Avatar billede mlabc Nybegynder
24. september 2003 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Notes mail server

Hej alle

Jeg har et stort problem med vores Ext server  (4.6.7)

Gentagne gange får vi denne besked

SMTPMTA: isesctl All Inbound Session Handlers are currently busy.

Hvilket betyder store forsinkelser på vores mail

1. Hvad er årsagen til denne besked
2. Hvad gør man ved den

/Michael
Avatar billede karstenv Nybegynder
24. september 2003 - 12:28 #1
Mit gæt er at der er mange "pending mail" i deres mail.box og alt efter hvor meget ram der er til rådighed for serveren bruger hver pending mail en tråd/handler, hvis den så har så mange at der ikke er mere hukommelse til rådighed, ja så må alt vente til der blever en tråd/handler ledig.

Løsning må være at finde ud af hvorfor der over hovedet opstår "panding mail's" og så få mail.box tømt for den slags.
Avatar billede mlabc Nybegynder
24. september 2003 - 12:42 #2
Well, det er helt sikkert ikke et ram problem... plus hvis jeg er i mail.box.. kan jeg ikke se nogen mails der står og "pender" endvidere mener jeg ikke jeg har fået svar på sp.2
Avatar billede karstenv Nybegynder
24. september 2003 - 12:48 #3
Ja nu skal jeg jo ikke være popsmart, men har du den "rigtige adgang til mail.box? for hvis du ikke har det kan du nemlig ikke se dokumenterne.
Avatar billede mlabc Nybegynder
24. september 2003 - 12:53 #4
hæ hæ, jo den er god nok, jeg er på serveren og den må gerne se i mail.box.. det jeg mente var mere når man får den besked SMTPMTA: isesctl All Inbound Session Handlers are currently busy er det ¨å fordi man bliver spamet eller har man forkert opsætning eller ...
Avatar billede karstenv Nybegynder
24. september 2003 - 12:58 #5
Ja det kunne tyde på at vi skal kigge andre steder, end lige hvor i første omgang tænkte det kunne være :-), Hvor mange Mail.box har du? er der begrændsning på størrelsen af mail's du må modtage?
Normalt vil Domino bare starte en ny handler når den har brug for en, MEN der er dog alligevel lagt en begrændsning ind og den siger 40 handlers, du burde kunne se dem i adminklienten under tasks.
Avatar billede mlabc Nybegynder
24. september 2003 - 13:20 #6
ja den er også god nok... jeg har fundet ud af at vi har modtaget 1673 mail på seks timer, så alle ser ud som om vi har sendt dem.. hvilket kunne tyde på at vi er blevet spamet, set i det lys har du jo faktisk svaret på mine spørgsmål, så du får de 60
Avatar billede karstenv Nybegynder
24. september 2003 - 13:55 #7
Tak, men dete r nu ikke kun derfor jeg svarer her, men lige så meget fordi det bare intereserer mig. :-)