Avatar billede Pansen Praktikant
11. september 2003 - 20:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tele2adsl langsom

Jeg har lige fået min tele2 adsl forb. efter lang tids venten.. Jeg havde lidt probs med at sætte det op med min 3com router men til sidst gik det. Problemet er at jeg kun henter med 16-24 kb i sec. og jeg har bestilt en 2mbit forb. testede min forb. inde på tdc's hp og den kom næsten op på en 768 kb/sec. forbindelse. Hvad kan der være galt jeg har har haft ringet til tele2, men det tager flere dage at komme igennem! plz help
Avatar billede kenp Novice
11. september 2003 - 20:20 #1
hvis du kom op på 768 kb/sec. så har du sku noget af en hurtig forbindelse!!! på ca. 6 mbit!!

men det lyder som om den er noget sløv! har ud prøvet uden at have en router på?
Avatar billede Pansen Praktikant
11. september 2003 - 20:25 #2
nej en 768kb  forbindelse den der ligger lige under 1mbit! nej jeg har ikke haft kørt uden router det klunne måske være den der var problemet?! så skal jeg vel til og installere pppoe drivere og så ringe op hver gang!
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
11. september 2003 - 21:17 #3
Når du skriver som du gør kb med lille, så betyder det jo kilo-bit og ikke kilo byte og der er jo en faktor 8 til forskel.
Når du har en 2 Mbit/s så svarer det jo til 2048 kb/s, og med IP overhead og ligende kan du nok presse ca 85% ud af linien.

Jeg har selv skiftet til Tele2 ADSL og jeg har en BSD box stående som gateway og jeg har ikke oplevet performace tab siden mit skifte fra TDC. Til gengæld så har Tele2 en ekstremt dårlig service både på deres mail og via telefon. Det er sgu' for dårligt at de ikke hyre ekstra folk til hotline når de lancere et produkt som de ved vil skaffe stor kundetilgang, men det er jo en anden snak.
Avatar billede jgni Nybegynder
12. september 2003 - 12:43 #4
<offtopic>
> Til gengæld så har Tele2 en ekstremt dårlig service både på deres mail og
> via telefon. Det er sgu' for dårligt at de ikke hyre ekstra folk til hotline > når de lancere et produkt som de ved vil skaffe stor kundetilgang, men det
> er jo en anden snak.

Man får det man betaler for. Tele" er billige og elendig kondepolitik, TDC er dyrere, men meget bedre kundepolitik.
...og hvis det endelig skal være så er der altså ikke meget forskel på priserne.
</offtopic>
Avatar billede jgni Nybegynder
12. september 2003 - 12:43 #5
Tele" = Tele2 :)
Avatar billede jgni Nybegynder
12. september 2003 - 12:46 #6
Tele2ADSL 256 256 kbit/s 128 kbit/s 340 kr.
Tele2ADSL 512 512 kbit/s 128 kbit/s 430 kr.
Tele2ADSL 1024 1024 kbit/s 256 kbit/s 530 kr.
Tele2ADSL 2048 2048 kbit/s 512 kbit/s 780 kr.

Forbrugsafregnet bredbånd
TDC ADSL 256/128  139 kr. 0,50 kr.

Frit forbrug
TDC ADSL 256/128 350 kr.
TDC ADSL 256/256 395 kr.
TDC ADSL 512/128 435 kr.
TDC ADSL 512/512 585 kr.
TDC ADSL 1024/256 535 kr.
TDC ADSL 1024/512 685 kr.
TDC ADSL 2048/512 785 kr.

Så ved jeg godt at Tele2 kører med nogen slag-tilbud men man kan jo selv fundere på hvor lang tid den pris holder, og al den bøvl man får med dem senere hen, når de ikke holder hvad de lover.
Avatar billede snorbury Nybegynder
12. september 2003 - 21:16 #7
Har du fået løst dit problem tha_old?
Hvis ja, hvad gjorde du...?
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
12. september 2003 - 22:01 #8
Til jgni.
Jeg tror da ikke at Tele2 har valgt 'Vi skal have en lousy kundeservice!' som en del af deres forretningsplan, men jeg synes at det er utroligt at de ikke har kunnet forudse at de ville få succes med deres prissætning.
Avatar billede Pansen Praktikant
14. september 2003 - 13:02 #9
jamen i går der kunne jeg hente med 220kb./sec så nu kører det fint, det kan være der havde været probs med deres servere
Avatar billede jgni Nybegynder
15. september 2003 - 23:52 #10
> flemming_s_b: 'Vi skal have en lousy kundeservice!'

Hvis man ser på hvad 'god kundeservice' koster andre firmaer, så jo, det tror jeg faktisk. Man kunne jo 'bare' ansætte nogen flere folk til at gribe knoglen. Men det er hundedyrt.
Avatar billede jez1 Nybegynder
16. september 2003 - 16:13 #11
Jeg har også Tele2ADSL 2048/512.  Og jeg oplever også min download til tider falder helt ned til under 40 kb/s.
Jeg har naturligvis skrevet til ISPén nogle gange og forklaret dem problemet. Jeg venter dog stadig på et svar.
Jeg har set på Tele2´s side "Driftstatus" om der skulle være nogle problemer. Men der er intet der indikerer problemer i den retning.
Jeg tror problemet ganske enkelt skyldes at Tele2 er overbelastet og derfor ikke kan følge med i de perioder hvor der er mange kunder der downloader.
Hvad skulle problemet ellers skyldes.
Avatar billede jgni Nybegynder
16. september 2003 - 16:34 #12
De er nu begyndt at afvise kunder på den lovede hastighed. Så _noget_ er der galt hos dem. Men det kan man vist heller ikke være i tvivl om!
Avatar billede jez1 Nybegynder
16. september 2003 - 18:37 #13
Jeg har lige modtaget følgende mail fra Tele2.  Måske er der andre der kan have glæde af denne information:

Tele2 er meget opmærksom på, at der på næsten alle centraler i Danmark er problemer med hastigheden i forhold til vore kunders internetforbindelser.

Derfor er Tele2 i øjeblikket i gang med at opgradere deres backbone.

Det forventes at opgraderingen er afsluttet fredag den 26 september. Alle kunder burde derefter køre med optimal hastighed.

Hvis du efter denne dato stadig har hastighedsproblemer eller spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at skrive til os igen.

Såfremt du stadig har problemer med hastigheden, skal vi venligst bede dig om at foretage en test af minimum 30 minutters varighed på http://hastighed.tele2adsl.dk. I din e-mail bedes du angive dit telefonnummer, testperioden (eks. 27/9 kl. 12:00 - 12:30) samt den gennemsnitlige overførselshastighed målt på Tele2adsl's testside.
Avatar billede Pansen Praktikant
17. september 2003 - 12:24 #14
Min forbindelse har været rigtig stabil siden 13/9 så det er helt fint. Tak for informationen det var dejligt at vide, for man ved jo ikke om min pludselig går nedad igen! :)