Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
13. september 2003 - 05:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Cad Cam

Hej eksperter.
Nogen af jer der ved om der findes et Cad Cam program som kan downloades gratis?
Det skal fungere med XP Pro.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
13. september 2003 - 07:31 #1
Det kommer jo helt an på hvad du kræver. Skal du bare have et 2D tegneprogram, så kan du downloade qcad til både windows og linux. Turbocad er også ganske glimrende og det findes nok stadig i en gratis 2D version.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
13. september 2003 - 10:48 #2
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
13. september 2003 - 11:59 #3
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
13. september 2003 - 18:56 #4
http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html (dette link førte til "Ingeniøren/net") ... her fandt jeg et link til Pro/Desktop Express PTC, som fører direkte til starten af download programmet:
http://www.ptc.com/products/desktop/express/license.htm

og ja, det er gratis, og kan køre under XP.
Tak for hjælpen til jer begge, men 90P til dig blueyed1. Savner link fra dig redhat9user.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
13. september 2003 - 20:56 #5
Et link til alt: www.google.dk - lær det udenad :o)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
13. september 2003 - 21:09 #6
Velbekomme .. :-)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
14. september 2003 - 15:27 #7
redhat9user: havde naturligvis søgt efter det jeg skulle bruge flere steder inden jeg spurgte her, bl.a på google og download.com.
Ser ingen grund til din dumsmarte bemærkning. Jeg takkede for din hjælp, men problemet er vel at du ikke fik point!
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
14. september 2003 - 15:33 #8
redhat9user: folk der gør det nemt at finde hvad man søger fortjener pointene synes jeg.
http://prdownloads.sourceforge.net/qcad/qcad_1_5_1.exe?download
havde du indsat ovenstående havde du fået de 45P
Avatar billede redhat9user Nybegynder
14. september 2003 - 18:00 #9
Intet problem, jeg har ikke brug for flere point. Stadig mener jeg at det at søge efter noget specifikt som et produkt med et givet navn er ganske nemt. Sværere er det at søge efter gratis CAD programmer.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
14. september 2003 - 18:33 #10
Og for lige at runde den med min "dumsmarte" bemærkning af, så ville jeg med bemærkningen blot med få ord fortælle dig at du let kunne finde det på google. Jeg skulle selv have søgt efter det på google og regnede med at du kunne finde ud af at spørge, hvis du ikke kunne finde det.

Jeg bruger selv QCAD og kune fortælle dig at det var godt, det var for så vidt langt mere end du spurgte om. "Ja" havde besvaret dit spørgsmål.

Det kan du jo tænke over næste gang du går tabt i selvretfærdige tanker og har brug for at kritisere andre.

Hvis der findes en god gund til at forlade Eksperten, så er det de forbandede point. De giver kun splid og kan ikke bruges til nogetsomhelst.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
14. september 2003 - 21:16 #11
redhat9user: endnu engang tak for din hjælp!
Enig i din kommentar ang. point.

Et link til alt: www.google.dk - lær det udenad :o) ..... kunne du have kommet ud med samme budskab på en anden måde - tænk lidt over det.
Hermed slutter denne tråd for mit vedkommende.