Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. december 2000 - 00:24 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

ASUS P2B-D vs. Windows 2000

Hejsa eksperter!
Efter jeg har fået anskaffet mig et dual motherboard (overnævnte) så læste jeg mere eller mindre ved et uheld på:

http://www.2cpu.com/Hardware/asusp2bd/p2bd.html

Til jer som måske ikke lige gider og smutte hen til siden så kan jeg lige nævne hvad der står. (kort og godt)

Der står at under NT 4.0 er der ingen problemer, alt kører smertefrit.
Under Windows 2000 står der at i Idle tilstand så siger task manager at CPU load er på 50% ?

Mit spørgsmål lyder så:

Er der nogen her som har erfaringer med dette?
Passer dette?
Er der noget man evt. kan gøre for og rette problemet?

Det skal lige siges at jeg ikke har sat mit system op endnu så jeg ved faktisk ikke om jeg løber ind i problemet, men jeg ville lige høre jer andre om det.

På forhånd tak!
Avatar billede hanno Nybegynder
26. december 2000 - 10:25 #1
Jeg har et ASUS P2B-DS, og løb ind i samme problem.... ! Men jeg har også en løsning på samme
Du skal fjerne nogle komponenter på dit board ! Hvis du har mod på det check evt.

http://www.asus.com.tw/products/techref/acpi/solution.html

\\\\Hanno

!!! Det har kørt perfekt siden !!! (Køre 24 timer i døgnet !)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. december 2000 - 11:27 #2
hanno> Fjernede du selv dine?
Avatar billede hanno Nybegynder
26. december 2000 - 11:28 #3
Ja ! det var enten eller ? ;-))

\\\\Hanno
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. december 2000 - 11:32 #4
hanno> Er det hele den chip man ser på billedet der skal fjernes eller drejer det sig om et enkelt ben?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. december 2000 - 11:34 #5
hmm det var jo ik chippen...fik lige forstørret billedet...
Avatar billede hanno Nybegynder
26. december 2000 - 11:35 #6
Nej ! Det er de 2 modstande der sidder lige over R80 på billedet :-)

\\\\Hanno
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. december 2000 - 11:37 #7
hehe det fandt jeg lige ud af...hentede lige billedet ned og fik det forstørret ;)
dvs. du fjernede den der sad på R80 og flyttede den over på R79 ?
hold da op du må være fingernem?
Avatar billede hanno Nybegynder
26. december 2000 - 11:38 #8
Nej du skal fjerne begge....

\\\\Hanno
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. december 2000 - 11:41 #9
hmm, på billedet står der da \"Move R80 to R79\"
?
Avatar billede hanno Nybegynder
26. december 2000 - 11:44 #10
Hmmm, Ja det kan jeg godt \"se\", men jeg fjernede dem begge på mit board, og det køre ???
Hvor skal R79 så hen ?

\\\\Hanno
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. december 2000 - 11:53 #11
I don\'t know...?
Nå, nu har jeg da løsningen så vil jeg lige først se om jeg har problemet.
Hvis det så viser sig at jeg har problemet så vil jeg prøve og fjerne begge modstande som du har gjort.

Jeg venter lige lidt med og lukke spørgsmålet, det kunne jo være der er andre som har noget andet og sige :)
Avatar billede hanno Nybegynder
26. december 2000 - 11:54 #12
Fint...

\\\\Hanno
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. december 2000 - 12:03 #13
hmm, studerede lige mit bundkort med en god lup.
Der er ingen modstand på R80, kun på R79
Så hvis det de skriver på billedet så skulle man tro at mit var ok?
hmm, det må jeg finde ud af....(mangler desværre stadig harddisk, ram, kabinet m.m.)
æv :-)
Avatar billede hanno Nybegynder
26. december 2000 - 12:06 #14
Det er en fejl på alle versioner af dit board....

\\\\Hanno
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. december 2000 - 12:09 #15
Hvad mener du med det?
Skulle det være en fejl at der kun er en modstand på R79?
Avatar billede hanno Nybegynder
26. december 2000 - 12:11 #16
Nej, hvis du checker den ASUS side, står der at denne ACPI fejl er på ALLE board af typen P2B-D...

\\\\Hanno
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. december 2000 - 13:13 #17
Ja,
det er rigtigt nok.
Men det jeg ik helt forstår er når der _ikke_ sidder en modstand på R80.
så kan jeg jo ikke \"flytte\" den når der ingen er.
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 20:06 #18
hanno skriver jo han fjernede begge hans !
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. december 2000 - 20:23 #19
kjalle> rolig nu,