Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 13:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Korrupte JPG filer

Jeg har en masse jpg filer der tilsyneladende er korrupte. Dem vil jeg meget
gerne have repareret. Er der en der ved hvordan det kan gøres?

PS. de har virket før, og jeg aner ikke hvorfor de ikke kan ses mere på flere forskellige styresystemer
Avatar billede zhark Nybegynder
22. september 2003 - 14:01 #1
Er det "bare" i IE du ikke kan se dem eller er det et billedbehandlings prg. der ikke viser dem?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 14:09 #2
Det er Windows XP billedfremviser, Photoshop, Paint Shop Pro, og stort set alle andre programmer jeg kan komme på. Jeg har prøvet forskellige programmer der skulle kunne reparere JPG filer, men uden held.
Avatar billede ladyhawke Novice
22. september 2003 - 14:11 #3
kan du ikke lægge en "korrupt" jpg fil et sted hvor man kan hente den, så er det nemmere at finde en løsning...
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 14:19 #4
hmmm jow...

Det ligger her:
http://www.aub.dk/~lacops/test.jpg

Men vær lige opmærksom på at det selvfølgelig jo ikke kan ses så i skal downloade det anderledes end bare med -> højreklik > save as
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
22. september 2003 - 14:26 #5
check størrelsen på filerne.
hvis den er ens for alle sammen er det en virus der har gjort det (en eller anden gammel en, kan ikke huske navnet)
i så fald er dine billeder slettet, da filerne så kun indeholder virussens kode.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 14:43 #6
De er IKKE ens, men datoen og tiden for "modified" og "accessed" er ens på de tre jeg har set på.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 14:47 #7
men datoen er ikke ens for andre jeg har med samme problem. det drejer sig nok i det hele om et par hundrede billeder. De billeder der ikke kan ses befinder sig i det samme underbibliotek, men i et andet underbibliotek kan andre ses.

I hovedbiblioteket er det blandet... Nogle kan ses... andre kan ikke...
Avatar billede bleze Nybegynder
08. oktober 2003 - 02:19 #8
Jeg har samme problem med nogle billeder. ACDSEE har kunne redde nogle af dem til dels. Jeg leder dog efter et bedre program til formålet...