Avatar billede sorenz Nybegynder
15. september 2003 - 22:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alt er gået i kage!

Hjælp mig.

Problem 1
Jeg har et netværk der med 2 computere i lang tid har kørt fint (100 mbit). Pludselig vil computerne kun kommunikere med 10 mbit. Jeg har prøvet at tvinge den ene til at køre 100, men dette resulterer i conflict på hubben.

Problem 2
Hænger måske sammen med problem 1. Jeg har købt en Labtop, Amilo D Fujitsu. JEg har ligeledes prøvet at få den på netværket. Den kunne godt finde de andre computere, overføre filer (dog kun på 10mbit), men ikke connecte til internettet. DHCP'en kan ej heller finde en automatisk Ip adresse. Jeg har aldrig haft problemer med at have 2 comnputere på internettet, men 3 virker ikke...
Avatar billede kenp Novice
15. september 2003 - 22:52 #1
du har sikkert ADSL hvor du kun har 2 ip-adresser!

Og med en swich går desværre som regl efter den som køre langsomst! dvs. hvis den ene er 10 mbit så køre det hele 10 mbit. alternativt kan dit kabel være gået i stykker.
Avatar billede kenp Novice
15. september 2003 - 22:53 #2
hvis du har en adls fra Tele2 eller TDC har man normalt kun 2 ipadresser men du kan købe flere så alle 3 kan komme på.

men er du sikker på dit netkort er 100 mbit.!
Avatar billede sorenz Nybegynder
15. september 2003 - 22:57 #3
Huh, du har nok ret med de der ip'er.. Kan man gå på nettet, hvis man nu slukker den ene af maskinerne... Det er egentlig lidt mærkeligt, for jeg havde en mac powerbook på nettet her for noget tid siden.
Avatar billede sorenz Nybegynder
15. september 2003 - 22:59 #4
Ang. netkort, så er jeg 100% sikker på at de kører 100, jeg overfører dagligt wav filer osv. imellem mine computere og overførselstiden er steget fra 10 min til 171 og opefter...
Avatar billede kenp Novice
15. september 2003 - 22:59 #5
ja hvis du f.eks. har haft den ene computer slukket i over 1 time (så er ip frigivet igen) så vil du kunne sætte en anden computer på.
Avatar billede kenp Novice
15. september 2003 - 23:00 #6
har du prøvet at flyttet dem til en anden port da jo en af dem kan være gået! eller prøv at pillet den comp. fra som har været problemet.

Men det kan jo også være et netkort som er gået itu.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
15. september 2003 - 23:01 #7
Prøv at tage den ene af de gamle PC'er af nettet og forbind den nye bærbare ved hjælp af et af de gamle kabler.

Du har vel ikke lige en switch i stedet for din HUB? En switch kan jo køre med forskellige hastigheder på de enkelte porte og så er det nemt at se hvilken forbindelse, der fejler.

Enig med kenp, det ser ikke ud til at du har IP adresser nok. Overvejer du at købe en switch, så køb i stedet en router med indbygget switch, så slår du to fluer med et smæk. Dlink DI-604 er ganske glimrende og billig.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
15. september 2003 - 23:03 #8
Glemte lige at sige at med en router sparer du månedsafgiften til ekstra IP adresser og du får firewall.