Avatar billede janny Nybegynder
17. september 2003 - 14:46 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

organisering af billeder

Hej

Jeg har en masse golfbilleder í en mappe som heder Golf_billeder. Disse har alle forskellige intetsigende filnavne. kan man i et hug omdøbe alle billederne på en gang, så de kom til at hedde: Nordicopen_01, Nordicopen_02, Nordicopen_03 osv. Findes det i winXP, Photoshop, eller findes der noget software som kan klare dette?

Hilsen Jan
Avatar billede janemil Nybegynder
17. september 2003 - 14:48 #1
Avatar billede janny Nybegynder
17. september 2003 - 14:55 #2
Øhh, kan ikke lige få øje på den mulighed i programmet, ved du hvordan det gøres?

Jan
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. september 2003 - 15:06 #3
Det kan nemmest gøres i ACDsee 5.0, eller i Photoshop 7.0, har du een af disse ??
Avatar billede janny Nybegynder
17. september 2003 - 15:07 #4
Har Photoshop7, hvad hedder funktionen, ( kort anvisning? )

Jan
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. september 2003 - 15:11 #5
Filbrowser i øverste højre hjørne, klik på de billeder du ønsker renamet og højreklik - vælg batchrename ....masser af muligheder !
Avatar billede janny Nybegynder
17. september 2003 - 15:54 #6
sikkert mig der er en idiot! hvordan skal de 6 bokse udfyldes for at opnå: Billede0001, billede0002, billede0003. Jeg har prøvet et par gange nu, men filnavnene bliver bare længere og længere.
Avatar billede janemil Nybegynder
17. september 2003 - 15:57 #7
Første box skriver du billede
Anden box vælger du 4 Digit Serial Number
Tredje box vælger du  EXTENSION
Avatar billede janemil Nybegynder
17. september 2003 - 15:58 #8
Du skal lige huske at trykke
Ctrl + A så alle billeder vælges der skal omdøbes.
Avatar billede hcm Nybegynder
17. september 2003 - 16:05 #9
Du kan også bruge stifinderen i windows XP. Marker alle filerne og vælg omdøb. Navngiv den første nordicopen, så kommer resten til at hedde nordicopen_01 nordicopen_02 osv.
Jeg har dog ikke en XP at teste det på her, så der kan være lidt forskel fra min beskrivelse
Avatar billede hcm Nybegynder
17. september 2003 - 16:07 #10
Avatar billede henninga Novice
18. september 2003 - 00:06 #11
Du kan gøre det i XP stifinder præcis som >hcm skriver.
Du kan gøre det i Photoshop 7's browser på samme måde.
HenningA