Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2003 - 20:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mount af disk

Heysa, jeg har lige geninstalleret min server pga den disk den kørte med døde mere eller mindre, men jeg har ikke fået taget backup så nu er det jeg håber at man kan moute disken og få adgang til alt hvad der ligger på den, hvordan gøres det nemmest ?

/DS
Avatar billede ird Praktikant
08. september 2003 - 20:35 #1
Tør næsten ikke sige det, men du har nok selv brugt google ikke *GG*

http://www.google.dk/search?q=Mount+af+disk&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Avatar billede ird Praktikant
08. september 2003 - 20:38 #2
Ej undskyld selvfølgelig har du det :-)

Undskyld for spam
Avatar billede darkside Nybegynder
08. september 2003 - 20:51 #3
har selv fundet ud af det, mount -f /dev/ad3s1g /mnt/disk
Avatar billede ird Praktikant
08. september 2003 - 20:53 #4
Sådan :-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2003 - 22:48 #5
/stand/sysinstall er nice
Avatar billede skwat Praktikant
01. oktober 2003 - 15:04 #6
kan du så ikke lukke
Avatar billede ird Praktikant
06. oktober 2003 - 12:42 #7
http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar

Er det ikke ved at være tid til du giver lidt god feedback i denne tråd, eller lukker den ned igen
Avatar billede darkside Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:43 #8
Dahm den glemte jeg da helt! ;)
Må hellere lukke med det samme, smid et svar ird, du var jo den eneste der svarede! :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. oktober 2003 - 12:55 #9
vil lige tilføje at du normalt ikke skal -f (force) et mount

hvis din disk er partioneret og har et filsystem skulle mount /dev/adx /mnt/dir være fint
Avatar billede darkside Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:56 #10
loadet, blev nødt til at bruge force, disken var ved at dø..IBM skrammel!

Hvis jeg prøvede at mounte uden lavede den bare fejl på fejl.. :(
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. oktober 2003 - 12:57 #11
ok.. men som jeg sagde "normalt" ;)
Avatar billede darkside Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:58 #12
Hehe med min server er der intet der er normalt ;)

Nej nej næste gang skal der sikkert en stor hammer og 10 liter benzin til! *G*
Avatar billede darkside Nybegynder
17. januar 2004 - 12:55 #13
Lukker :)