Avatar billede usling Nybegynder
25. september 2003 - 22:09 Der er 12 kommentarer

PC3200 Ram problemer

Jeg har lige købt 1 stk V-data ddr3200 512 mb ram klods

jeg har et msi bundkort: (ms-8894)

hvor jeg har en 512 mb ram klods fraq  tech-trade også pc3200

ergo burde jeg ha 1gb ram :) men når jeg har begge i viser den kun 512 mb ram :( og begge ram klodser virker hver for dig i bundkortet i alle 3 ram porte.

jeg har snakked med den butik som jeg har købt det nye ram i og de siger det ikke er pga af selve mærked på disse ram der er problemer.

HELP me :) hva gør jeg galt :) ??? eller hvordan kan jeg få fixed det ?
Avatar billede koerner.dk Nybegynder
25. september 2003 - 23:28 #1
Har set før at 2 mærker af RAM overhovedet ikke kan arbejde sammen så der kun kørte 1 af blokkene... Han måtte sælge sine og købe et andet mærke
Avatar billede halifax Nybegynder
26. september 2003 - 02:41 #2
Vises der også kun 512MB med begge klodser i, når du kører et system information tool som AIDA32? Prøv det - kan hentes her
www.aida32.hu

Oplever du andre probs med begge klodser sat i?
Avatar billede usling Nybegynder
26. september 2003 - 13:51 #3
har ik oplevet nogle problemer når begge er i den viser bare ikke mere end 512 mb ram
Avatar billede koerner.dk Nybegynder
26. september 2003 - 14:12 #4
nej det gjorde den heller ikke den kørte bare ikke med den ene... Men den virkede fint i andre computere når det bare ikke var de 2 mærker der var sat sammen kan ikke lige huske mærkerne er nogle år siden
Avatar billede halifax Nybegynder
26. september 2003 - 15:00 #5
Måske lidt naivt spurgt, men alligevel...  Har du set om der er noget særlig info om isættelse af RAM i manualen til dit ms-8894?

MSI bruger en teknologi om uafhængighed af, hvilken RAM sokkel, der bruges. Derfor virker et enkelt modul uanset hvilken sokkel RAM'en sættes i.
Men er der noget særligt såfremt 2 eller alle 3 RAM sokler skal tages i brug?

koerner.dk - Din seneste oplysning om at dine oplevede ramproblemer er for "nogle år siden" må gælde PC100/PC133 RAM.
Men derfor kan lign. problem måske godt optræde for DDR pc3200, der er lavet med en anden ram teknologi end pc100/133.
Avatar billede usling Nybegynder
26. september 2003 - 16:40 #6
halifax tak for info vil lige se i min bundkorts manual
har dog prøved alle mulige kombinationer med rammen i de 3 slots der er :) men lad os  se kunne være det er noget inde i bios
Avatar billede usling Nybegynder
26. september 2003 - 16:59 #7
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=362 <--- her står noget om ddr400 ram noget med at disse mærker virker blabla. Nu er jeg et stort spørgsmål :) ingen af mine ram står på den liste :) mit første modul er tech trade og det andet er v - date  samt det står som om det kun kan klare x1 klods pga det er pc3200 ram :( hvis dette er rigtigt tuder jeg :) gi mig lige jeres fortolkning for mig ser det nemlig såen ud :)
Avatar billede usling Nybegynder
26. september 2003 - 17:01 #8
godmorgen :) så læser man lige lidt vidre i ens manual :)

plz note that the mainboard supports only one DDR400 DIMM  :) <-- problemet er hermed løst :) og de 200 points går til halifax for at ha sat mig på sporet af løsningen :)
Avatar billede usling Nybegynder
26. september 2003 - 17:02 #9
hmm
hvordan giver jeg de 200 points til halifax ?
Avatar billede halifax Nybegynder
26. september 2003 - 18:16 #10
Det kan du gøre, når jeg har lagt dette svar.

Virkeligt surt at kun een DIM DDR400 kan bruges af gangen.
Kan du nu få solgt dine to 512 moduler og købe et 1GB i stedet. Eller i det mindste bruge din returret for det sidst indkøbte 512 modul.
Uanset valg af løsning - good luck med din pc. Og takker på forhånd for point.  :)
Avatar billede koerner.dk Nybegynder
26. september 2003 - 22:53 #11
Det var pc2700
Avatar billede halifax Nybegynder
30. september 2003 - 14:18 #12
Hey, vil bare høre om der er liv i dig?  :)
Giv feedback ved at akceptere svar, så dit spørgsmål derved lukkes.