Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
16. september 2003 - 06:30 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Er dette digitale kamera en god handel?

Hej Eksperter.

Har set en reklame på http://www.rtlshop.de/
Det drejer sig om det digitale kamera til 399,95 Euro, inkl. docking station, med 5,6 mil. pixel og 3x optisk samt 4x digital zoom.

Er du ekspert i digitale kameraer, vil jeg gerne høre om dette er et godt køb. Hvis du mener det ikke er, så skriv venligst årsagen, samt et link til en bedre handel til højest 3000,- kr.
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. september 2003 - 06:45 #1
Jamen Dog, op til 3000 Kr. for et Digital Kamera jeg vil nok sige at du må føle dig lidt snydt.. Jeg har allerede fundet mange langt bedre kamera til blot 1600 kr. og giver derfor dette GODE råd videre..

Gå ind på Edbpriser.dk og søg efter hvad der er du gerne vil have, du skal nok regne med at du finder mange, hvor langt over halvdelen er vær at investere i, men gå blot efter andres anbefaling og hold dig til kendte varemærker...

http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalkamera.asp
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. september 2003 - 06:45 #2
Men spørg endelig ...
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
16. september 2003 - 07:01 #3
llgpublic: en udmærket side du der har linket til, men kameraet til de 400 Euro kan fx optage 60 sek. videofrekvens og kan filme/fotografere i mørke. Desuden som jeg skrev i spørgsmålet er der batterioplader m.m.
Den slags detaljer kan jeg desv. ikke se på:
http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalkamera.asp
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
16. september 2003 - 07:06 #4
prøvede på dit link at søge på minimum 5 mil. pixel + 3x optisk zoom + 4x digital zoom.
Her var dette det billigste: PhotoSmart 935    2608 x 1952pixels / 11-96 Pics / CCD / AVI 3.212 kr.
Forstår derfor ikke du mener jeg må føle mig snydt.
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. september 2003 - 07:10 #5
Du har helt ret, men taget i betragtning, men prisen er det du har fundet dig over RTL et udmærke kamera, men jeg vil dog sige at jeg helt klart selv vil satse på at investere i et Digital kamera købt her i Danmark, i stedet for at bestille et fra udlandet, mente bare at det ville være bedre at gå efter kvalitet så som Kodak, Sony, Canon m.m..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. september 2003 - 07:38 #6
Du får ikke et 5,6 mio. pixels kamera til 400 euro, for
kameraet software interpolere. De faktisk pixels er kun
3,3 mio. iflg. de tekniske specifikationer.

Læs: Image Device: Panasonic 3,3 Mega CCD Sensor

Desuden skal du ikke forvente prof. kvalitet til den pris,
fordi optikken er halvdelen af prisen for et digitalkamera.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. september 2003 - 07:44 #7
Kameraet vejer kun 185g, og et tilsvarende kamera
fra Olympus vejer omkring 1 kg. Så du betaler for
mange penge, for et billigt blikdåse kamera. Hvor
optikken helt sikkert er lavet af plexiglas.
Alt i alt betaler du for mange penge for noget
skrammel.

/per
Avatar billede jensendk Nybegynder
16. september 2003 - 08:04 #8
Canon's A70 er et kanont kamera, og her taler jeg primært om billedkvalitet.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324587982

2900.- Alternativt er Olympus C-750Z også kanon godt...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. september 2003 - 13:38 #9
Det kamaera du henviser til kan købes i Metro for 1620 kr. incl. moms. i perioden 18. sep. til og med den 1. okt. Men det kræver at du kender en person, der har et Metrokort.

Model: Jay-Cam i560

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. september 2003 - 13:42 #10
kamera = kamaera
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
16. september 2003 - 15:25 #11
Tak for jeres svar :)
Har forstået at jeg ikke skal købe kameraet rtl har.

jensendk: det canon kamera du henviser til ser godt ud. Kan se det har fået 5 ud af 5 mulige stjerner i bedømmelse. Savner dog at kunne læse lidt mere om hvad det rent faktisk kan. Leder lige på nettet, for at se om jeg kan finde et sted hvor jeg fx kan se om det kan lave korte videosekvenser. Finder jeg det ikke selv vil jeg være taknemmelig for endnu et link.

Når jeg har besluttet mig for et kamera skal I nok få jeres velfortjente point :)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
16. september 2003 - 15:45 #12
hoejrup: kameraet som jensendk anbefaler, og jeg ender med at købe, vejer 215g, så vægten er formentlig ikke så afgørende for kvaliteten. Kan dog godt lide at du har fundet frem til at rtl´s kamera kan købes billigt i Metro.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. september 2003 - 15:57 #13
bob-bob1>Vægten er en afgørende faktor, det fortæller lidt om hvad det er lavet af. Men du kan vel godt leve med en digitalkamera til konsumentmarkedet.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. september 2003 - 15:58 #14
Det var et rent tilfælde, at jeg så kameraet i Metro reklameblad.

/per
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
16. september 2003 - 16:59 #15
hoejrup: var inde på denne side:  http://www.metro.dk/  -  men kunne ikke finde kameraet!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. september 2003 - 20:26 #16
Kataloget er udsendt, men det betyder ikke at websitet er opdateret. For priserne gælder først fra d. 18. september!!

/per
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
17. september 2003 - 01:08 #17
OK ... tak per :)