Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 16:50 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

trådløst net

Jeg er ved at tilslutte trådløst netværk og er løbet ind i følgende problem
opsætning:
router - computer
      - accesspoint - bærbar
                    - stationær
Det trådløse nærtværk virker tilsyneladne (iflg "status for trådløs forbindelse")på begge computere. Den bærbare fungerer fint. Den stationære sender og modtager intet.
access point=typhoon speednet
netkort=usb adapter=typhoon speednet
hvad skal jeg nu gøre?
anrs
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 16:51 #1
Du er sikker på at forbindelsen er konfigureret ens på begge computere?

Du har vel sat dit netkort på din stationær til at køre infrastruktur?
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 17:23 #2
computerene er vist konfigureret ens. infrastruktur? der er ikke umiddelbart ændringsmuligheder på selve enheden
jeg tror umiddelbart det er noget med ip-adresser hvis jeg sætter den til at reparer forbindelsen kan den ikke forny ip-adressen
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 17:27 #3
så den får en ip-adresse? er det en 192.xx. adresse? eller ?

ja et trådløstnetkort kan køre 2 "modes" Ad-hoc/peer to peer eller Infrastruktur.

Hvis du får den sat på det forkerte så kommer den ikke på, da ad-hoc er beregnet til computer til computer snak uden et accesspoint.

og det er underegenskaberne for det netkort (der fuldte sikkert et program med til dine wireless ting, og med dem kan du se hvordan de står)
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 17:29 #4
eller har du aktiveret Mac-filtrering også du ikke har fået sat det sidste netkort ind?
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 17:34 #5
for at gøre det klart - det virker somom netværket virker (holdes markørpilen over vises trådløs netværksforbindelse. hastighed 11 Mbps signalstyrke OK)

ip adressen starter med 169.xxx
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 17:35 #6
der findes ingen softvare eller manuel mulighed for at ændre ad hoc/peer..... men den logger fint på access pointet
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 17:36 #7
nej så virker dit netværk IKKE eller også har du ikke sat dit accesspoint/router til at uddele en ip-adresse automatisk! prøv at se igen hvordan det står.
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 17:37 #8
men det virker jo på én computer
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 17:40 #9
prøv at give din comp. fast ip-adresse!

ellers under egenskaber for netværk at gå ind under dit netvækskort (det trådløse) og under avanceret også se om det står til infrastruktur.
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 17:44 #10
infrastruktur=ok
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 17:57 #11
svar venligst - jeg giver op - det overstiger vist mine kompetancer
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 18:17 #12
har du prøvet at bytte rundt på de 2 netkort, for at kunne udlukke at det er kortet det er galt med.!
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 18:17 #13
men jeg giver ikke op så let ;)
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 18:50 #14
jeg kan ikke bytte om på netkortene da det ene er pcmcia
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 18:52 #15
ved ikke hvordan man giver computeren fast ip (så som du erfarer er mine kundskaber begrænsede - derfor giver jeg op - det bliver for omfattende for dig)
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 19:01 #16
du har sikkert usb på din bærbar! så flyt det som er tilsluttet via usb til den bærbar også sæt det op med den! (husk bare lige at pille dit pmcia kort fra)
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 19:02 #17
under egenskaber for netværk, der kan du når du er gået ind klik på tcp/ip der kan du trykke egenskaber også kan du sætte ip. m.m. op.
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 19:02 #18
det prøver jeg lige
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 19:08 #19
det virker bare
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 19:10 #20
fejlen er altså på den stationære computer - software afdelingen.
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 19:11 #21
hummm nu ved jeg ikke hvilke styresystemer du har!

hvis xp eller 2000 så gør lige således på den bærbar

start ->kør ->cmd (tryk nu enter) ->ipconfig /all (kopier lige det hele også sæt det her ind (så vil jeg nemlig lave en vejledning om hvordan du sætter den ind på din anden comp).

men hvor har du dit trådløse ting stående til din stationær? den står ikke lige ved computer/skærm for så prøv at flytte den så langt væk fra det som muligt.
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 19:12 #22
Du køre ikke XP-home vel? der der har været meget ballade over at få det til at virke ordentligt, for der er en mulighed hvis du opdater det helt så kan det være det retter fejlen.
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 19:15 #23
Der findes driver og andet software her!

http://www.anubisline.com/english/art_driversC.asp?id=70067
Avatar billede fido82 Nybegynder
24. september 2003 - 19:18 #24
det er ikke sådan at du har fået slået kryptering til på den stationere, og ikke på bærbaren ?
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 19:19 #25
jeg forsøger at opdaterer driver og tjek'e krypteringen
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 19:41 #26
driver opdateret - intet resultat
krypteringen var ikke slået til

status for netværksforbindelse siger at jeg modtager 1 pakke pr.min (ca.) sender omkring 40
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 19:53 #27
nu virker det pludseligt - uden at have gjort noget - det er fame mærkeligt. takker mange gange for hjælpen - holder opdateret hvis det holder med at virke
Avatar billede anrs Nybegynder
24. september 2003 - 20:32 #28
nu virker det ikke igen - efter en genstart - umiddelbart efter nogle windowsupdate.