Avatar billede tobias28 Praktikant
09. september 2003 - 08:14 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Vurder tilbud!

Hejsa!

Hvordan ville I vurdere dette tilbud?

www.e-nation.dk/notebook

Personligt synes jeg det ligner en ok studenternotebook, som sparer en for at bruge 3-4000 kroner ekstra på "lir".

Hvad synes I?
Avatar billede waingro Nybegynder
09. september 2003 - 08:21 #1
skal det være en bærbar? Hvis ikke kan du spare mange penge på at købe en stationær som er bedre til færre penge.
Avatar billede waingro Nybegynder
09. september 2003 - 08:24 #2
ellers er her en billig bærbar hos www.prc-data.dk

kr. 6995,00 (5596,00)

Beskrivelse
Fed Notebook fra Mitac med Celeron 2000 Mobile CPU. I Mitac 8677 er der ydermere et kombineret DVD-Drev/CD-Brænder.

Specifikationer
MITAC 8677, 14,1" TFT, onboard grafik, 256MB DDR RAM, Netkort 10/100, COMBO DVD-ROM/CD-RW Brænder, 56K Modem, USB, VGA. Med ION-batteri.

Fejlprocent på denne vare
3,23%

Tip en ven om dette produkt
Avatar billede waingro Nybegynder
09. september 2003 - 08:27 #3
jeg kan se det er den samme som du kan købe hos e-nation.dk bare billigere... jeg har også set en Compaq - KANON tilbud. Dog dyrere end denne Mitac, så skriv lige hvis du vil ha' den pris også.
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 08:35 #4
Tjaa, valget falder altså på: http://www.hp-expo.com/dk/dan/consumer/notebooks/pavilion/dm429a_tech.html
som er på tilbud i merlin fra torsdag af til 9000kr.
Har godt nok kun 256mb ram, men det kan jo udvides til 512mb.
Men takker for hjælpen. Hvis i føler i skal have point, så smid et svar. Lukker imorgen.

Chalde havde samme problem, men valgte denne. Synes også at 128mb er for lidt, men det er en smagssag :-)
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. september 2003 - 08:38 #5
waingro -> ja det skal være en bærbar. Jeg har allerede en god stationær computer.

Kan godt se, at den er billigere hos prc-data, men jeg har tænkt mig at benytte mig af enations billige finansiering, hvilket prc-data ikke tilbyder.

...men i mit spørgsmål ligger nok mere noget med: Hvor god er computeren hold op imod prisen?
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. september 2003 - 08:38 #6
hold -> holdt ;-)
Avatar billede waingro Nybegynder
09. september 2003 - 08:39 #7
det var da nok det ringeste valg!
Avatar billede waingro Nybegynder
09. september 2003 - 08:47 #8
Jeg vil klart anbefale denne bærbar istedet. Der får du mest for pengene. Jeg kender Mitac som jeg tidligere har forhandlet, og det er ikke lige nr. 1.

  Acer TravelMate 233XV (WinXP Home)
Processor: Mobile Intel Celeron 2000MHz
RAM: 256MB DDR SDRAM
Display: 14,1" TFT
Resolution: 1024x768
VGA: 8-32MB
Harddisk: 30GB
Drives: 1,44MB & 8X DVD
Audio: Yes
Modem: 56Kbps
LAN: 10/100Mbit
Size W/D/H: 326x268x37,3mm
PCMCIA: 2 x Type2 or 1 x Type3
Weight: 3,02kg
Warranty: 2 Years

Pris : 7545,- inkl. fragt hos IM Teknik og Data
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 08:56 #9
hmm ja hver sin smag
Avatar billede htmlkongen Novice
09. september 2003 - 09:05 #10
Jeg syns heller ikke den er så god ... Der er mange andre der er bedre hvert fald!!
Avatar billede htmlkongen Novice
09. september 2003 - 09:05 #11
Som fx Waingro's den sidste
Avatar billede waingro Nybegynder
09. september 2003 - 09:24 #12
takker htmlkongen *S*
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 09:32 #13
Avatar billede waingro Nybegynder
09. september 2003 - 09:36 #14
Jeg forhandler i øjeblikket Fujitsu-Siemens Centrino bærbar, så du kan også ringe til det firma jeg arbejder i og bestille en. se www.fujitsu-Siemens.dk for en beskrivelse af modellerne. Men hvis du ser i www.altomnet.dk de har en test af bærbar, så er ACER (i følge dem) et bedre køb.

Min arbejdsplads - Logodan i Silkeborg tlf. 86806300
Jeg hedder Jesper.
Avatar billede waingro Nybegynder
09. september 2003 - 09:45 #15
hos Electronic World kan du få en Compaq x1010 til 14.000,- Det er det bedste køb, men det er selvfølgelig noget dyrere end dit udgangspunkt. Du får ikke bedre bærbar for pengene!!!
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 09:53 #16
Sjovt nok compaq har kælenavnet Squmbag! :)

Skulle jeg råde dig ville jeg holde snitterne fra compaq
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 09:57 #17
http://www.compaqsucks.com/

Kender alle vel :)
Avatar billede waingro Nybegynder
09. september 2003 - 09:59 #18
ird >> det var det jeg kalder konstruktiv kritik. *GG* Måske var det en idé at give Compaq kritik som kan bruges af tobias28... Jeg har MANGE kunder som er meget tilfreds.
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 10:00 #19
VEd at tobias tidligere har deltaget i tråde, hvor der ikke bliver snakket pænt om denne pc *G*
Avatar billede Chewie Novice
09. september 2003 - 10:03 #20
Tobias >> billige finaseiring !! snak med din bank ... langt de fleste banker har noget der hedder computer lån .... og hvis jeg ikke tager meget fejl kan de gøre det billigere

((og hold dig langt væk fra compaq og toshibas))
Avatar billede waingro Nybegynder
09. september 2003 - 10:09 #21
mht. finansiering holder jeg med chewie. Men der er jo også en helt 3. mulighed mht. valg af bærbar. http://www.ecs.com.tw/products/desknotes.htm?submenu_id=15&function_id=12
Her har du en "bærbar" som er ekstremt billig, men som godt nok er uden batteri. (kan dog tilkøbes og det er et batteri som man kobler på ved siden af den bærbare) Priser kan ses på http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=550115&ref=edbpriser
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. september 2003 - 10:31 #22
vil klart give Ird ret i at Compaq skal man holde sig fra. Deres piser er høje. de kan KUN kører windows.(nogle af dem) har forgæves prøvet mange andre styresystemer på compaq maskiner, uden særlig mange gode erfaringer.

Acer har jeg også haft dårlige erfaringer med, ang. batteriet døde ud. den blev byttet men en måned senere skete det samme.
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. september 2003 - 10:32 #23
ret lige selv for fejl :o)
Avatar billede waingro Nybegynder
09. september 2003 - 10:41 #24
er der nogen der har tjekket op på ECS som jeg skrev om? Hvad siger du tobias28?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. september 2003 - 12:03 #25
Det er ved at være trættende med den evige ubegrundede kritik af Compaq maskiner.

Fra gammel tid havde Compaq computere - såvel stationære som bærbare - det problem, at de ikke var hardwarekompatible med andre maskiner. Sådan er det IKKE mere.

I 1999-2000 udsendte Compaq serierne 5xxx. Disse var særdeles fejlbehæftede. Blandt andet var de udstyret med dårlige blæsere, defekte DVD drev samt fejlbefængte drivere og standardsoftware. Disse fejl blev rettet uden omkostninger for brugeren (andet en en masse bøvl).

I dag kan jeg ikke se hvad man kan udsætte på Compaq maskiner. De er fuldt ud lige så stabile og fleksible som alle andre fabrikater. Specielt efter Compaq er overtaget af HP, er der sket en del mht. kvalitetssikring af deres produkter.

Og lige for at slutte af.... please... lad være med at kritisere, hvis ikke kritikken kan begrundes.

(og nej... jeg har ingen specielle forhold til Compaq maskiner. Har da en flok Compaq servere kørende, men ellers er jeg IBM mand)
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 12:11 #26
Så er det jo lidt sjovt at denne http://www.compaqsucks.com/ er på banen! Nok ikke alle der har været ligeså heldig som dig selv med compaq :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. september 2003 - 12:35 #27
NanoQ - jeg vil da give dig ret i at compaq har forbedret sig meget. de første kunne man knap nok åbne og skifte et stykke hardware uden alt skulle være specielt.

Men stadig mener jeg ikke compaq levere ligeså gode laptops som mange andre billigere mærker gør.

Jeg er meget ked at at man ikke kan køre linux på de fleste compaq laptops.
Avatar billede gates02 Nybegynder
09. september 2003 - 13:03 #28
i elgiganten har de et rest tilbud på deres bærbar, for kun 5000 kr, skynd dig derned i en fart, lige meget hvilken bærbar, kun 5000 kr.
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 13:06 #29
hvor finder du det??
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 13:07 #30
De tilbud gad jeg du fandt for jeg kan ikke se dem på deres hjemmeside :-)
Avatar billede gates02 Nybegynder
09. september 2003 - 13:16 #31
de har ikke skrevet det i avi´sen, der har de kun skrevet at de har restudsalg, men hvis du går ned i buttikken så ser du prisen
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. september 2003 - 18:05 #32
hejsa!

Tak for alle de gode råd!

waingro -> det passer! Jeg er ikke særlig glad for compaq.....

gates02 -> jeg bor desværre langt fra den nærmeste el-giganten...

Min problemstilling er, at jeg bare skal have en studenterpc, uden vild grafik osv....meningen er, at jeg skal kunne køre mathcad, pro engineer og se en dvdfilm i ny og næ i toget, og derfor vil jeg ikke bruge 4000-6000 kroner ekstra for det nyeste af det nyeste....jeg bruger jo alligevel ikke maskinens kræfter fuldt ud!

Dog har jeg brændt mig varm på centrino'en dels pga. støjniveauet, der er meget lavt, og dels pga. at de bruger meget lidt strøm. Men priserne er VILDE!

Så jeg snupper mitac'en! Kender en der også har en mitac....hans batteri gik godt nok hurtigt død, men det krævede bare et ordentligt et. Desuden leveres denne med li-ion batteri!

Så må vi bare se om blæserne larmer, etc...

Men anyway! Mange tak for hjælpen allesammen! Herligt at der er nogen der vil hjælpe en! :-)

Mvh. Tobias