Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 00:08 Der er 86 kommentarer og
2 løsninger

Lag i gamevoice, hvorfor?

Hejsa.. jeg har pt. utrolig meget lag i gamevoice.. Når vi har snakket en times tid eller lign... så begynder det at lagge voldsomt..

Jeg har absolut ingen anelse om hvad det kan være.. Jeg er pt. i gang med at prøve andre programmer (skype/teamspeak/ventrilo) osv.. men jeg er desværrer lidt uheldig, for jeg har ikke fået nogen af dem til at virke endnu :-/

Men jeg vil bare lige høre hvad der evt kan skyldes det lag?`

Jeg har windows 2k pro
1900 xp athlon
768 mb ram (512 pc 2100 og 256 pc 2700)
Asus A7v333

Jeg synes selv at mine ram bliver hurtigt fyldt.. når jeg starter windows op, står der, hvis jeg trykker CTRL + ALT + DEL:

Physical Memory (k)
Total: 785956
Availible: ~614000
System Cache: 150000

Efter et stykke tid (en time eller lign.) står der pludselig:

Physical Memory (k)
Total: 785956
Availible: ~300000
System Cache: ~300000

Jeg har ofte warcraft kørende i baggrunden.. irc og af og til en masse browser vindue... Jeg har lagt mærke til, at mit warcraft stiger meget i hvor mange ram det bruger.. lige når jeg har startet det bruger det ikke så meget.. men efter lid tid er det næsten 3 doblet..

Jeg aner ikke om rammene overhoved har noget at sige, eller om mine ram slet ikke er så fyldt som jeg tror?

En anden ting jeg mistænker er, at jeg sidder på en 256/256 netexpress adsl forbindelse (TDC)
Vi er 3 computere som af og til er online hos mig, men problemet kommer også selvom jeg er den eneste online :-/ For ellers kunne jeg mistænke det for at der evt ikke var up/down stream nok..

Tja.. jeg er lidt blank må jeg sige.. med mindre jeg får de førnævnte programmer til at virke, og det viser sig at køre uden lag, så vil jeg meget gerne se om jeg kan få fat på en løsning til det lag..

Mvh Deathblow
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 07:01 #1
Det kan være du har lidt spyware liggende, der bruger kræfterne

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må endelig ikke fixe noget selv, du kan ødelægge meget ved det.
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 11:50 #2
hmm.. når jeg trykker "søg efter opdateringer", så kommer den bare med denne fejlmeddelelse "Fejl ved hentning af opdateringsfil!" ?
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 11:55 #3
så glem den opdatering, bare scan.
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 14:17 #4
Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 14:16:32, on 18-09-2003
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP4 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINNT\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\system32\devldr32.exe
C:\Program Files\Creative\SBLive2k\AudioHQ\AHQTB.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
D:\Programmer\wc3autosave\WCAutoSave.exe
D:\Programmer\mIRC\mirc.exe
D:\Programmer\BPFTP Server\G6FTPSrv.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\Programmer\-==Pakkede programmer-==\hijackthis\HijackThis.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINNT\Updreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Program Files\Creative\SBLive2k\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AudioHQ] C:\Program Files\Creative\SBLive2k\AudioHQ\AHQTB.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\system32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "D:\Programmer\Skype\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Shortcut to WCAutoSave.lnk = D:\Programmer\wc3autosave\WCAutoSave.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O8 - Extra context menu item: Download with GetRight - D:\Programmer\GetRight\GRdownload.htm
O8 - Extra context menu item: Open with GetRight Browser - D:\Programmer\GetRight\GRbrowse.htm
O16 - DPF: {94118C19-B178-4E43-BBE8-0EFDBB391BDB} (SysWebTelecom Class) - http://www.megadownloads.info/SysWebTelecom.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37870.0511805556
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 14:17 #5
Sådan.. det er log'en
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 14:20 #6
jeg går i gang med den nu, der går lige en god halv time....
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 14:33 #7
oki :)
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 14:35 #8
Har allerede fundet dit problem, men 15 min endnu
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 14:50 #9
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINNT\Updreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O16 - DPF: {94118C19-B178-4E43-BBE8-0EFDBB391BDB} (SysWebTelecom Class) - http://www.megadownloads.info/SysWebTelecom.cab

-----------------------------------------------------

Kender den, så behold den, ellers skal den også fixes
O4 - Startup: Shortcut to WCAutoSave.lnk = D:\Programmer\wc3autosave\WCAutoSave.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om jeg har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må de aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 15:00 #10
hmm jeg er lidt i tvivl.. under deaktiverelse af systemgendannelse står der "til windows xp/me users"
og jeg har windows 2k pro
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 15:02 #11
2 sek.
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 15:05 #12
Du har jo ikke system gendannelse i 2K.(så det får du lov til at springe over)Sådan her skulle det være :
Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINNT\Updreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O16 - DPF: {94118C19-B178-4E43-BBE8-0EFDBB391BDB} (SysWebTelecom Class) - http://www.megadownloads.info/SysWebTelecom.cab

-----------------------------------------------------

Kender den, så behold den, ellers skal den også fixes
O4 - Startup: Shortcut to WCAutoSave.lnk = D:\Programmer\wc3autosave\WCAutoSave.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om jeg har fået den helt ren.
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 15:06 #13
kk :) btw.. den version jeg har er på engelsk.. så hvis der evt. er noget med lange danske ord som er svære at oversætte.. vil det være meget rart hvis du evt. kendte de engelske ord eller lign. :)
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 15:06 #14
oh kk.. jeg kigger på det
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 15:08 #15
Det skulle der ikke være.

men spørg hellere engang for meget.......
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 15:14 #16
OKay.. må indrømme jeg glemte at lukke det vindue her.. men alt andet blev lukket.. så ved ikke om det har haft nogen effekt?

her er log'en i hvert fald

Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 15:14:08, on 18-09-2003
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP4 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINNT\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\system32\devldr32.exe
C:\Program Files\Creative\SBLive2k\AudioHQ\AHQTB.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
D:\Programmer\wc3autosave\WCAutoSave.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\Programmer\-==Pakkede programmer-==\hijackthis\HijackThis.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Program Files\Creative\SBLive2k\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AudioHQ] C:\Program Files\Creative\SBLive2k\AudioHQ\AHQTB.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\system32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "D:\Programmer\Skype\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Shortcut to WCAutoSave.lnk = D:\Programmer\wc3autosave\WCAutoSave.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O8 - Extra context menu item: Download with GetRight - D:\Programmer\GetRight\GRdownload.htm
O8 - Extra context menu item: Open with GetRight Browser - D:\Programmer\GetRight\GRbrowse.htm
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37870.0511805556
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 15:16 #17
nå.. bliver nødt til lige at smutte i en times tid eller lign. :-/
er tilbage hurtigst muligt
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 15:23 #18
Disse 2 blev ikke fixes, så på den igen og husk at lukke vinduet(det trækker *S*)
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

Og så lige denne her, hvis du ikke kender den:
Kender den, så behold den, ellers skal den også fixes
O4 - Startup: Shortcut to WCAutoSave.lnk = D:\Programmer\wc3autosave\WCAutoSave.exe

Og så lige en ny logfil....
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 16:27 #19
kk.. kommer snarrest :) jeg kender godt den sidste.. det er et program jeg bruger til automatisk at gemme mine replays i det spil jeg ofte spiller (warcraft)
men logfil er på vej
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 16:33 #20
Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 16:33:05, on 18-09-2003
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP4 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINNT\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\system32\devldr32.exe
C:\Program Files\Creative\SBLive2k\AudioHQ\AHQTB.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
D:\Programmer\wc3autosave\WCAutoSave.exe
D:\Programmer\-==Pakkede programmer-==\hijackthis\HijackThis.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Program Files\Creative\SBLive2k\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AudioHQ] C:\Program Files\Creative\SBLive2k\AudioHQ\AHQTB.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\system32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "D:\Programmer\Skype\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Shortcut to WCAutoSave.lnk = D:\Programmer\wc3autosave\WCAutoSave.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O8 - Extra context menu item: Download with GetRight - D:\Programmer\GetRight\GRdownload.htm
O8 - Extra context menu item: Open with GetRight Browser - D:\Programmer\GetRight\GRbrowse.htm
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37870.0511805556
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 16:34 #21
jeg kan se at,
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
stadig ikke er fjernet.. men den anden skulle vist være væk nu.. jeg havde ingen programmer/vinder eller noget åbnet da jeg kørte det..
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 16:36 #22
du bliver desværre nødt til at tage en tur til med den fil
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 16:39 #23
Nogle filer skal igennem 4 til 5 gange før det lykkes..
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 16:40 #24
har lige gjort det igen.. men prøver lige en gang til
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 16:41 #25
husker du at genstarte hver gang inden du scanner igen
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 16:51 #26
Ellers gør vi noget andet...
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 16:55 #27
jeg har scannet/fixet/genstartet 4 gange nu.. men den er der stadig
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:00 #28
msconfig til 2000 henter du her http://www.svrops.com/svrops/dwnldoth.htm

så åbner du det og hakker filen af, så den ikke starter op, når computeren starter op.

Det er den eneste måde. Det er ikke en virus, du har tilbage, men den suger også lidt kræfter..
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:11 #29
når du har unzipped det tager du filen og kopier ned i C:\winnt.
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:14 #30
Hvor langt er du??

De her skal du fjerne markeringen fra
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\system32\\NeroCheck.exe
04 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:19 #31
Inde i msconfig går du i fanebladet startup, markerer de 2 og trykker anvend og så ok...
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 17:30 #32
var lige nede og spise.. er klar nu igen :)
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:32 #33
har du hentet programmet unzip det kopier det i C:\winnt.
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:33 #34
dobbeltklikker på det. Inde i msconfig går du i fanebladet startup, markerer de 2 og trykker anvend og så ok...
De her skal du fjerne markeringen fra
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\system32\\NeroCheck.exe
04 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 17:39 #35
det er gjort nu
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 17:40 #36
argh.. den er der vist endnu

Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 17:39:42, on 18-09-2003
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP4 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINNT\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\devldr32.exe
C:\Program Files\Creative\SBLive2k\AudioHQ\AHQTB.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
D:\Programmer\wc3autosave\WCAutoSave.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\Programmer\mIRC\mirc.exe
D:\Programmer\-==Pakkede programmer-==\hijackthis\HijackThis.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Program Files\Creative\SBLive2k\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AudioHQ] C:\Program Files\Creative\SBLive2k\AudioHQ\AHQTB.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "D:\Programmer\Skype\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Shortcut to WCAutoSave.lnk = D:\Programmer\wc3autosave\WCAutoSave.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O8 - Extra context menu item: Download with GetRight - D:\Programmer\GetRight\GRdownload.htm
O8 - Extra context menu item: Open with GetRight Browser - D:\Programmer\GetRight\GRbrowse.htm
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37870.0511805556
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:40 #37
markeringerne er fjernet???, så genstarter du og så skulle det hele være i orden...

Du har i hver fald en ren og hurtigere computer
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 17:41 #38
hmm.. når jeg åbner msconfig igen, og går ind under startup, så kan jeg se 2 af de mobsync.exe /logon.. den ene er markeret, og den anden er, sammen med nerocheck.exe umarkeret..
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:41 #39
Ja, den forsvinder ikke fra logfilen, når vi har gjjort det her.
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:42 #40
Så fjerner du også markeringen der.
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:44 #41
Msconfig. Det er der du styrer hvilke programmer der skal starte op, når computeren starter....

Når den er umarkeret der, bruger den ikke nogen resourser på computeren mere. Der er ikke mere at gøre ved den...
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 17:48 #42
nej.. men hvis jeg fjerne markeringen.. og genstarter.. så kommer der bare en ny af dem.. pt. er der TO mobsync.exe /logon

den ene er markeret, den anden er umarkeret..
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 17:50 #43
jeg har lige prøvet at fjerne den som var markeret.. og når jeg startede op, så var der som jeg beskrevet i min sidste post, stadig 2.. en umarkeret, og en markeret
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:53 #44
og du husker at gemme??
og den ligger i roden på windows?

Hvis du svarer ja til begge, kan vi ikke gøre mere..

Som jeg skrev tidligere er det en ubetydelig fil, der er uskadelig for computeren, men suger lidt kraft. Men det er ikke den der gør det hele, så prøv at se om det ikke er i orden nu....
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 17:56 #45
den ligger i windows roden.. og ja, jeg husker at gemme..
okay.. jeg siger tak for hjælpen.. jeg prøver at se om det har hjulpet på det irriterende lag i løbet af aftenen (håber jeg) eller i morn...
men tak for hjælpen indtil videre
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 17:57 #46
ellers kommer du igen
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 18:34 #47
btw.. hvis du, eller nogen som evt. har fulgt med i denne post ved noget om netexpress adsl og skype (et nyt voice program).. så må i gerne læse dette indlæg jeg har lavet...

http://www.eksperten.dk/spm/402255

Well ved ikke om det er forkert at reklamerer sådan, men vil bare så gerne have det voiceprogram til at virke.. og har forsøgt alt hvad jeg har fået foreslået og hvad jeg selv har kunne finde på..

jeg får fat i min kammerat og får sat voice op i aften.. og så kan du få point i aften hvis det hele køre på skinner :)
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 18:38 #48
Det skulle fungere. For de 2 af de filer vi har slettet sluger rigtig meget kraft ud af computeren.
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 18:40 #49
okay.. nice :) glæder jeg mig til at prøve så :).. men min kammerat er stor idler i dag.. men bare rolig.. skal nok få fat på ham ;)
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 18:53 #50
argh.. med det samme jeg starter gamevoice op er der lag :-/
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 18:54 #51
mit warcraft køre næsten altid i baggrunden.. og jeg kan se at det pt. bruger 140.000 k ram.. har det noget at sige?
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 18:56 #52
Det er meget. Kan du geninstallerer det. Det samme med gamevoice også geninstallerer? Hvis det ikke er det, kan det kun være en hardware fejl og så er jeg lost....
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 18:59 #53
jeg har også tit mange browser vinduer åbne.. og jeg kunne lige se, at hver eneste brugte 24.000 k memory :s.. skal det virkelig bruge så meget at surfe på diverse foras?

jeg prøver at reinstall warcraft nu
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 19:08 #54
gamevoice, er det et program på computeren eller på internettet???
og hvormeget bruger det
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 19:13 #55
det er et program på internettet.. et voice program.. jeg bruger det  fordi jeg kender 4 andre voiceprogrammer (beskrevet i den anden post jeg gav link til et par posts oppe) som overhoved ikke vil virke på min compuer.. jeg mistæker en lorte speadstream 2601 router for at være problemet.. men .. intet virker :-/

men det plejede normalt ikke at lagge.. men efter jeg har nedgraderet min forbindelse fra 1024/256 til 256/256 er det begyndt at lagge.. mener i hvert fald det startede lige deromkring.. men kan jo ligeså godt være min computer som langsomt begyndte at kage fra det tidspunkt jeg nedgradede forbindelse..
et par kammerater siger i hvert fald at voice programmer næsten intet bruger.. :-/
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 19:16 #56
har du installeret warcraft igen, og bruger den ligeså meget stadig
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 19:19 #57
jeg er ved at installeret det igen.. når det lige bliver starter op mener jeg det bruger 50.000 k ram.. men efter lidt tid stiger det voldsomt.. :-/ har ingen anelse om hvorfor..

og kan det passe at hver enkel browser vindue skal bruge ca. 25.000 k ram?.. for jeg har ofte 10 vinduer eller lign. åbne.. når jeg f.eks. surfer på 1-3 foras samtidig.. så syne jeg bare at SHIFT + musseklik (open in new window) er smart og hurtigt.. men hvis det skal bruge så mange ram.. så må jeg jo finde mig i at evt. loading tid :)
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 19:22 #58
Det lyder lidt voldsomt. nu kender jeg ikke Windows 2000, men hvor dan kommer du frem til hvor meget hver vindue bruger?
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 19:29 #59
CTRL ALT DEL.. processes og så under mem usage.. der stod der "IEXPLORE.exe" mange gange.. og ud for hver stod der ca. 25.000 k .. det her vindue optager pt. 21.500 k ram :-/
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 19:33 #60
så er det lige som min, der siger en på 25000 k andre på 8000 k og 14000 k.. Så det er lidt mindre..
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 19:39 #61
hmm.. jeg har lige reinstalled tft (warcraft) og gamevoice.. og lag fra start.. suk :-/

jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.. intet andet voice program vil virke.. og gamevoice lagger som bare ******... :(((
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 19:46 #62
Forsøger lige at få fat i en, der måske kan hjælpe os...
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 19:47 #63
okay :).. lyder da godt..
Avatar billede fromsej Praktikant
18. september 2003 - 20:01 #64
Der er ikke noget i logfilen der ikke må være der, og i opstart er der kun hvad du bruger, det er heller ikke der problemet ligger.
Problemet ligger i at dine ram ikke bliver renset ud en gang imellem.
Derfor skal du hente et program der gør det for dig.
http://download.com.com/3000-2086-10219611.html?tag=lst-0-1
Avatar billede fromsej Praktikant
18. september 2003 - 20:03 #65
Rettelse:
Problemet kan ligge i.*S*
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 20:06 #66
:).. jeg er ved at installerer det nu
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 20:16 #67
Det skal bare køre i baggrunde hele tiden?
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 20:19 #68
Ja, hvormange % ram fri??
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 20:21 #69
Ram = 75 %
Load = 15 %
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 20:23 #70
det er det der er fri???

Tryk på go og ok til det der kommer
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 20:27 #71
nu er det:
ram= 68 %
Load = 18 %
efter jeg trykkede "go"
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 20:28 #72
Vil det  være smart at sætte den til at auto free ram for hver 5 min f.eks.?.. hvis den ikke forstyrrer når jeg spiller f.eks., så er det vel ok?
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 20:31 #73
prøv... Det er også første gang jeg bruger programmet...

Det kan være du lige skal prøve at genstarte og se om det har hjulpet...
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 21:19 #74
vi prøvede at få en ven til at hoste for os.. og det kørte uden problemer..
vi prøver lige at køre det kun mig og min kammerat.. de har kørt i 5 min uden lag.. så prøver lige at skrive senere om det sædvanlige lag kommer efter en lille halv times tid
Avatar billede arlet Juniormester
18. september 2003 - 21:21 #75
Du vender bare tilbage
Avatar billede deathblow Nybegynder
19. september 2003 - 00:32 #76
jeg har fundet ud af, at det er mit warcraft som er helt galt... :-/
Efter det har været tændt et stykke tid bruger det rigtig meget ram.. og min Load ram er helt oppe på 25.. og lagget kommet.. ligeså snart jeg lukket det ryger det ned på 11..
så hvis jeg af og til lukker warcraft og lige køre den "free ram" dims.. så forsvinder laggen :) Så det er vel godt nok for mig :)
Avatar billede deathblow Nybegynder
19. september 2003 - 00:33 #77
ved ikke om i vil dele lidt point eller hvordan? men Arlet du skal helt sikkert have en god potion for alt den tid du har brugt... :)
Men Fromsej.. hvis du vil have point skal du lige svare :)
Avatar billede arlet Juniormester
19. september 2003 - 08:11 #78
Det er jo nok den bedste løsning, vi når frem til.

Jeg får lige Fromsej til at komme forbi og smide et svar....
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2003 - 10:41 #79
*S*
Men Arlet har gjort det meste.
Avatar billede deathblow Nybegynder
19. september 2003 - 15:57 #80
Ja.. Arlet har hjulpet meget.. men du hjalp også lidt.. så hvis du vil have en lidt af de 175 point.. så skal du give svar :) kan også give det til Arlet? Det er op til jer :)
Avatar billede deathblow Nybegynder
19. september 2003 - 15:57 #81
*200 point that is :)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2003 - 16:01 #82
Ups.*S*
Avatar billede deathblow Nybegynder
19. september 2003 - 16:53 #83
håber det er ok med den pointfordeling?

well.. takker i hvert fald for hjælpen :)
Avatar billede arlet Juniormester
19. september 2003 - 16:55 #84
Helt i orden med mig

Takker for point *S*
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2003 - 16:59 #85
Fint med mig.*S*
Tak for points.
Avatar billede deathblow Nybegynder
19. september 2003 - 21:22 #86
np :)

btw.. I må meget gerne, hvis i evt. kender nogen med meget forstand på i det område se om i kan svare på http://www.eksperten.dk/spm/402255 <-- En problem jeg virkelig gerne vil have løst også.. men :s

nå.. jeg smutter.. hygge
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2003 - 21:29 #87
der melder jeg pas, det ved jeg så godt som intet om.*S*
Avatar billede arlet Juniormester
19. september 2003 - 22:08 #88
Der står jeg også af, desværre..