Avatar billede xduggy Nybegynder
15. september 2003 - 20:27 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Slette Documents and settings-mappen?

hey eksperter,
jeg har et problem med at slette denne mappe: Documents and settings, jeg kan simpelthen ik´komme af med den, jeg har prøvet at formaterer men den siger at den ikke kan på grund af et eller andet med den mappe! jeg prøvde så via ntcommand, men dette virkede heller ikke, men jeg fik en grund til at det ikke virkede, men det kunn jeg ikke rigtig bruge til noget (med min viden! ;)), jeg fik følgende meddelelse: Format kan ikke køres, fordi diskenheden bruges af en anden
proces. Format kan køres, hvis diskenheden kobles fra først.
ALLE ÅBNE HANDLES TIL DENNE DISKENHED BLIVER UGYLDIGE.
Skal frakobling af enheden gennemtvinges? (J/N) j
Drevet kan ikke låses. Diskenheden er stadig i brug.

nogel der har et par forslag til at komme af med den dumme mappe?

M.V.H René Andreasen
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2003 - 20:31 #1
Du kan ikke køre en format på et system der kører (format sletter ALT på disken)
Avatar billede haverslev Novice
15. september 2003 - 20:31 #2
Du kan ikke slette C: / Documents and settings, da den f.eks indeholder Administrator/user mapperne
Avatar billede fromsej Praktikant
15. september 2003 - 20:32 #3
Hvorfor vil du slette den mappe?
Avatar billede xduggy Nybegynder
15. september 2003 - 20:32 #4
jeg kører osse på et nyt system, på en anden hdd.  der er kun den ene mappe tilbage på den der, og den vil jeg gerne have slette.
Avatar billede xduggy Nybegynder
15. september 2003 - 20:35 #5
fordi at den er grim! :D jeg vil bare gerne have formateret hdd´en helt, så den er klar som ny. haverslev.... det ved jeg godt, men jeg bruger jo ikke dem mere og jeg kører på en helt "frisk installation på en helt ny hdd.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. september 2003 - 20:37 #6
Start op i fejlsikret tilstand, så burde du kunne formatere disken, hvis den ikke hedder C:
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2003 - 20:38 #7
Boot på en win98 startdisk - formatter drevet via den.
Find en på www.bootdisk.com - vær opmærksom på at filen du henter skal "køres" - så vil den smide filerne på diskette.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. september 2003 - 20:40 #8
John>>Jeg sad med samme idé, men hvis disken er NTFS skal han en tur rundt om Fdisk først.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2003 - 20:42 #9
+ passe på ikke at formattere den forkerte disk...
Avatar billede haverslev Novice
15. september 2003 - 20:48 #10
korrekt mig lige drenge, men vil den ikke lægge en sådan mappe på f.eks et ny E drev af sig selv efter en format?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2003 - 20:52 #11
Sidder lige her og tænker over det manden skriver...
han kan ikke formattere fordi disken er låst...
han har installeret nyt styresystem...

Der er noget der siger mig at han skal til at formattere den primære partition, og lykkes dette, vil han ikke være i stand til at starte systemet igen, for så sletter han bootfilerne. Har jeg ret?
Avatar billede haverslev Novice
15. september 2003 - 20:54 #12
altså, i første læsning ser jeg det som C:, men efterfølgende skriver han NYT system, sååå du har nok ret, john
Avatar billede fromsej Praktikant
15. september 2003 - 20:58 #13
Jeg kan heller ikke få det til andet.
Avatar billede haverslev Novice
15. september 2003 - 21:03 #14
20:35:37> skriver du følgende: haverslev.... det ved jeg godt, men jeg bruger jo ikke dem mere og jeg kører på en helt "frisk installation på en helt ny hdd.
Vil det siger, at du kører på en nyformateret/nyinstalleret hhd med 1 C:partition eller har du andet?
Avatar billede xduggy Nybegynder
15. september 2003 - 21:06 #15
den hdd, jeg kører på nu, hedder D: og den er nyinstalleret.- kun 1 partition, den hvor den "grimme" mappe ligger på er c:.
Avatar billede haverslev Novice
15. september 2003 - 21:08 #16
Så kan du ikke slette den
Avatar billede xduggy Nybegynder
15. september 2003 - 21:09 #17
?? hvorfor ikke, og det må da være muligt på en eller anden måde. hjæælp! :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2003 - 21:09 #18
Så er problemet jo bare at du ikke KAN formattere dit C: drev for her har du dine filer som systemet bruger til at boote fra.

Det eneste du kan gøre er - så vidt jeg ved - at boote på en startdiskette og bruge del kommandoen til at slette den "grimme" mappe.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. september 2003 - 21:10 #19
Jo, på den hårde måde, byt om på drevenes jumpere så de bytter Slave/Master.
Boot på din XP CD, formater dit C-drev og installer XP, formater derefter dit D-drev.
Avatar billede haverslev Novice
15. september 2003 - 21:11 #20
Fordi der ligger en del oplysninger i denne mappe, som windåse skal bruge
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2003 - 21:14 #21
Dette vil MÅSKE virke:

Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)

Nederst er der oplysning om bootcfg kommandoen:
---------------------------------------------------------------------------

Bootcfg kommandoen i Windows XP's Genoprettelses konsol
Bootcfg kommandoen er en Microsoft Windows XP Genoprettelses Konsol kommando der kan editere Boot.ini filen. Denne kommando har en funktionalitet der scanner alle dine harddiske efter styresystemerne Microsoft Windows NT, Windows 2000 og Windows XP og hvis de findes - tilføjer dem til en eksisterende Boot.ini fil eller genopbygger en ny Boot.ini fil hvis der ikke allerede eksisterer en.

For at gøre brug af bootcfg kommandoen, skal du starte din Genoprettelses Konsol enten fra CD-ROM eller efter at have installeret den, noget der påfølgende giver mulighed for at vælge den fra opstartsmenuen.

Følgende parameter kan bruges sammen med bootcfg kommanoden:

Bootcfg /default kommandoen placerer dit standard valgte styresystem i Opstarts menuen.

Bootcfg /add kommandoen scanner computeren for Windows NT, Windows 2000 eller Windows XP installationer og fremviser resultatet. Her har du så  mulighed for at tilføje en eventuel manglende installation til Opstartsmenuen.

Her er et eksempel på en meddelelse der kan blive vist:
"Scanner alle harddiske for Windows installationer

Venligst vent......

Antal identificerede Windows installationer: 2

[1] C:\Windows

[2] D:\Windows

Vælg den installation du ønsker at tilføje: (vælg et nummer)

Angiv Load Identifier: (Generel beskrivelse for styresystemet i Opstartsmenuen)

Angiv Parameter til Opstartsmenuen: (for eksempel: /fastdetect)"

Dette tilføjer en ny linje i Opstartsmenuen. Og når du tilføjer en ny linje, gør samtidig bootcfg kommandoen det til standard styresystem i Opstartsmenuen - dvs. at det er det styresystem der vil startes hvis ikke andet er valgt.

Bootcfg /rebuild kommandoen scanner alle harddiske efter styresystemerne Windows NT, Windows 2000 og Windows XP og viser resultatet. Du har så mulighed for at tilføje den Windows installation som kommandoen fandt.

Et eksempel på hvordan en sådan meddelelse kan se ud:

Antal identificerede Windows installationer: 2

[1] C:\Windows

Tilføje installationen til Opstartsmenuen: (Ja/Nej/Alle)

Angiv Load Identifier: (Generel beskrivelse for styresystemet i Opstartsmenuen)

Angiv Parameter til Opstartsmenuen: (for eksempel: /fastdetect)"

[2] D:\Windows

Tilføje installationen til Opstartsmenuen: (Ja/Nej/Alle)

Angiv Load Identifier: (Generel beskrivelse for styresystemet i Opstartsmenuen)

Angiv Parameter til Opstartsmenuen: (for eksempel: /fastdetect)"

Bootcfg /scan kommandoen scanner alle harddiske efter styresystemerne Windows NT, Windows 2000 og Windows XP.

Her er et eksempel på en meddelelse der kan blive vist:
"Scanner alle harddiske for Windows installationer

Venligst vent......

Antal identificerede Windows installationer: 2

[1] C:\Winnt

[2] D:\Windows

Bootcfg /list kommandoen læser Boot.ini filen og viser de styresystemer den kan finde, rækkefølge og sti hen til styresystemet.

Et eksempel på hvordan en sådan meddelelse kan se ud:

Antal listinger i Opstarts listen: 2

[1]Microsoft Windows XP Professional

Styresystemets Parameter til Opstartsmenuen:  /fastdetect

Styresystemets placering: D:\Windows

[2]Microsoft Windows XP Professional

Styresystemets Parameter til Opstartsmenuen:  /fastdetect

Styresystemets placering: C:\Winnt
Avatar billede xduggy Nybegynder
15. september 2003 - 21:14 #22
sikke noget fisk! , men hvordan kan den bruge filer fra den mappe, når jeg har installeret en helt ny? jeg mener de burde da ik´ have noget at gøre med hinanden, eller er det bare mig?
Avatar billede haverslev Novice
15. september 2003 - 21:16 #23
>john,tror det vil virke
Avatar billede xduggy Nybegynder
15. september 2003 - 21:16 #24
hmm okay, det må jeg prøve (en dag hvor jeg har lidt bedre tid), men takker for hjælpen, jeg tjekker det lige ud har en af dagene, og giver så nogle points. takker
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2003 - 21:17 #25
xduggy> NU vil jeg gerne vide HVAD du har forsøgt for at få slettet mappen :)

VED du har forsøgt at formattere - uden held!
Men har du forsøgt bare at slette mappen???
Avatar billede xduggy Nybegynder
15. september 2003 - 21:37 #26
ja det har jeg. og jeg kiggede efter om den var skrivebeskyttet og det var den, men det kunne man ikke fjerne. så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op :/
Avatar billede fromsej Praktikant
15. september 2003 - 21:48 #27
Avatar billede xduggy Nybegynder
20. september 2003 - 17:58 #28
takker for alle svarene. jeg har ik lige fået afprøvet alle jeres forslag, for jeg fik på en eller anden måde formatteret min disk, men jeg deler lige nogle points ud. :d
Avatar billede xduggy Nybegynder
20. september 2003 - 18:00 #29
hmm, er der ik nogle der vil ligge nogle svar? hvis i altså vil have nogle points for jeres indsats. :D
Avatar billede fromsej Praktikant
20. september 2003 - 18:21 #30
JO, men ikke alene, jeg har ikke været den mest aktive her.
Avatar billede xduggy Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:48 #31
Jeg har fået slettet mappen nu. :D ved ik rigtig hvordan jeg gjorde så... det kan jeg ik engang fortælle jer. :/ men deler lige nogle points ud, da i har brugt tid på at prøve at løse mit problem. :D
Avatar billede xduggy Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:49 #32
hvis i ik ligger nogle svar: john stigers, og haverslev så får fromsej dem altså. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. oktober 2003 - 20:09 #33
jamen ok da ;)