Avatar billede mcfritten Nybegynder
25. september 2003 - 16:53 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Spam mail

Ville høre til om der er et program til Outlook, som kan sende alle spam mails tilbage til afsender, eller en form for multiblock.
Nu er det lige i forbindelse med denne SWEN.A orm, alene i dag indtil vidre har jeg modtaget 151 mails med denne orm, jeg modtager hver dag mange mails af denne type, og har prøvet at blokere afsender, men det er ny afsender hver gang, og det er ved at være mega træls og skal gøre det ved 180+ mails pr. dag enkeltvis.

(Jeg køre med win xp pro, og outlook 6,0)

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig.
MVH
MCfritten
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2003 - 16:58 #1
Du kan måske hente noget på dette link fra forleden dag.
http://www.eksperten.dk/spm/404107
Avatar billede dinkie Nybegynder
25. september 2003 - 17:01 #2
Når vi taler swen.a så er det ikke SPAM vi taler om, men virus.. Lad os holde det helt adskilt.

Med hensyn til at sende tilbage til afsender så hjælper det lige fedt - da fra adressen ikke er den rigtige. Det er en tilfældig taget i adresse kartoteket på den inficerede maskine og i dette tilfælde og andre fiktive adresser. Hvis vi taler spam og sende tilbage er det det samme problem - de sender aldrig fra en rigtig adresse.

Men hensyn til at blokke dem så kan du lave regler i outlook som kan tage de fleste swen.a mails men ikke dem alle. Hvis det er spam du taler om så kan du installere et spam filter. Se her for programmer: http://useast.spamassassin.org/where.html
Avatar billede dinkie Nybegynder
25. september 2003 - 17:02 #3
ahh skal det være helt korrekt så er swen.a heller ikke virus men faktisk en orm.. :o)
Avatar billede kujuk Nybegynder
25. september 2003 - 17:26 #4
Denne får god kritik, har dog ikke selv erfaringer med den:

http://shopping.jubii.dk/spamfighter/
Avatar billede mcfritten Nybegynder
25. september 2003 - 17:31 #5
hvo-sa: Jeg læser det lige igennem en gang, og vender tilbage

dinkie: Jeg vil nu kalde det for spam, spam er for mig bekendt mails som du ikke har bedt om at få, men som bliver ved med at blive sendt til dig. Og i mit tilfælde er der vedhæftet denne orm med. Og min virusscanner finder også denne SWEN.A orm og smider den i quarantine, hvorefter jeg sletter dem.

Og at SWEN.A er en orm ved jeg godt, det skriver jeg også i mit spm.
Avatar billede hcma Novice
25. september 2003 - 17:41 #6
det er ingen trøst, men du er ikke den eneste. Jeg har slettet min "gamle" mailkonto og benytter i øjeblikket min domæne-mail.
Havde ellers haft 986 spam-mails på den gamle konto siden i mandags.
Avatar billede mcfritten Nybegynder
25. september 2003 - 17:49 #7
kujuk: Jeg kigger lige på det.
catbody: Jeg bruger også kun domæne-mails, jeg har ikke andre.
Avatar billede mcfritten Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:40 #8
Takker for Jeres hjælp.