" og i \"Eksperten : omeksperten\" så kan man da IKKE følge med?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. januar 2001 - 15:44 #83
enig med mpj... hvis man er seriøs bruger af Eksperten, er det nødvendigt at følge med i de to grupper for at se hvorhen udviklingen går. Derfor ville det være en god idé at skille al \"snydesnakken\" ud i en separat gruppe.

Hvad mener du/I om den idé Admin?
Avatar billede htx98i17 Professor
30. januar 2001 - 21:20 #84
*suk*

Jeg har været utrolig glad for dette forum i det 1½ år jeg har brugt det og ville gerne have været med på denne diskussion fra starten. Men det var så min straf for ikke at have aboneret på denne kategori (det gør jeg nu). :o)

Anyway, Jeg har også kunnet mærke at der er kommet mange flere brugere siden jeg startede med at komme her på eksperten og et af de irriterende momenter jeg har oplevet er at der er kommet meget
større konkurrence mellem eksperterne. Ikke at konkurrence er en dårlig ting, tværtimod, det er derimod konsekvenserne af konkurrencen: Der er flere som snyder. Nogle tror faktisk at de har udtænkt en plan så godt at deres snyd ikke kan afsløres og har også forberedt et evt modangreb.
Netop DER udskiller de erfarne sig og \"begynderne\" sig. For det er nemt for en erfaren ekspert at afsløre snyd når det gælder. På den måde synes jeg egentlig at eksperten og Een co-admin fungere fint! Jeg mener ik der er det store behov for at optage 6-8-10 co-admins til at blot straffe snydere, hvilket nok er det som folk er mest interesseret i at blive ansat til! Een co-admin til at tage sig af kapitlet \"snyd\" ville være fint. Og så kan der laves et funktionelt snydfilter, hvilket der er nogen som allerede har foreslået. De trænede eksperter kan finde folk der snyder og jo flere brugere der kommer på eksperten jo flere brugere kommer der til at afsløre snyd. Jeg mener at det følges ad. Hvis folk er trætte af at se spm med emnet SNYD, kunne det måske være en ide at oprette en kategori som hedder \"snyd\" eller man skulle kunne fravælge at få tilsendt mails hvor spm indeholder ordet \"snyd\". Dette at skulle oprette en kategori der hedder \"snyd\" ville være sørgeligt, men et eller andet tror jeg der bliver nødt til at blive gjort, for med den udvikling der er her på eksperten kan det desværre nok ikke undgåes at der kommer så mange snydere.

Derudover tror jeg at 6-8-10 co-admins ville fucke det hele op. Det vil ikke være realistisk at tro på at 10 co-admins, der kommer herind på eksperten når de har tid, kan få det til at fungere.

Ang den konkurrence som er her på eksperten, så er jeg personlig træt af de eksperter (newbies) der skynder sig at svare \"Ja det kan man godt\" og så 5 min senere komme med det egentlige svar!

Det får andre eksperter til at droppe at være med på vognen. Jeg mener det handler om at gøre sig fortjent til at få point. Underforstået at man synes det er et værdigt svar og en værdig metode man har brugt for at tilkomme sig pointene.
Derudover synes jeg at eksperter skal tilpasse sit svar til pointene så godt som muligt. Er der
en spørger som udlover 100 point, jamen så vil spørgeren ikke have et link som svar eller en hurtig kode med absolut no explanation at all. Jeg ved godt at det kan være svært nogle gange at 0opfylde disse krav jeg stiller her og at der ER nogen spm hvor der bare skal svares med et link.
Men det må man lære at vurdere. F.eks. kunne man sige at 15 point er lig med et link-svar. Måske.

Jeg er også ked af at læse de mange skænderier som der efterhånden er her på eksperten. Det er i orden at diskutere, for det hele skulle gerne gå retfærdigt til. Men brug for guds skyld et ordentlig sprog. Bandeord burde forbydes her på eksperten. Folk opfatter bandeord på flere forskellige måder - meget negativt og mindre negativt m.fl. - og netop som een siger et bandeord, begynder møllen at køre rundt og så skal jeg love for at der bliver uddelt møgfald af første grad. Til sidst ender det med en duel som de gamle sørøvere brugte tilbage i tiden, hvor det egentlig ik gik ud på at stikke hinanden med sværdet, men at fornærme hinanden på det groveste.
Hvis det bliver ved på denne måde, med at skændes, dør forrummet! Det bliver et dårligt miljø og folk skrider herfra. Så derfor en opfordring til alle der måtte føle sig truffen: Tal ordentligt.
Eller måske er det bare mig der er lidt hysterisk ang. skænderierne?

Jeg vil gerne benytte chancen for at give adminerne en klapsalve. Jeg syns sq de har gjort et godt stykke arbejde og at de stadig gør det. Selvfølgelig skal der penge til for at få det til at køre og jeg forstår godt at de er begyndt at tænke i de retninger. Ja der er nogle ting som skal rettes op på. Netop nogle af de mange ting og foreslag som I andre er kommet ind på.

Jeg bruger selv mest kategorierne html/php/mysq, altså hjemmesideproduktion, så måske bærer meget af det jeg har sagt her præg af det jeg har oplevet i netop disse kategorier.

Men dette er jo blot min ringe mening, kommentar hertil besvarer jeg gerne :-)

mvh
Christian
Avatar billede emileej Nybegynder
30. januar 2001 - 21:36 #85
Ohhh! De vise ord *lol* E-)mil
Avatar billede mpj Nybegynder
01. april 2001 - 19:57 #86
Nu har jeg ikke været her i 3-4 måneder...
Jeg gad simpelthen ikke! (Havde heller ikke tid pga. CS!)
Jeg tjekkede mail forleden dag, med næsten 8000 mails! :o) (Fra eksperten)

Nu har jeg besluttet at jeg vil fortsætte som designer, og vende tilbage til mit favorite-forum!

Jeg har som sagt ikke fulgt med, og jeg håber nu at eksperten bare har fået en lille smule af den gamle charme tilbage...

*suk*

MPJ
Avatar billede emileej Nybegynder
01. april 2001 - 21:27 #87
Jeg hører dig blegansigt! UGH!