Avatar billede draagmad Nybegynder
11. september 2003 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af flash player på cd-rom

Hvis man laver en cd-rom og ikke ønsker at lave en standalone player (.exe-fil) og gerne vil afspille sin flashfilm via browseren, hvad gør man så for at imødekomme de brugere, som evt. ikke har flash playeren installeret? Kan man lægge den med på cd-rommen, så den installeres automatisk, hvis flash playeren ikke bliver detected, og hvordan gør man så det? Altså så brugeren ikke nødvendigvis skal være online. Eller er man nødt til at lave installationen online?
Avatar billede thulstrup Nybegynder
11. september 2003 - 20:04 #1
Du kan godt installere flash player uden at være online:
http://www.eksperten.dk/spm/393141

Jeg ved ikke om du kan installere den automatisk. Måske kan du gøre det v.h.a en .bat fil, men nu gætter jeg bare :-)
Avatar billede draagmad Nybegynder
11. september 2003 - 22:57 #2
Hej cellb10ck..tak for svaret. Nu har jeg alligevel bare lavet en projektor *suk*. En masse ting blev pludselig meget mere komplicerede med den anden løsning...
Avatar billede thulstrup Nybegynder
11. september 2003 - 23:06 #3
Tak for point draagmad! Hvad er det der er så slemt ved en projektor?
Avatar billede draagmad Nybegynder
11. september 2003 - 23:08 #4
Ikke andet end at jeg gerne ville kunne styre, hvilken størrelse min fine film bliver blæst op i. Der er nemlig video i, og hvis man lige har lavet en lækker komprimering, er det surt, hvis den så kommer op på en større skærm og bliver grim og pixeleret...
Avatar billede thulstrup Nybegynder
12. september 2003 - 08:42 #5
Kan du ikke bare benytte:

fscommand("fullscreen", "true");
fscommand("allowscale", "false");

Så bliver din projektor vist i fuld skærm, men uden at indholdet bliver skaleret.