Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
18. september 2003 - 01:03 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Rengøring af bærbar tft-skærm?

Findes der et vidundermiddel til at rengøre tft skærme med?
Betingelserne er at det skal vedligeholde skærmens u-ridsede overflade samt at rent faktisk bliver renset. Det ville være cool hvis der samtidig fandtes et middel der beskytter skærmen (i form af et lille voks-lag eller noget ;o)

Er der nogle der kender til noget
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. september 2003 - 01:13 #1
Jeg bruger engangs brille-renseklude og det virker perfekt. Du kan jo også benytte de engangs klude man kan købe til vinduer.
Avatar billede clauzii Nybegynder
18. september 2003 - 01:13 #2
Rent(!) faktisk er forsigtig brug af koncentreret opvaskemiddel på en klud en
udemærket løsning. Smør skærmen ind i sulfo, og tør efter med en hårdt opvredet fnug/ridsefri klud. Evt. et par gange til det ikke skummer mere ;)
Vi taler om ca. 5-10 DRÅBER på kluden.
Samtidig bliver skærmen faktisk lidt ´voksagtig´ også!
HUSK!!! DU MÅ IKKE TRYKKE SÆRLIGT HÅRDT PÅ EN FLADSKÆRM!!!
Så er du/i advaret!
Avatar billede itopia Nybegynder
18. september 2003 - 07:42 #3
Der findes anti-statiske pudsemidler, og det er dem som i dag anbefales.
Husk at der aldrig må anvendes vold under pudsningen...

/iTopia
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 08:03 #4
spejlrens bruger jeg selv hvergang
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 08:49 #5
hjalp det :-)
Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
19. september 2003 - 16:34 #6
Ja jeg har ikke lige haft tid endnu.. men jeg vil da prøve nogle af de glimrende tips!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. september 2003 - 18:12 #7
Takker for point:)