Avatar billede kbanke Nybegynder
22. december 2000 - 21:41 Der er 1 løsning

Hvorfor vil min brænder ikke ?

Jeg har en brænder af ældre dato (ca. 1996) af mærket \"Backpack cd-rewriter\", fra HP. Problemet er, at jeg ikke kan få den til at brænde en cd med varrighed længere end 74 min, selv om den tomme disk skulle kunne rumme 80 min. Kan dette skyldes, at jeg bruger forkert software (Easy cd-creator version 3,1 og cd copy deluxe fra ca. samme årgang som brænderen)? Eller er det fordi man skal overwrite sin brænders kapacitet på en eller anden måde?
Jeg håber meget at nogen kan hjælpe mig, da jeg på nuværende tidspunkt går glip af mange \"nyttige\" ting pga. manglende diskplads.

M.V.H Kristian
Avatar billede souledge Nybegynder
22. december 2000 - 23:22 #1
Da din \"MEGET\" gamle brænder blev udgivet i 1996 var 80 MB medier slet ikke på markedet.
Derfor kan din brænder ikke se dem som mere en 74 MB, i nogle tilfælde ligger producenter(HP i dette tilfælde) en såkaldt \"Firmware Update\" ud på deres hjemmeside, den kan man så downloade og så vil den lave et teknisk indgreb i brænderen så den kommer til at køre med 74 MB CD\'er.
Det virkede i hvert i fald på min Mitsumi 2x CD-Recorder, så selvom den er fra 1997 så kan den godt brænde på 80 Minuts/700 MB CD\'er... Endda 730 MB...