Avatar billede ssundsdal Nybegynder
09. september 2003 - 13:01 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Politisk spørgsmål.

Hvad mener i om unge der kun tror at at de kun kan i en ringe grad ændre på samfundsudviklingen her i Danmark og er det et problem ? hvis ja hvorfor ?

Kan bruge alles svar da de skal bruges til et lille projekt.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2003 - 13:07 #1
det er et problem da der aldrig har været færrer i politik end der er idag det betyder at partierne ikke får noget udfrodring og træder rundt i den samme mølle hele tiden. man er nødt til at sætte sig lidt ind i politik så man ved hvem man skal stemme på. jeg er ikke selv medlem af et parti men jeg ved da hvem jeg stemmer på og hvorfor
Avatar billede gates02 Nybegynder
09. september 2003 - 13:09 #2
selvfølgelig kan de det, feks, det er skete i århus forleden, det med balleden med politiet, det fik jo århus kommune til at indgå en aftale med politiet der hedder Nul tolerance, og den køre de med stadig, dvs, laver du eller jeg noget lort, så må politikerne lave om på reglerne, og det vil gå ud og de andre, som ikke har lavet noget, forstår du????

du behøver heller ikke tage det med hvad der skete i gellerup, du kan feks, tage den stakkels italiner der døde  i nørrebro.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. september 2003 - 13:12 #3
Hvis det var sådan var der jo ingen grund til at interessere sig for politik. Det lyder mest som en dum undskyldning for ikke at engagere sig.
Det er som sagt et demokratisk samfund, vi kan selv vælge hvem der sidder i folketinget og hvem der danner regering. Det er da et problem hvis alle er ligeglade med samfundsudviklingen. Vi skal da selv tage stilling til hvem vi vil have siddende på magten og om det ikke var en god ide med en ny regering?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2003 - 13:15 #4
ja men hvis de unger ikke gider at sætte sig bare en lille smule ind i tingene så ved de heller ikke hvem de stemmer på
Avatar billede gates02 Nybegynder
09. september 2003 - 13:20 #5
er der nogen der kan hjælpe med dette spørgesmål:
http://www.eksperten.dk/spm/398764
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
09. september 2003 - 13:22 #6
gates02 > jeg ville lige sige at det er ikke lovlig at fremhæve sit spørgsmål i andres spørgsmål
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. september 2003 - 14:42 #7
Well... min holdning er ganske klar.

Gider man ikke engagere sig i politik - eller i det mindste sætte sig lidt ind i hvordan det politiske system i Danmark fungerer - mister man sin ret til at kritisere den politik der håndhæves af de folkevalgte politikere.

Det er enhver borger i et demokratisk samfunds pligt at engagere sig.
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
09. september 2003 - 17:06 #8
Tak for alle jeres svar .