Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. september 2003 - 10:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MySQL, MyODBC, ASP-admin og ASP

Jeg vil igang med at anvende en MySQL database sammen med ASP. Jeg har læst mig til, at MySQL databasen kun kan køre sammen med IIS'en hvis MyODBC er installeret. ASP-admin har jeg downloadet for at kunne administrere i databasen. Jeg har endnu ikke downloadet MyODBC, da jeg stødte på noget med GNU-ting.

Er MyODBC gratis?
Er MySQL gratis?
Hvordan får jeg det hele op at køre?

Tager gerne imod nogle gode links med vejledninger.
Avatar billede keysersoze Guru
11. september 2003 - 10:29 #1
Er MyODBC gratis? - ja
Er MySQL gratis? - ja
Hvordan får jeg det hele op at køre? - download begge dele på mysql.com og installer det
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. september 2003 - 10:35 #2
jamen hvad er det så med GNU afgifter og sådan? Kunne tænke mig et direkte link til downloads ;)
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. september 2003 - 11:45 #4
Tusind tak, ved du hvor jeg eventuelt kan finde noget om forbindelse og sætninger til MySQL database med ASP... på dansk!?
Avatar billede keysersoze Guru
11. september 2003 - 11:49 #5
uha - ikke på dansk tror jeg :o/
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. september 2003 - 11:57 #6
hmm... så måske noget EKSTREMT nemt på engelsk? :o)
Avatar billede keysersoze Guru
11. september 2003 - 11:59 #7
connection;

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={mysql};SERVER=din_server;DATABASE=din_database;UID=dit_brugernavn;PWD=dit_password;"

resten foregår som med access - dog er sql-statements nogle steder lidt anderledes og det finder du nok bedst på mysql.com eller spørge dig for
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. september 2003 - 12:21 #8
tak!