Avatar billede smichael Nybegynder
25. september 2003 - 09:54 Der er 2 løsninger

Tele2 ADSL 2048/512

Mit problem går på at når en person downloader fra min FTP så dykker min download fra andres FTP til stort ingen ting. Er der et klogt hoved der kan hjælpe mig her ??
Avatar billede anhansen Nybegynder
25. september 2003 - 09:59 #1
Du kan vel begrænse din upload i ftp programmet.. ADSL står for Asynkron Digit..blabla.. Hvor det vigtige ord er asynkront.. Det vil sige man ikke kan DL og UL synkront, aka samtidigt. Hvis du derfor har en linie hvor DL/UL er lige store, så vil du kunne opleve at du bruger al din båndbredde på at uploade. Lav en begrænsning i din upload på ftpserveren, så du evt kun bruger 20 % på det...
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
25. september 2003 - 10:07 #2
Grunden til dette er jo at IP bruger trafik begge veje, så hvis du har stort download igang, vil din  upload også blive belastet af returpakker. Så hvis du 'congester' din uploadlinie med andre pakker, vil din download også blive berørt