Avatar billede cra Nybegynder
19. september 2003 - 15:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Cpu FOR VARM!

Som overskriften hentyder til er min cpu alt for varm...

Idle ligger den på 42-45 grader... Load stiger den og stiger, det er som om at varmen ikke kan afledes væk, har et Thermaltake v2000a+ kabinet med 7 Kab. blæsere, de to af dem leder varmen væk fra cpuen, men i mit tilfælde gør de ikke... Ved ikke om jeg skal have den til syn hos en lokal computerforretning, eller om I kan hjælpe mig med dette problem. På forhånd tak.

Små faqs:

P4 3-GHz 8oo Fsb - Kører med retail køler + at jeg har købt
Pasta seperat. Coolermaster PTK-001 Shin Etsu kølepasta, Pastaen har jeg monteret på selve kølerprofilen.

Bundkort: Msi Neo2-Ls (6728)
Avatar billede dinkie Nybegynder
19. september 2003 - 15:15 #1
Hvor varm bliver den?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
19. september 2003 - 15:22 #2
Tja, min CPU (Pentium 4 2.4Ghz.) ligger på ca. 55-58C når den har kørt 2-3 timer (og vel en 51-53 efter boot), så jeg synes du ligger i den gode ende
Avatar billede dwoac Nybegynder
19. september 2003 - 15:22 #3
husk at du ikke må bruge for meget kølepasta det kan i nogen tilfælle have den modsatte virkning.
kan også være at din psu er for lille,
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
19. september 2003 - 15:22 #4
Jeg har også et MSI Neo2 board
Avatar billede cra Nybegynder
19. september 2003 - 16:29 #5
Dwoac - Nej, min psu er ikke for lille, en 420 wats Thermaltake silent med to dual fans :)~...

Dinkie - Som sagt, cpuen stiger hver gang jeg laver noget - gaming bencmarks etc, og når den når op over de 60 grader så bliver systemet mega ustabilt, og det sker hver gang jeg kører grafik og/eller programmer.

Det kan self. også være jeg har beskadiget køleren, fordi jeg har haft den ude, og der er lidt riser i den...

Forøvrigt kender i noget til computercity, i så fald, er de gode til a fixe computere??
Avatar billede cra Nybegynder
19. september 2003 - 16:35 #6
Og lige for at opsumere, - på NORMALT vis stiger en cpu forfanden ikke 40 grader hver gang man kører et program, så igen vil jeg gerne høre jeres erfaringer og nyttige tips, hvordan man smører kølepasta på, hvilken køler skal jeg vælge, og hvilken kølepasta skal jeg bruge. Thx :D
Avatar billede toocool Nybegynder
19. september 2003 - 16:56 #7
Med hensyn til kølepasta: Silverpaste i forskellige fabrikater plejer at være ganske godt.

Har du tjekket, at dine blæsere kører den rigtige vej? Dur jo ikke, hvis den ene suger, og den anden puster... ;-)
Avatar billede cra Nybegynder
04. november 2003 - 21:57 #8
JEG HAR FIXET LORTET... - Det viste sig at være fordi jeg havde puttet for meget kølepasta på... HAHA LøøRn ^^ :D

Nu er min temp Følgende:

34/36 Idle - 46 Load - 48/49 FULL LOAD 100%...