Avatar billede m0rtimer Nybegynder
17. september 2003 - 21:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TrendNet Router og NetKort

Jeg har for nyligt indkøbt en TrendNet TEW-311BRP router og et TRENDnet TEW-303PI netkort.

Jeg fulgte installations vejledningen til punkt og prikke for begge enheder. Da routeren var installeret virkede Internet som det skulle på min klient som er forbundet via et rj45-kabel (Hvilket det i øvrigt stadig gør).

Jeg installerede så det trådløse netkort i min anden klient-maskine. Fulgte selvfølgelig guiden (installerede driver først og så kort mm.) Til at starte med virkede alt som det skulle. Der kunne etableres lokalnetværk på de 2 maskiner, jeg kunne åbne konfigurationssiden til routeren fra maskinen med det trådløse kort og internet virkede på begge maskiner.

Der gik desværre ikke mere end et par timer, så begyndte signalet at hoppe mellem router og trådløst kort. Det skiftede konstant mellem "Signal Strength Good" og "No signal" selvsagt virkede Internet nu desværre ikke. Hvad der er galt kan jeg ikke begribe.

Jeg har valgt det rigtige ESSID og kanal mm. Er også korrekt. Routerens settings er også som de skal være dvs. der er ikke noget ændret siden de lykkelige timer hvor alt fungerede.

Hvad kan det være?

Morten Raun
Avatar billede itopia Nybegynder
18. september 2003 - 07:26 #1
Check konflikt på IP adressen.
Jeg har set samme fejl hvis din IP adresse var i brug, ellers lyder det desværre som en defekt sender i enten dit AP eller din #2 computer.

/iTopia
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
18. september 2003 - 09:19 #2
Hej M0rtimer>

Er der installeret noget software sammen med netkortet ud over driveren? Hvis der er, kan løsningen være at højreklikke på den trådløse forbindelse i systray, og bede om IKKE at lade windows finde det trådløse netværk.

Forstås på den måde, at hvis windows og softwaren til netkortet begge forsøger at oprette forbindelse, giver det problemer.
Avatar billede m0rtimer Nybegynder
18. september 2003 - 10:58 #3
Jeg har ikke installeret andet end driveren til netkortet. Men da det er Windows XP er der vel noget i systemet i forvejen. Jeg har lagt mærke til at Windows' egen protocol osse står og søger. Kan den så deaktiveres eller hvad?
Avatar billede m0rtimer Nybegynder
18. september 2003 - 10:59 #4
Og forresten, det er ikke en ip konflikt. Det er jo DHCP!
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
18. september 2003 - 12:47 #5
Ja du kan deaktivere windows Wlan. Det gøres ved at åbne netværksforbindelser, fine Wlan, højreklik, egenskaber og så er der et flueben i "Brug Windows til at oprette og konfigurere wireless forbindelse" Fjern fluebenet.
Avatar billede m0rtimer Nybegynder
19. september 2003 - 11:28 #6
Tak for svarene det virker som det skal nu!
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. september 2003 - 16:48 #7
Takker for point. :)