Avatar billede xhofa Nybegynder
11. september 2003 - 20:17 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ingen administrator

Jeg købte for noget tid siden en bærbar over QXL.

han oprettede så en administrator til mig ved navn "Robert", men brugeren er disabled. Jeg kan nu logge ind som brugeren Administrator, som nu er blevet til en ganske alm. lorte bruger.

med til bærbaren er ingen a-drev, og et usb-cdrom-drev, men bios'en kan ikke boote på usb.

hvad gør man, jeg kan jo hverken geninstallere windows eller installere programmer på den nuværende da jeg ikke er administrator.

hjælp mig.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. september 2003 - 20:18 #1
kan du ikke ændre bruger rettigheder..?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2003 - 20:21 #2
Avatar billede xhofa Nybegynder
11. september 2003 - 20:54 #3
nej, jeg kan ikke ændre brugerrettigheder, da jeg med brugeren administrator ikke er administrator, kun alm lorte bruger.
Avatar billede xhofa Nybegynder
11. september 2003 - 21:04 #4
jeg har desværre slet ingen administrator bufferzone, og har derfor ikke rettigheder til at ændre i registreringsdatabasen :I
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2003 - 21:09 #5
En lidt svær høger løsning kunne være at sætte harddisken over i en anden maskine som slave, og så editere rigistreringsdatabasen her fra.

Registreringsdatabasen er placeret i ntuser.dat og system.dat (mener jeg) disse to filer kan editeres, men du skal holde tungen lige i munden
Avatar billede xhofa Nybegynder
11. september 2003 - 21:17 #6
men jeg har kun en stationær, og det er jo ikke samme stik.
Avatar billede skobbolop Nybegynder
11. september 2003 - 21:19 #7
ja så find en person du kan låne af..
Avatar billede xhofa Nybegynder
12. september 2003 - 12:01 #8
evt nogen der ved om det er muligt at få adgang til en disabled bruger på en eller anden måde?
Avatar billede plex85 Nybegynder
15. september 2003 - 00:14 #9
kan du ikke oprette en ny bruger og gi adminrettigheder?  plex85
Avatar billede xhofa Nybegynder
15. september 2003 - 18:29 #10
nej, brugeren administrator er jo ikke administrator, så derfor har jeg jo ikke rettigheder til at oprette en ny bruger.
Avatar billede xhofa Nybegynder
30. september 2003 - 22:37 #11
ikke noget der hjalp, men som tak for besværet får du nogle point hr bufferzone